Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@10:43:12 GMT

ساخت سلول مصنوعی هوشمند توسط دانشمندان

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۹۷۵۸۹

ساخت سلول مصنوعی هوشمند توسط دانشمندان

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دانشمندان توانستند نوعی سلول مصنوعی به وجود آورند که توانایی حس محیط اطراف خود را دارد.

از سلول‌های مصنوعی می‌توان برای بررسی تغییرات بدن در مقابل ورود دارو استفاده کرد. پاسخ به تغییرات شیمیایی یک عملکرد مهم سلول‌های بیولوژیکی است. به‌عنوان مثال، سلول‌ها می‌توانند با ایجاد پروتئین‌های خاص یا تقویت تولید انرژی به مواد شیمیایی پاسخ دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد شیمیایی نیز توسط سلول‌ها برای برقراری ارتباط با یکدیگر، هماهنگی یک پاسخ یا ارسال سیگنال درد استفاده می‌شود.

این واکنش‌های شیمیایی در سلول‌های طبیعی می‌توانند بسیار پیچیده و شامل مراحل مختلف باشند همین مساله مهندسی سلول‌های طبیعی را دشوار می‌کند.

محققان امپریال کالج لندن سلول‌های مصنوعی ایجاد کردند که این واکنش‌های شیمیایی را به روشی بسیار ساده‌تر تقلید و مهندسی آن‌ها را آسانتر می‌کند. این تیم تحقیقاتی اولین سلول‌های مصنوعی را ایجاد کرده است که با فعال کردن یک مسیر سیگنالینگ مصنوعی به یک سیگنال شیمیایی خارجی پاسخ می‌دهد. آنها سلول‌هایی ایجاد کردند که یون‌های کلسیم را حس و با شفاف شدن پاسخ می‌دهند.

جیمز هندلی از محققان این طرح اعلام کرد که می‌توان از این سیستم‌ها برای استفاده در سراسر زیست فناوری استفاده کرد. به عنوان مثال می‌توانیم سلول‌های مصنوعی ایجاد کنیم که نشانگرهای سرطان را حس و یک دارو را در بدن برای مقابله با آن سنتز کنند.

این تیم یک سلول مصنوعی ایجاد کرده که سلول‌های کوچکتری در داخل آن قرار دارد. لبه سلول از غشایی تشکیل شده که حاوی منافذی است و اجازه ورود یون‌های کلسیم را می‌دهد. یون‌های کلسیم در داخل سلول آنزیم‌هایی را فعال می‌کنند که باعث آزاد شدن ذرات فلورسانس توسط سلول‌های کوچکتر می‌شود.

سیستمی که محققان پیاده کرده‌اند از سیستم اصلی بدن ساده‌تر است زیرا در نظر گرفتن بسیاری از موارد که باید سلول‌ها در سیستم‌های طبیعی از آن استفاده کنند لازم نیست.

نتایج این تحقیق در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شده است.

انتهای پیام/

178 / 320 سلول های مصنوعی یون کلسیم بیولوژیکی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سلول های مصنوعی یون کلسیم بیولوژیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۷۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، جلسه هماهنگی برنامه عملیاتی ساماندهی رشته مقاطع و رشته محل های آموزشی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت برگزار شد.

دکتر سید مهدی رضایت، رییس کمیسیون رهیافت همگرایی در علوم پزشکی و مسؤول برنامه ساماندهی برنامه های آموزشی با اشاره به تدوین «سند ساماندهی برنامه های آموزشی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت» گفت: این جلسه با هدف بررسی نحوه ورود و اجرایی شدن این سند با حضور نمایندگان دبیرخانه ها، مرکز سنجش، مرکز نصر و دبیرخانه های شورای عالی برنامه ریزی و شورای گسترش و امور هیات علمی تشکیل شد.

وی بر ضرورت هماهنگی و اطلاع رسانی مناسب در خصوص نحوه اجرا تاکید کرد و افزود: در این جلسه مواردی نظیر ضرورت وجود یک زیر ساخت هوشمند برای رصد رشته مقاطع و رشته محل ها، داشتن برنامه اجرایی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و همچنین توجه به اطلاع رسانی مناسب به متقاضیان رشته های مختلف تبادل نظر شد.

رییس کمیسیون رهیافت همگرایی در علوم پزشکی، سپس به گزارش دکتر آشتیانی، مدیر امور هیات علمی وزارت بهداشت از وضعیت دانش آموختگان و انجام تعهد و ظرفیت های جذب دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: در این نشست مواردی نظیر بازنگری کوریکولوم ها و احراز شرایط شغلی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

رضایت ضمن جمع بندی جلسه به نحوه همکاری بخش های مختلف برای تدوین برنامه عملیاتی اشاره کرد.

کد خبر 6087367

دیگر خبرها

  • عینک هوشمند جدید زاکربرگ با توانایی‌های باورنکردنی
  • عینکی که می‌تواند به سؤالات شما پاسخ دهد
  • دانشمندان تنها در ۱۵۰ دقیقه الماس ساختند
  • گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • برای اولین‌بار ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟
  • هوش مصنوعی آریتمی قلب را از ۳۰ دقیقه قبل پیش‌بینی می‌کند
  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت اسرائیل