Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@04:02:09 GMT

دانستنی‌های کشورهای پر توریست

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۹۷۱۰۸

دانستنی‌های کشورهای پر توریست

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، به غیر از قدیمی ترین شهر، غاری که به چشم خدا نیز معروف است، هم در این کشور قرار دارد و همین موضوع جذابیت کشور بلغارستان را دو چندان کرده است.

موقعیت جغرافیایی کشور بلغارستان

به طور کلی سفر به نقاط مختلف دنیا یکی از هیجان انگیزترین فعالیت‌هایی است که افراد دوست دارند در طول زندگیشان انجام دهند، اما قبل از سفر با تور بلغارستان داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران‌ها و هتل‌ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که باید در اختیار داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشور بلغارستان، از لحاظ جغرافیای در جنوب شرقی اروپا قرار دارد و پایتخت آن صوفیه است. دو رشته کوه مهم بلغارستان را فرا گرفته‌است، یکی رشته کوه‌های بالکان که شمال و مرکز این کشور را دربر گرفته و دیگری رشته‌کوه‌های ردوپه که باختر و جنوب کشور را شامل می‌شود، از دیگر رشته‌کوه‌های بلغارستان می‌توان به ریلا و پیرین اشاره کرد. مساحت کشور بلغارستان، ۱۱۰,۹۹۳ بوده و جمعیت آن طبق آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۶ انجام شده، ۷,۱۰۱,۸۵۹ نفر در این کشور زندگی می کنند.

همانطور که می دانید بلغارستان یک کشور اروپایی است که سفر به آن به دلیل نزدیکی و ارزانی در بین ایرانی ها بسیار رواج پیدا کرده است. قبل از اینکه بخواهیم بگوییم که بهترین زمان برای سفر با تور بلغارستان کی است؟ جالبه بدونید که این کشور معدن رشد گل های رز بوده و در حال حاضر نزدیک به ۸۵ درصد از عصاره های رز دنیا در این کشور تولید می‌شود.

بلغارستان شرایط آب و هوایی نیمه گرمسیری و مرطوبی را شامل می شود، از همین در فصل تابستان گرم و زمستان هم سرد است.

نکاتی برای دریافت ویزای بلغارستان

کشور بلغارستان با توجه به این که یک کشور اروپایی به شمار می رود، اما هنوز عضور اتحادیه شنگن نشده است و از همین رو برای کسانی که قصد سفر به این شهر دارند دیگر سختی های دریافت ویزای شنگن را نخواهند داشت.

این روزها شهر وارنا مقصد گردشگری مسافران زیادی است و با توجه به هدف و نیاز هرکدامشان برای سفر می توانند یکی از سه نوع مختلف ویزای بلغارستان را دریافت کنند.
* ویزای نوع A ترانسفر فرودگاهی
* ویزای نوع C اقامت کوتاه مدت یا اقامت با برنامه‌ریزی از قبل مشخص شده
* ویزای نوع D اقامت بلند مدت
* مدت زمان لازم برای اخذ ویزای بلغارستان حدودا ۱۰ روز است.

هزینه اقامت در بلغارستان

برای اقامت در شهرهای کشور بلغارستان، جای هیچ گونه نگرانی نیست، زیرا به راحتی می توانید یک هتل خوب پیدا کنید و این نکته را هم بد نیست که بدانید هنگام اقامت در هتل های این کشور همان حسی که در خانه ی خودتان دارید نیز خواهید داشت زیرا فضای داخلی بسیار تمیز و صمیمانه بوده و شما احساس راحتی را در آن حس می‌کنید.

برای رزرو هتل حتما با آژانس‌های مسافرتی معتبر مشورت کنید، خیلی‌ها می گویند برای اقامت در کشورهای خارجی هاستل های گزینه های بهتری نسبت به هتل ها هستند البته این نظر درست اما خوب امکانات و امنیتی که هتل می تواند در اختیار مسافران در کشور غریب قرار دهد با هاستل نیز قابل مقایسه نیست.

چرا تور کوالالامپور

کوالالامپور پایتخت کشور مالزی و در قلب ایالت سلانگور واقع شده است. این شهر در دامنه‌های کوهستانی قرار گرفته و کوه همه اطراف آن به جز قسمت شرقی را فراگرفته است به همین دلیل است به کوالالامپور و مناطق مجاور آن کلانگ به معنی دره می‌گویند و تور کوالالامپور بی نهایت طرفدار دارد. از طرفی به علت استقرار این شهر در محل تلاقی رودخانه های کلانگ و گمباک به آن پایتخت گل آلود نیز می‌گویند. کوالالامپور باتوجه‌به عمر کوتاه ۱۰۰ ساله اش به شهری جهانی تبدیل شده و دارای سه قومیت مالایی، چینی و هندی است.

وضعیت آب و هوای کوالالامپور

آب و هوای این کشور استوایی است و هوای آن در تمام طول سال گرم است. دمای هوا در حدود ۲۱ تا ۳۲ درجه سانتیگراد است و بارندگی سالانه در محدوده ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ میلی لیتر است.

بهترین زمان سفر به کوالالامپور

خرید بلیط هواپیما مالزی دو بازه زمانی بیشتر رونق دارد. یکی از آن‌ها از ابتدای دسامبر شروع شده و تا پایان ژانویه ادامه دارد که تعطیلات سال نو میلادی و همچنین چینی است. دومی در ماه های ژوئن تا آگوست بوده که در این زمان بیشتر مسافران از خاورمیانه هستند. در بیشتر کشورها تعطیلات مدارس در این ماه هاست و زمان مناسبی برای سفر است. اواخر سپتامبر تا دسامبر مالزی بسیار خلوت و آرام است.

آنچه باید در مورد کوالالامپور بدانیم

بدلیل اینکه ساکنین شهر کوالالامپور از فرهنگ های مختلف مالزیایی، هندو و مسلمان تشکیل شده، بنابراین در طول سال، فستیوال‌ها و وقایع مهم و جالب توجهی در این شهر برگزار می‌شود. که یکی از مهم‌ترین وقایع آن سال جدید چینی‌ها در ماه ژانویه است که در اینجا جشن‌های رقص اژدها، ترقه‌بازی و خوراکی‌های چینی در حد اعلای خود خواهند بود.

دیدنی‌ها در تور کوالالامپور

* آکواریوم کوالالامپور
* برج‌های دوقلوی پتروناس کوالالامپور
* پارک پروانه کوالالامپور
* محله چینی هابوکیت بینتانگ
* برج کی ال
* غار میمون‌ها
* پارک آبی سان وی لاگون
* ارتفاعات گنتینگ

رزرو تور استانبول

برای رزرو تور استانبول می توانید از طریق فرم جستجو با مشخص کردن مبدا (شهری که در آن اقامت می کنید و یا شهری که میخواهید تور مسافرتی اتان را از آنجا آغاز کنید) و مقصد «شهر استانبول»، و انتخاب تاریخ رفت و برگشت از میان تورهای نمایش داده شده، تور دلخواهتان را به صورت آنلاین رزرو کنید.

انتخاب بهترین زمان تور استانبول

نگران نباشید ما در اینجا تنها منتخبی از تورهای استانبول را قرار داده ایم، این شما هستید که با جستجو از طریق موتور جستجوی سایت همانطور که در بالا توضیح داده شده زمان و مدت اقامت و هتل و حتی پرواز و سایر خدمات تور از جمله گشت شهری، ترانسفر فرودگاهی، بیمه مسافرتی، خدمات CIP و ... را مشخص می کنید.

جاذبه‌های گردشگری تور استانبول

استانبول شهری پرتکاپو، با فرهنگی غنی و هتل‌های مجلل، مقصد بی‌نظیر برای مسافران و گردشگران در ترکیه است. شهر استانبول به واسطه قرار گرفتن میان آسیا و اروپا به عنوان محلی آمیخته شده از فرهنگ شرق و غرب، شناخته می‌شود. تورهای متنوع و بازدید از مناظر دیدنی، غذا و خرید تنها بخش کوچکی از کارهایی است که می‌توانید در استانبول انجام دهید.

چرا تور استانبول

استانبول یکی از شهر های توریستی ترکیه است که در بین گردشگران تور ترکیه بسیار طرفدار دارد. جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی استانبول را می‌توان مهم‌ترین دلیل انتخاب تور استانبول دانست.

دیدنی‌ها در تور استانبول

* ایاصوفیه
* مسجد سلطان احمد (مسجد آبی)
* کاخ دلمه باغچه
* تنگه بسفر
* برج گالاتا
* کلیسای چورا
* میدان تکسیم

برگرفته از وب سایت آژانس مسافرتی گلفام سفر https://www.golfamsafar.com

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4680517

منبع: مهر

کلیدواژه: کوالالامپور بلغارستان مالزی ترکیه سفرهای تابستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۷۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه "راهبرد حقوقی و هماهنگی برای آزادی فلسطین" در استانبول برگزار شد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، 50 وکیل از 14 کشور در استانبول گرد هم آمدند و با برگزاری یک برنامه حقوقی برای آزادی فلسطین، خواستار اقدام در مقیاس بین‌المللی شدند.
 
این وکلا اظهار داشتند که مبارزه فردی علیه یک قدرت جهانی کافی نیست و باید در سطح بین‌المللی اقدام کرد.
 
ناوگان آزادی نیز در دستور کار استدر استانبول برگزار شد
انس قافادار، وکیل دادگستری با ارائه اطلاعاتی درباره هدف گردهمایی وکلا گفت: این روند با تمام واقعیت به ما نشان داده است که مبارزه فردی با یک قدرت جهانی ناکافی است. 

وی افزود:  در این کارگاه، روش‌های لازم برای مبارزه حقوقی در مقیاس جهانی را تعیین کردیم و وکلایی که داده‌های این حوزه را جمع‌آوری کردند و وکلایی که در برنامه‌های بین‌المللی تجربه دارندرا به منظور تقویت استراتژی‌های حقوقی و هماهنگی تلاش‌های حقوقی جهانی گرد هم آوردیم. یکی از دستور کارهای این کارگاه، آماده شدن ناوگان آزادی برای حرکت بود. روش‌های قانونی برای مقابله با مداخله احتمالی در ناوگان آزادی مشخص شده است.
 
مبارزه سازمان یافته و قوی
لامیا دیک، وکیل در نیویورک و بنیانگذار کمیسیون حقوقی PAL، که اصالتا فلسطینی و اهل کرانه باختری است، گفت که آنها روزهای سختی را سپری می‌کنند، اما امیدوارند.

دیک ادامه داد: «در حال حاضر، رویه حقوقی بین‌المللی در ناامیدی کامل است. پروژه صهيونيستي با حمايت اروپا و آمريكا نه تنها فلسطينيان را در سرتاسر جهان پراكنده كرد، بلكه آنها را در نااميدي حقوقي فرو برد. آنچه ما باید انجام دهیم یک مبارزه قانونی منسجم، سازمان یافته و قوی است. ما همچنین روی ناوگان آزادی کار می‌کنیم. ما در حال آماده کردن هیئتی در این زمینه هستیم. ما در ژنو و مقابل ساختمان سازمان ملل فعالیت‌های خود را انجام خواهیم داد.

 

دیگر خبرها

  • صدور حکم بمبگذار میدان تقسیم استانبول
  • ریزگردها به ترکیه رسیدند
  • غرب ترکیه در محاصره ریزگردها
  • کرسپو و کیول: از فینال استانبول تا لیگ قهرمانان آسیا
  • کارگاه "راهبرد حقوقی و هماهنگی برای آزادی فلسطین" در استانبول برگزار شد
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • با هزینه کم به 3 شهر ترکیه سفر کنید
  • تجربه سفر با قطارهای شهری استانبول
  • تقدیر ستاره پیشین بارسا از والیبالیست بلغارستانی
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید