Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@10:56:08 GMT

آزمون صنایع دستی در بخش بیکاه برگزار شد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۹۸۰۰۱

آزمون صنایع دستی در بخش بیکاه برگزار شد

سالاری گفت: آزمون صنایع دستی ویژه بانون صنعتگر و هنرمند رشته های « زری بافی » و « گلابتون دوزی » در بخش بیکاه شهرستان رودان برگزار شد.

« رحیم سالاری »، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رودان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در هرمزگان عنوان کرد: 150 نفر از بانوان صنعتگر چیره دست بخش بیکاه در این آزمون که به صورت عملی برگزار شد، شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: به منظور تکریم فعالان صنایع دستی و در راستی اجرایی کردن سیاست تمرکززدایی، آزمون صنایع دستی در مراکز بخش ها و دهستان های پرجمعیت شهرستان رودان برگزار می شود.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رودان با بیان اینکه این آزمون با هدف شناسایی و ساماندهی صنعتگران برگزار می شود، گفت: امور بانوان بخشداری ها در امر برگزاری آزمون صنایع دستی با اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشارکت دارند.

 

وی به شناسایی و ساماندهی شش هزار نفر فعال صنایع دستی در شهرستان رودان اشاره کرد و افزود: بیش از ۹۸درصد از این افراد را بانوان تشکیل می دهند و میانگین درآمد ماهیانه آنها بین 300 هزار تومان تا دو میلیون تومان است.

 

گفتنی است؛ قریب به 70 هزار نفر از زنان و مردان هنرمند هرمزگانی در 42 رشته صنایع دستی که 12 رشته آن بومی این استان و از قدمتی سه هزار و 500 ساله برخوردار است مشغول فعالیت هستند.

 

شایان ذکر است؛ صنایع دستی دریایی، چادر شب بافی، سوزن دوزی، گلابتون دوزی، حصیربافی، سفال، پوشاک سنتی و وسایل صدفی از مهمترین صنایع دستی استان هرمزگان است که حدود 30 درصد آن به ایتالیا، چین، ترکیه، امارات متحده عربی، کویت و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: روزنامه ها روزنامه خراسان جنوبي مجلس نماز جمعه کانون های مساجد خبرگزاری شبستان اوقات فراغت رئیس ستاد اجرایی فرمان امام ره شبستان یزد بخش بیکاه شهرستان رودان آزمون صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۸۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، سروش هاشمی گفت: با حضور مدیرکل حفظ و احیاء بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی و کارشناسان ستادی معاونت میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، پژوهشگران موسسه بین‌المللی ایسکارسا، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، محققان هیئت‌علمی دانشگاه اصفهان و جمعی از صاحب‌نظران، کارشناسان، پژوهشگران، محققان و علاقه‌مندان سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین با بررسی بنای آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی به‌عنوان نمونه مطالعه در استان سمنان روز چهارشنبه 5 فروردین‌ماه 1403 برگزار شد.

سرپرست میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: از مهم‌ترین نتایج و دستاوردهای این سمینار بین‌المللی، ارائه به یک طرح مرمت مبنی بر استانداردهای جهانی بوده است.

سروش هاشمی گفت: پروفسور گرون آرون استاد تمام دانشگاه صنعتی بیلدیز ترکیه، دکتر نیلکون اوگون مدیرعامل شرکت مشاور مرمت کشور ترکیه از سخنرانان بین‌المللی و دکتر فاطمه داوری مدیرکل حفظ و احیای بناها بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی، دکتر مهرداد حجازی استاد تمام دانشگاه اصفهان، دکتر محمود هاشمی دانشیار دانشگاه اصفهان، مهندس سیمین فرهنگی مهندسین مشاور طرح و ساخت طراد، سخنرانان ملی سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین بودند.

او افزود: در این سمینار، گروه پژوهشگران موسسه بین‌المللی ایسکاراسا به دستاورد خود در زمینه‌های مطالعات سازه، مصالح، خاک، پایش از طریق آزمودن ارتعاشی و فروشست زمین پرداختند.

سرپرست میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ارائه کاربرد فنّاوری‌های نوین در مرمت سازه‌ای بناهای تاریخی موضوع سخنرانی‌های میهمانان بین‌المللی در ایران همایش بود.

سروش هاشمی افزود: برگزاری سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین با همکاری میان معاونت میراث فرهنگی وزارت و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، دانشگاه اصفهان، موسسه بین‌المللی ایسکارسا بوده است.

او افزود: بررسی موضوع فرونشست زمین و پیامدهای آن از موضوعات بسیار مهمی بود که در این سمینار مطرح گردید.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899545

دیگر خبرها

  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دربنای تاریخی ملک زاهدان بزودی
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد
  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان