Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ثمین عابدخجسته» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا درباره کناره گیری از مسابقات بدمینتون نیجریه اظهار داشت: پایبندی به ارزش‌ها و اهمیت رویارو نشدن با نماینده رژیم صهیونیستی سبب شد تا از مسابقات بین المللی نیجریه انصراف دهم.

ملی پوش بدمینتون گفت: از یک طرف برای مسابقه بین المللی نیجریه آماده بودم و از طرف دیگر با انصراف از رویارویی با رقیب صهیونیست حس خوبی داشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا به خاطر یک ارزش بزرگتر که دفاع از مظلومیت مردم فلسطین است، این بازی را انجام ندادم و پایبندی به آن ارزش برای من مهم‌تر است.

وی با بیان اینکه مسابقات بین المللی نیجریه سطح بالایی داشت، افزود: حضور در دور اول این مسابقات امتیاز خوبی برای رنکینگ من داشت و با شرکت نکردن در این رقابت‌ها، حتی امتیازی که پارسال داشتم را هم از دست دادم.

ملی پوش بدمینتون ایران ادامه داد: رنکینگ جهانی من در حال حاضر ۱۸۸ است و باید به زیر ۸۰ برسم تا بتوانم سهمیه المپیک را کسب کنم. باید در ۱۰ مسابقه شرکت کنم تا نتیجه دلخواه خود را بدست بیاورم. این رقابت‌ها خیلی سخت است و تا اردیبهشت سال دیگر وقت داریم تا در این مسابقات شرکت کنیم. همه تلاشم را برای کسب سهمیه المپیک خواهم کرد.

عابدخجسته با بیان اینکه خود را برای مسابقات بین المللی بلغارستان آماده می‌کنم، تصریح کرد: مسابقات بلغارستان رقابت‌ها اواخر مرداده برگزار می‌شود. مسیر کسب سهمیه المپیک دشوار است و سال سختی را پیش رو دارم که نیازمند حمایت است. هرچند فدراسیون در مسابقات بین المللی کمک بسیاری کرد و قدردان زحمات مسئولان آن هستم.

این بازیکن ملی پوش برای دومین سال متوالی در سفر به آفریقا و حضور در تورنمنت‌های این قاره برای کسب امتیاز در رنکینگ المپیکی، با مشکل مواجه شد. وی به حریفی از رژیم صهیونیستی برخورد کرد.

این مشکل سبب شد ثمین عابد خجسته در حالی که در جدول مسابقات بین المللی نیجریه قرار داشت، سفر خود به این کشور را لغو کند. بدمینتون باز جوان ایران، پیش از سفر به نیجریه در ۳ تورنمنت در کشورهای بنین، ساحل عاج و غنا شرکت کرده بود و نیجریه آخرین دور مسابقاتی وی در این سفر محسوب می‌شد. اما ثمین عابدخجسته مجبور شد از غنا به جای سفر به نیجریه، به ایران برگردد و قید مسابقات نیجریه را بزند.

وی سال گذشته در مسابقات بین المللی غنا، فرصت رسیدن به فینال را داشت اما به دلیل اینکه با نماینده رژیم صهیونیستی مواجه نشود، در نیمه نهایی از مسابقه امتناع کرد و به مدال برنز رسید.

این در حالی است که این بدمینتون باز برای رسیدن به امتیاز لازم در رنکینگ جهانی، نیازمند حضور در تورنمنت‌ها و کسب نتیجه است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون بدمینتون بدمینتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۷۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در ادامه رایزنی‌های فشرده خود در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا، با حسین ابراهیم طه دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از تلاش‌ها و فعالیت‌های ارزشمند دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در تنظیم و برگزاری اجلاس بانجول قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان با طرح پیشنهاداتی به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خاطرنشان کرد؛ اقدام دبیرخانه سازمان برای مستندسازی جنایات رژیم اسرائیل و ایجاد سازوکاری برای این موضوع، همچنین ایجاد واحدی در دبیرخانه برای رصد جنایات رژیم اسرائیل و انجام تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی بسیار حائز اهمیت است و تحقق این امر می‌تواند به ابتکار آفریقای جنوبی کمک کند.

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ضمن ابراز خرسندی از دیدار مجدد با دکتر امیرعبداللهیان، بر اهتمام ویژه سازمان همکاری اسلامی در پیگیری تجاوزات رزیم اسرائیل تاکید کرد.

وی همچنین ضمن استقبال از پیشنهادات حسین امیرعبداللهیان، آمادگی کامل دبیرخانه سازمان تحت مسئولیت خود برای همکاری با ایران را اعلام داشت.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با ارائه ارزیابی خود از آخرین اوضاع بغرنج فلسطین در سایه تشدید تجاوزات و جنایات رژیم اسرائیل، بر ضرورت هماهنگی و همکاری بین کشورهای اسلامی برای مقابله با این رژیم و حمایت از مردم فلسطین تاکید کرد.

کد خبر 6096730

دیگر خبرها

  • سال گذشته ۶ میزبانی و ۱۴ اعزام برون استانی توسط هیات بدمینتون قم انجام شد
  • فشار وزیرجنگ اسرائیل بر نتانیاهو برای پذیرش آتش‌بس
  • فشار وزیرجنگ اسرائیل بر نتانیاهو برای پذیرش آتش بس در غزه
  • کشتی‌گیران اسرائیلی به دلیل تحریم ترکیه، از حضور در المپیک پاریس محروم شدند
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • تاکید کلمبیا به اسرائیل برای برقراری آتش‌بس در غزه
  • قصاب غزه در ایستگاه پایانی
  • تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی
  • اسرائیل قوانین آمریکا را در غزه نقض می‌کند
  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است