Web Analytics Made Easy - Statcounter

مینو اصلانی با بیان اینکه تنها کارخانه تولید چادر در کشور نمی‌تواند با مافیای ورود چادر خارجی رقابت کند گفت: : مافیایی وجود دارد که از طرفی اجازه تولید داخلی چادر را نمی‌دهد و از طرف دیگر نیز واردات چادر خارجی را تسهیل می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ مینو اصلانی، مسئول بسیج جامعه زنان کشور، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی، نقش رسانه در گفتمان سازی بیانیه گام دوم را اساسی دانست و گفت: در هنگامه گام دوم بر اساس بیانیه، نقش زن قابل توجه است و در فرآیند نظام اسلامی نقش زن تبیین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصویب 200 قانون برای حمایت از زن و خانواده

وی با اشاره به اینکه با حضور زنان غیرت جامعه و خانواده به جوش امده است افزود: در راستای تدوین نظام نامه و اسناد بالادستی، 200 قانون طی این چهار دهه برای حمایت از زن و خانواده تصویب شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور اظهار کرد: منشور حقوق و مسئولیت های زن مسلمان تدوین شده و به 20 زبان زنده دنیا نیز ترجمه شده و بازخوردهای قابل توجهی داشته است و بسیاری از کشورها الگوبرداری کرده اند.

وی با بیان اینکه 16 وزیر عضو ستاد عالی خانواده با ریاست رئیس جمهور حضور دارند که جزو دستاوردهای مهم انقلاب اسلانی محسوب می شود افزود: تمام وزارت خانه ها جایگاهی به نام امور زنان و خانواده را در اختیار دارند و همچنین شورای فرهنگی اجتماعی زنان جزو ساختارهای مهم است که جمعی از دستگاه های اداری سه قوه نمایندگانی در این شورا دارند و سیاست های کلان حوزه زن و خانواده در این شورا تبیین می‌شود.

اصلانی تصریح کرد: 38 هزار مربی زن ورزشکار در رشته های تخصصی در سطح بین الملل در کشور فعالیت دارند که قبل از انقلاب اینگونه نبوده و مربیان ورزشی اکثرا از آقایان بودند و به همین سبب بقیه کشورهای اسلامی به این جرأت رسیده اند که با حجاب در صحنه های ورزشی جهانی حضور داشته باشند و جریان عمیق عفاف گرایانه را در کشور ایجاد کرده است.

95 درصد بانوان کشور باسواد هستند

وی افزود: 270 کانال حیازدای ماهواره ای به زبان فارسی سخن‌پراکنی دارند ولی جوانان به اقدامات زیبای مؤمنانه خود ادامه می‌دهند.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور ضمن اشاره به این مطلب که قبل از انقلاب بانوان باسواد کمتر از 30 درصد بوده اما امروز بالای 95 درصد باسواد و دارای تحصیلات تکمیلی دانشگاهی هستند خاطرنشان کرد: امروز در 20 هزار پایگاه مقاومت دارای ساختار طولی، علمی و فراگیر هستیم که 9 میلیون نفر از بانوان در این ساختار فعالیت دارند و در دنیا بی نظیر است.

300 گردان کوثر و هزار گروه جهادی اماده خدمات‌رسانی به مردم

وی افزود: 300 گردان کوثر آموزش های رزمی، دفاعی و امنیتی را فراگرفته‌اند و امادگی کمک‌رسانی به مردم را دارند و بیش از هزار گروه جهادی دختران جوان در بسیج ایجاد شده که در مناطق محروم و سیل زده برای بهداشت کودک، مادر و خانواده فعالیت دارند.

اصلانی با بیان اینکه بیش از 3 هزار بانوی کارآفرین بسیجی داریم که از این ظرفیت برای آموزش صنایع دستی و مهارتی بهره‌مند می شویم گفت: در گام دوم نیازمند چند نظام شغلی هستیم در حالیکه امروز دارای یک نظام شغلی هستیم و بانوان مانند آقایان مشغول کار هستند و می توان باتوجه به وظایف دیگر بانوان از نظام های شغلی نیمه وقت، پاره وقت، پروژه ای و دورکاری استفاده کنیم تا به سایر نقش های بانوان ضربه وارد نشود.

نیازمند چندین نظام شغلی برای بانوان هستیم

وی با اشاره به اینکه نظام های مشاوره برای تحکیم خانواده باید بازنگری شود افزود: به شکل رسمی مطرح نشده که بانوان در مسئولیت های مدیریتی فعالیت کنند و نظام شایسته‌سالاری وجود دارد.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور ضمن اعلام این آمار که 49 درصد از کارمندان خراسان رضوی، بانوان هستند اظهار کرد: روش ناثوابی شکل می گیرد که به جای انکه بانوان در حوزه کاری خود توانمند شوند و در اداره بتوانند مؤثر باشند متأسفانه بر اساس تساوی جنسیتی نوعی سهم‌خواهی ایجاد شده است که زیبنده بانوان نیست و تحقیر زنان است و چنین سهم خواهی به تساوی جنسیتی اشاره دارد که در سند 2030 نیز مطرح شده است.

دشمن از برگزاری رویداد هفته حجاب و عفاف ضربه خورده است

وی با تشریح این موضوع که جبهه معارض انقلاب از رویداد هفته حجاب و عفاف، علی رغم فعالیت‌های تبلیغاتی علیه حجاب،  عصبانی شده ضربه زیادی خورده است افزود: مصوبه‌ای در مورد اجباری شدن چادر در هیچ دانشگاهی از کشور نداریم و جزو شایعات است.

اصلانی تصریح کرد: حجاب نوعی ارزش در جامعه است و از پایه‌های انقلاب اسلامی است و مردم نیز پای این ارزش‌های اسلامی هستند چراکه حجاب برای جامعه امنیت‌آور است و برای کسانی که به این اعتقاد ندارند این موضوع به عنوان قانون مصوب شده است.

وی افزود:خانواده در کشور ارزش است و باید تلاش شود تا این ارزش ها مطرح شود و پس از ان نیاز به دریافت مهارت زندگی داریم لذا سرفصل های مهارت‌های زندگی برای سنین مختلف تدوین شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور خاطرنشان کرد: در غرب بر اثر تضعیف خانواده منجر به تولدهای نامشروع شده و بر اساس آمار در آمریکا 35 درصد و در انگلیس 50 درصد فرزندان نامشروع متولد می‌شوند.

از عدم تقویت شبکه اجتماعی بومی گلایه‌مند هستیم

وی ضمن تأکید بر اهمیت جایگاه خانواده و اینکه باید سرفصل های مهارت زندگی در مدارس آموزش داده شود افزود: پیوست‌های رسانه‌ای در مجموع و همچنین ارتباط مسئولان با رسانه و آگاهسازی ها ضعف جدی دارد و دانش رسانه ای باید توسط همگان صورت بگیرد.

اصلانی گفت: شبکه ملی اطلاعات باید تقویت شود و گلایه ما این است که شبکه اجتماعی بومی تقویت نمی شود و امکانات در اختیار شبکه های خارجی تقویت می شوند و بر فشار سیاه نمایی و دروغ پراکنی این رسانه ها می افزاییم لذا مسئولان باید در این زمینه پاسخگو باشند.

وی با تأکید بر تولید محتوا بر مبنای فرهنگ دینی و ملی افزود: جوانان بصورت خودجوش در این زمینه فعالیت دارند و باید در برنامه ها این زمینه تقویت شده تا جابی برای مانور دروغگویان باقی نماند..

مسئول بسیج جامعه زنان کشور اظهار کرد: با توجه به اهمیت استفاده از نخبگان طلبه در برنامه‌های بسیج، طلبه ها باید ورود جدی تر با فضای مجازی داشته باشند تا پاسخ به موقع آن ارائه شود.

تنها کارخانه تولید چادر در کشور توان رقابت با مافیا را ندارد

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر گران بودن پوشش عفیفانه در جامعه امروز افزود: طی این سال ها شاهد افزایش قیمت چادر بودیم که در همین راستا در مجموعه بسیج جامعه زنان از چادر ایرانی حمایت کردیم و گفتنی است نوع چادری که در شهرکرد تولید می‌شود بسیار باکیفیت است ولی ظرفیت تولید آن محدود است.

اصلانی تصریح کرد: باتوجه به استفاده فراوان از چادر این تنها کارخانه تولید چادر در کشور نمی‌تواند با مافیای ورود چادر رقابت کند.

وی افزود: پایش انجام شده و گزارش ها ارسال شده تا وزارت صمت ورود پیدا کند و به جای امتیازهای واردات چادر برای گسترش کارخانه های بومی، اقداماتی صورت گیرد.

تهیه چادرهای گران برای خانواده‌ها دشوار است

مسئول بسیج جامعه زنان کشور خاطرنشان کرد: مافیایی وجود دارد که از طرفی اجازه تولید داخلی چادر را نمی دهد و از طرف دیگر نیز واردات چادر خارجی را تسهیل می‌کنند و لذا جزو دغدغه‌های خانواده‌ها است، چراکه تهیه چادرهای گران برای خانواده ها دشوار است و مسئولان چاره‌جویی جدی باید در این زمینه داشته باشند.

وی در پایان افزود: کار مشترک با معاونت امور زنان ریاست جمهوری با موضوع مهارت‌افزایی و آموزش به خانواده های بی سرپرست انجام و پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۷۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته

رئیس اداره بهداشت کمیته امداد استان تهران گفت: ارزش خدمات‌دهی گروه‌های جهادی پزشکی در سال ۱۴۰۲ مبلغی بالغ‌بر ۱۰ میلیارد تومان بود و امروز در چهارمین خدمات جهادی به ۴۰۰ مددجوی پاکدشت خدمات رسانی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پاکدشت، گروه جهادی پزشکی صبح امروز با حضور در کمیته امداد امام خمینی (ره) پاکدشت به 400 مددجوی این شهرستان خدمات‌رسانی کردند.

علی نشاط رئیس اداره بهداشت کمیته امداد استان تهران در حاشیه این اردوی جهادی با اشاره به فعالیت گروه‌های تخصصی پزشکی در کمیته‌های امداد شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت: به دستور اکید رئیس کمیته امداد و تأکید مدیرکل کمیته امداد استان تهران، گروه‌های جهادی متخصص برای خدمات‌رسانی به اقشار نیازمند و مددجویان کمیته امداد فعالیت خود را آغاز کردند.

وی افزود: ارزش خدمات‌دهی گروه‌های جهادی پزشکی در سال 1402 مبلغی بالغ‌بر 10 میلیارد تومان بود. این خدمات‌دهی در سال جدید نیز ادامه داشته و این چهارمین حضور و خدمات‌دهی در استان تهران است.

نشاط در ادامه تصریح کرد: خدمات ارائه شده در قالب خدمات کمتر دیده شده در بیمه پایه است که به‌صورت تکمیلی و تجمیعی برای درمان کامل مددجو به آن پرداخته و تا درمان قطعی ادامه خواهد داشت.

استفادهذ 400 مددجو از خدمات پزشکی متخصصان گروه جهادی پزشکی

کوروش امیری در ادامه با اشاره به آغاز کارگروه جهادی متخصص در کمیته امداد اظهار داشت: برای سومین بار است که گروه‌های جهادی پزشکی با هماهنگی کمیته امداد کار خود را در بخش مددجویان آغاز کردند.

وی در ادامه با اشاره به حضور 400 مددجو کمیته امداد در این دوره پزشکی بیان کرد: این گروه جهادی با حضور پزشکان متخصص در بخش‌های مختلف چون روان‌شناسی، دندان‌پزشکی، زنان و زایمان، مغز و اعصاب، اطفال، عفونی، مامایی، داخلی، شنوایی‌سنجی، پرستاری و داروساز به وضعیت درمان 400 مددجو رسیدگی می‌کنند که از این تعداد 300 مددجو بیماریشان محرز و آزمایش‌های نخستین در یک ماه گذشته انجام و امروز در راستای ادامه درمان حضور یافتند.

رئیس کمیته امداد پاکدشت با اشاره به هزینه داروها تأکید کرد: داروهای تجویز شده که نقش مهمی در درمان بیماران داده می‌شود همه رایگان است و اگر تشخیص داده شود بیماری نیازمند ادامه درمان در روزهای بیشتر دارد با پزشکان متخصص هماهنگ می‌شود تا ادامه درمان هم به‌صورت کاملاً رایگان انجام شود.

امیری در پایان با اشاره به‌ضرورت حضور گروه‌های جهادی متخصص پزشکی خاطرنشان کرد: با توجه به کم بودن پزشکان متخصص در شهرستان نیاز فعال شدن گروه‌های جهادی متخصص با هماهنگی‌های لازم احساس می‌شود در همین راستا پایش بیماران از طریق مددکارها و واحد درمان کمیته امداد در قالب گروه‌های مددکاری درون‌سازمانی پایش و امروز برای شروع و یا ادامه درمان دعوت شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • نظر علیرضا طلیسچی درباره حضورش در شب‌های زودیاک و آهنگ پرطرفدارش «پاقدم»
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به ۹ منزل مسکونی
  • ارائه خدمات گروه‌های جهادی به روستائیان شهرستان خانمیرزا
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل