Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:58:39 GMT

رشد اقتصادی فرانسه نزولی شد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۹۶۴۲۹

رشد اقتصادی فرانسه نزولی شد

به گزارش شبکه تلویزیونی "بی اف ام" فرانسه، این موسسه روز سه شنبه اعلام کرد فرانسه در سه ماهه دوم سال به رشد اقتصادی مورد انتظار دست نیافت.

رشد اقتصادی فرانسه برای سه ماهه دوم سال ، ۳درصد پیش بینی شده بود که کاهش هزینه (قدرت خرید) خانوارها باعث کاهش سرعت رشد اقتصادی این کشور شده است.
 


"فایننشال تایمز" هم نوشت: طبق اعلام  نهاد آماری فرانسه(اینسه)، تولید ناخالص داخلی در این کشور تا پایان ماه ژوئن تنها ۲ درصد رشد داشته که یک درصد از پیش بینی های صورت گرفته در نظرسنجی کارشناسان اقتصادی کمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اینسه گفته که رشد مصرف خانوارها از  ۴درصد در سه ماهه نخست به نیم در سه ماهه دوم کاهش پیدا کرده است.

اقتصاد فرانسه در سه ماه نخست به رشد ۳ درصدی دست یافته بود که ناشی از مصرف شدید خانوارها بود که طبق آخرین تحقیقات به عمل آمده بیم ها از جهت کاهش سرعت رشد جهانی، تقاضای ضعیف داخلی و خطرات مربوط به برگزیت بر اقتصاد فرانسه سنگینی خواهد کرد.




فرانسه سرسخت ترین عضو اتحادیه اروپا در مخالفت با برگزیت بود.

پیشتر بسیاری از کارشناسان اقتصادی نسبت به خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا هشدار داده‌ بودند.

دادگاه حسابرسی فرانسه در گزارش سالانه خود در بهمن ماه – فوریه ۲۰۱۹ که به بررسی سناریوی اقتصاد کلان این کشور پرداخته بود، چشم انداز مالی عمومی سال جاری را به دنبال بحران جلیقه زردها شکنندگی خاص اقتصادی این کشور عنوان و ارزیابی کرد اقدام ها و تصمیم های اتخاذ شده برای مقابله با جنبش جلیقه زردها چشم انداز بدهی ها و کسری بودجه ۲۰۱۹ میلادی فرانسه را به شدت تضعیف کرده است.

همچنین براساس برآورد سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، بدون ارائه خدمات رفاهی، فرانسه در میان آن دسته از کشورهای توسعه یافته ای قرار خواهد گرفت که بیشترین میزان فقر و نابرابری را دارند. بدون این خدمات، تقریبا ۴۲ درصد از جمعیت این کشور در فقر فروخواهد رفت.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۶۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی

روزنامه فرانسوی لوموند به نقل از یک منبع در دولت فرانسه نوشت که پاریس بدون قطع کامل روابط نظامی، صادرات تدافعی خود به رژیم صهیونیستی را به حداقل رسانده است.

براساس گزارش المیادین، این روزنامه افزود که فرانسه در پایان ماه اکتبر صادرات قطعات مورد استفاده در ساخت گلوله‌های توپخانه را به حالت تعلیق درآورد.

این روزنامه همچنین اشاره کرد که اراده روشنی در فرانسه برای عدم کمک به عملیات جاری در غزه وجود دارد.

لوموند توضیح داد که از زمان شروع جنگ علیه غزه، صدا‌ها برای محکوم کردن صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی که عملیات آن در نوار غزه از همه طرف مورد انتقاد قرار می‌گیرد، افزایش یافته است.

این روزنامه فرانسوی خاطرنشان کرد که در ۵ آوریل، شورای حقوق بشر سازمان ملل قطعنامه‌ای را صادر کرد که در آن خواستار «ممنوعیت» همه سلاح‌های ارائه شده به رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش لوموند، فرانسه از رای گیری ممتنع کرد، اما این متن وزن جدیدی بر همکاری نظامی بین دو طرف قرار داد، که در حال حاضر در مسیر باریکی قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • کمک 500 میلیارد دلاری چین به پروژه شهر هوشمند نئوم
  • قلک پورشه خالی شد
  • تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت؛ تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد