Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در یک کنفرانس خبری که در آستانه هفته خبرنگار برگزار شد به تشریح ویژه برنامه‌های این هفته در استان پرداخت .

به گزارش ایسنا منطقه فارس، صابر سهرابی سه‌شنبه ٨ مرداد در یک کنفرانس خبری با تبریک هفته خبرنگار، گفت: طی سال‌های اخیر به جهت ارتقای جایگاه خبرنگار در دستگاه‌های اجرایی و شانیت بخشیدن به این جایگاه، برنامه‌های روز خبرنگار به یک هفته افزایش یافت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اعلام کرد که هفته خبرنگار در استان با ادای احترام به شهدای گمنام شیراز در روز شنبه ١٢ مرداد آغاز خواهد شد .

سهرابی، افتتاحیه نمایشگاه عکس عکاسان خبری در ایستگاه مترو شیراز، برگزاری جشن عمومی به مدت سه شب توسط انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس و برپایی نمایشگاه عکس در این انجمن، دیدار با پیشکسوتان عرصه رسانه، بازید از  رسانه‌ها و تجلیل از فعالان تحریریه آنها، اعلام فراخوان جشنواره مطبوعات، نشست کتابخوان رسانه، برگزاری کارگاه آموزشی در شیراز و شهرستان‌ها، برگزاری کارگاههای آموزشی سبک‌های مدرن رسانه و جشن روز خبرنگار در هتل هما با همکاری شهرداری شیراز را از برنامه‌هایی اعلام کرد که در هفته خبرنگار پیش‌بینی شده است .

وی برگزاری پیاده روی خانوادگی در بلوار چمران به مناسبت روز خبرنگار را پایان بخش برنامه‌های هفته خبرنگار در استان فارس اعلام کرد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در بخشی از سخنانش یکی از مسائل مهم در حوزه رسانه را نبود امنیت شغلی خبرنگاران ذکر و خاطرنشان کرد: این مهم از جمله معضلاتی است که بسیاری از خبرنگاران و حتی مدیران مسئول و صاحبان امتیاز با آن درگیر هستند .

سهرابی اضافه کرد: معاونت مطبوعاتی طی سالهای گذشته تلاش زیادی برای رفع این موضوع با اختصاص یارانه کرده و نهایتا نسبت به پرداخت سهم بیمه خبرنگاران اقدام کرد و عده‌ای نیز از طریق صندوق حمایت از هنرمندان، بیمه درمانی و تکمیلی شدند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تاکید بر اینکه مدیران رسانه‌ها باید متوجه این موضوع باشند که اگر رسانه‌ای حرفی برای گفتن در جامعه دارد، از حمایت و تلاش خبرنگاران بوده، گفت: قانون مدیران را مکلف به پرداخت سهم بیمه خبرنگاران کرده است .

سهرابی ادامه داد: خبرنگاران از مسائل اداری و مردم گره گشایی می‌کنند، گاهی یک کار خبری موجب خانه دار شدن یک شخص، توقف یک جنگ و حل یک مشکل حاد در جامعه شود، لذا دستگاههای اجرایی نیز باید بدانند که خبرنگاران بال‌های آنها هستند و نگاه مثبتی به شان و منزلت آنها داشته باشند .

وی به ارتقای سواد رسانه‌ای خبرنگاران در استان هم اشاره و عنوان کرد: با برگزاری دوره‌هایی تلاش برای ارتقای سواد رسانه‌ای خبرنگاران طی دو سال گذشته شده است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس مجددا تاکید کرد که با تمام توان در کنار خانه مطبوعات و انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس، برای حل مشکلات آموزشی، وضعیت معیشتی، نبود امنیت شغلی و ...است .

سهرابی ادامه داد: با حمایت استاندار فارس تلاش شده تا مخرج تمام آگهی‌های ثبتی و دولتی برای چاپ در رسانه‌ها از سوی اداره‌کل متبوع دنبال شود .

وی با بیان اینکه در سال ٩٨ حدود ٩٠ درصد دستگاههای اجرایی استان در این خصوص با ما همکاری کردند، گفت: اکثر مدیران دستگاههای اجرایی فارس شناسایی خبرنگاران را مطرح کرده‌اند که در نشست‌های آنها، خبرنگاران بی هویتی حضور پیدا کردند که کمک خود خبرنگاران را می‌طلبد که خبرنگاران بی هویت را معرفی کنند .

سهرابی همچنین خواستار استعلام دستگاههای اجرایی از پایگاه رسانه فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شناسایی رسانه‌های دارای شناسه شد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچنین اعلام کرد که کتابخانه تخصصی رسانه امسال در فارس عملیاتی می‌شود .

 


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال دستگاه های اجرایی شهرداری فرهنگ و ارشاد اسلامی مترو مدیرکل فرهنگ و ارشاد قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۷۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 جذب سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، محمد قویدل در نشست خبری برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم افزود: این شمار، معلمان آزمون‌های استخدامی جدید و خروجی دانشگاه فرهنگیان هستند.

وی گفت: سیصد تن از این معلم‌های جدید در شهرستان بشاگرد و جزایر استان جذب می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان افزود: در زمینه تامین فضای آموزشی نیز پارسال ۸۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان به بهره برداری رسید و تا پایان امسال نیز ۵۰۰ کلاس دیگر در استان ساخته می‌شود.

قویدل افزود: هرمزگان اکنون حدود ۳۰۰ مدرسه فرسوده نیازمند نوسازی یا مقاوم سازی دارد.

وی گفت: شمار هنرستان‌های جوار صنعت نیز در هرمزگان اکنون به ۲۹ مدرسه رسیده است که در این زمینه استان پیشتاز است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان افزود: در دور دوم سفر هیات دولت به هرمزگان دوهزار میلیارد تومان اعتبار به آموزش و پرورش اختصاص یافت که نسبت به سفر قبلی، افزایش چهار برابری داشت.

قویدل درباره برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم هم گفت: امسال سه هزار و ۷۰۰ برنامه مختلف بزرگداشت مقام معلم در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: نواختن زنگ سپاس در همه مدارس استان فردا یازدهم اردیبهشت ماه، حضور در گلزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شاهد و ایثارگر فرهنگیان و حضور ۹ معلم برتر استان در دیدار با رهبر معظم انقلاب از مهمترین برنامه‌های بزرگداشت مقام معلم است.

بیشتر بخوانید؛ تمدید مهلت نام نویسی در آزمون استخدامی معلمان در هرمزگان

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: هرمزگان ۴۳۰ هزار دانش آموز و بیش از ۲۹ هزار فرهنگی دارد که در سه هزار و پانصد مدرسه مشغول آموزش هستند.

دیگر خبرها

  • جذب سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  •  جذب سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • بزرگداشت روز ملی ایمنی حمل و نقل در لرستان
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود