Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@03:04:24 GMT

بیش از ۲۷۰۰ هکتار از مراتع استان مرکزی در آتش سوخت

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۹۸۰۱۱

بیش از ۲۷۰۰ هکتار از مراتع استان مرکزی در آتش سوخت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹۲۵ فقره آتش‌سوزی در مراتع و باغات استان رخ داده که تاکنون بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از مراتع استان و ۳۰ هکتار از باغات و مزارع گندم و جو استان در آتش خاکستر شده‌اند. ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

حمید غیاثی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در باغات و مراتع استان مرکزی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 925 فقره آتش‌سوزی در مراتع و باغات استان رخ داده که تاکنون بیش از 2 هزار و 700 هکتار از مراتع استان و 30 هکتار از باغات و مزارع گندم و جو استان در آتش خاکستر شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برآورد مدیریت بحران استان از خسارت ناشی از آتش‌سوزی در مراتع استان نزدیک به 6 میلیارد  تومان و در باغات و مزارع گندم و جو استان نیز 200 میلیون تومان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی تصریح کرد: آتش‌سوزی در مراتع و باغات در همه شهرستان‌های استان رخ داده اما بیشتر آمار برای شهرستان‌های اراک، ساوه و زرندیه است.

غیاثی بیان کرد: در راستای جلوگیری از آتش‌سوزی در مراتع و باغات اطلاع‌رسانی به مردم برای جلوگیری از آتش زدن کاه‌ و کلش باغات، خاموش کردن آتش‌های کوچک مشاهده شده و غیره انجام شده، هرچند که خود مردم نیز در کنار سازمان آتش‌نشانی و منابع طبیعی در زمینه خاموش کردن آتش‌‌سوزی‌های رخ داده تلاش‌های بسیاری انجام داده‌اند.

اقدامات برای مهار آتش‌سوزی مراتع جاده قم- اراک در حال پیگیری استاستمرار و شدت آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های بخش چوار ایلامایجاد گشت هوایی برای اولین بار در کشور به جهت کنترل آتش‌سوزی مراتع ایلام انجام می‌شود

تسهیلات بازسازی، تعمیر، احداث و وام معیشتی 1925 واحد به استان مرکزی تخصیص داده شد

وی با اشاره به آغاز بازسازی خسارت‌های ناشی از سیل در استان گفت: تسهیلات بازسازی، تعمیر، احداث و وام معیشتی یک هزار و 925 واحد به استان مرکزی تخصیص داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی عنوان کرد: از تسهیلات اختصاص‌یافته یک هزار و 550 مورد در زمینه احداث واحد آسیب‌دیده روستایی، 100 واحد تعمیری، 250 واحد احداثی شهری و 25 وام معیشتی است که تا پایان مردادماه 100 واحد تعمیری به‌ صورت کامل در استان تحویل می‌شوند.

غیاثی با اشاره به رفع تصرف حاشیه رودخانه‌های استان نیز گفت: مکاتبات مورد نیاز برای آغاز رفع تصرف حاشیه رودخانه‌های استان انجام و عملیات آن نیز با مشارکت جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و دیگر دستگاه‌های متولی تا حدودی آغاز شده است.

انتهای پیام/ ع

R41371/P/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۸۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی ۱۳۰ واحد مسکونی و تجاری شهرک امام زاده ابراهیم شفت

فرماندار شفت گفت:  بامداد امروز آتش از یک نانوایی تعطیل در منطقه آغاز و به واحدهای دیگر سرایت کرد.

مهدی نقدی با بیان اینکه حدود ۱۳۰ واحد مسکونی و تجاری در این حادثه در آتش سوخت افزود :  آتش نشانان ۷منطقه شفت، فومن و رشت  بعد از سه ساعت آن را مهار کردند.

وی گفت : علت و میزان خسارت در دست بررسی است .

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر
  • تهیه نقشه مناطق مستعد و دارای سابقه آتش‌سوزی در مراتع ضرورت است
  • تصاویر جدید از خسارت‌های آتش‌سوزی مهیب شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • ببینید | ۴۰ ساختمان روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان در آتش سوخت
  • فیلم| آتش‌سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم شفت/ ۴۰ واحد طعمه حریق شد
  • حریق مهیب در شهرک چوبی امامزاده ابراهیم شفت گیلان/ ۱۰۰ واحد مسکونی و تجاری سوخت و خاکستر شد
  • آتش‌سوزی مهیب در شهرک چوبی گیلان | ۴۰ واحد چندطبقه در آتش سوخت + ویدئو
  • آتش سوزی ۱۳۰ واحد مسکونی و تجاری شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان