Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور با بیان اینکه مخترعان و مبتکران در بخش‌های گوناگون مورد حمایت قرار می‌گیرند گفت: سالانه افزون بر یک‌هزار نخبه بسیجی در بخش‌های مختلف مورد حمایت مادی و معنوی قرار می‌گیرند. ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مهدی رحیمی ظهر امروز در حاشیه نشست با نخبگان بسیجی استان بوشهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه معاونت علمی، پژوهشی و فناوری سپاه استان بوشهر جزء 10 استان برتر است اظهار داشت: استان بوشهر در رتبه بسیار عالی در عرصه علم و فناوری قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با اشاره به روند رو به رشد مسیر علم و فناوری در استان بوشهر بیان کرد: پژوهش‌ها و فناوری‌های اجراء شده نشان می‌دهد که مسیر که انتخاب شده کاملا صحیح و رو به رشدو بر اساس گام دوم انقلاب در حال توسعه و پیشرفت است.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور افزود: در این مسیر از مراکز تحقیقاتی، هدایت، و رشد که در سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری  وجود دارد از مخترعان و مبتکران حمایت ویژه می‌شود.

رحیمی، با تاکید بر  تکمیل چرخه علم تا ثروت خاطر نشان کرد: یکی از شش راهبرد اصلی سازمان بسیج در عرصه علم و فناوری کمک به تکمیل چرخه علم تا ثروت است.

وی، حمایت از ایده و تبدیل آن به فکر را مورد تاکید قرار داد و افزود: حمایت از فکر تا تبدیل به علم، فناوری، تولید و ثروت از سیاست‌های مهم سازمان بسیج در عرصه علم و فناوری است.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور با بیان اینکه برای تجاری سازی طرح‌های مخترعان و مبتکران مراکز نوآوری و شتاب‌دهی در دستور کار سازمان بسیج قرار گرفته است تاکید کرد: در این راستا باهمکاری و تعامل سایر نهادها و دستگاه‌های دولتی و لشکری، امید می‌رود بتوانیم در زمینه تجاری سازی طرح‌ها و تبدیل آن به ثروت قدم‌های موثری برداریم.

رحیمی از انعقاد تفاهم نامه بسیج علمی کشور با بنیاد تعاون بسیج خبر داد و تصریح کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه سالانه بین 40 تا 100 طرح در کشور تجاری سازی می‌شود.

وی، با بیان اینکه مردم باید شیرینی و حلاوت علم بچشندگفت: باید حلاوت علم و فناوری در منازل مردم دیده شود که با تبدیل فناوری‌ها به ثروت علاوه بر افزایش ثروت در کشور و قشر بسیجیان، زمینه انتشار و جریان سازی فرهنگ مقاومت ایران اسلامی فراهم می‌شود.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های استان‌ها در حوزه علم و فناوری خاطر نشان کرد: حمایت از مخترعات و مبتکران بر اساس ظرفیت استان‌ها در اولویت کار این سازمان است که اولویت برنامه‌های استان بوشهر در حوزه انرژی و دریا است.

رحیمی با تاکید بر تشکیل کارگروه‌‌های تخصصی در خانه نخبگان بر اساس توانمندی و ظرفیت استان‌ها گفت: در این کارگروه‌ها پس از اولویت‌بندی و ادغام آن با نیاز بازار، عناوین اصلی پروژه‌ها تدوین و شناسایی می‌شود.

وی، با بیان اینکه در مرکز رشد و فناوری تا 7 میلیون تومان از طرح‌های بسیجیان حمایت مالی می‌شود تصریح کرد: علاوه بر حمایت مالی، کارگاه و آزمایشگاه به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

برنامه شاخص علمی و پژوهشی نیروهای مسلح در بسیج علمی بندرعباس برگزار می‌شود بسیج علمی پژوهشی خوزستان از طرح‌ها و ایده‌های نخبگان خوزستانی حمایت می‌کند سال 98 برای حمایت از مخترعان و مبتکران تغییرات اساسی ایجاد می‌شود

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور افزود: طرح‌هایی که دارای فناوری بالاتری باشند تا سقف 50 میلیون تومان حمایت مالی می‌شوند.

رحیمی بیان کرد: این نهاد به صورت سالانه در کل کشور افزون بر یک‌هزار طرح از جامعه هدف که گروه علم و فناوری است مورد حمایت مادی و معنوی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ ت

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۸۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: صنعت غذایی کشور عمدتا وارداتی است و از دانش فنی و تکنولوژی داخلی در حد مطلوب استفاده نمی‌شود؛ این در حالی است که کشور ما توان داخلی خوبی در حوزه صنعت غذا دارد .

فرشته حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه فردا، ۱۳ اردیبهشت نخستین رویداد ملی فبین‌فود با همکاری جهاددانشگاهی خراسان رضوی و معاونت علمی ریاست‌جمهوری در مشهد برگزار می‌شود، اظهار کرد: هدف از برگزاری این رویداد ارتقای سطح فناوری در حوزه صنایع غذایی کشور است. با توجه به اینکه رویکرد جهاد دانشگاهی توسعه پژوهش‌های فناوری‌محور کاربردی است و با هدف کمک کردن به حل مسائل کلان کشور گام برمی‌دارد، پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی کار در حوزه امنیت غذایی را به عنوان هدف خود قرار داده و در طی سال‌های اخیر تمامی فعالیت‌های پژوهشی خود را با هدف کمک به امنیت غذایی کشور هم‌راستا کرده است.

وی اضافه کرد: در حوزه امنیت غذایی پژوهش‌های زیادی انجام شده که بسیاری از آن‌ها به مرحله کاربرد نرسیده‌ که این ناشی از عدم ریسک‌پذیری صنعت غذا در حوزه نوآوری است، این صنعت به دلیل بالا بودن هزینه‌ها و عدم اتکا به دانش داخلی حاضر به انجام ریسک نیست و همان رویه قابل پیش‌بینی را ادامه می‌دهد. برای ارزان و آسان کردن هزینه‌های نوآوری ضروری است تا حاکمیت در این حوزه ورود پیدا کرده تا هزینه ریسک برای بخش خصوصی کاهش یابد.

رئیس پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی خراسان رضوی ادامه داد: صنعت غذایی کشور عمدتا وارداتی است و از دانش فنی و تکنولوژی داخلی در حد مطلوب استفاده نمی‌شود. این در حالی است که کشور ما توان داخلی خوبی در حوزه صنعت غذا دارد و دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌ها دانش فنی خوبی را تولید می‌کنند، اما متاسفانه این دانش فنی به صنعت راه نمی‌یابد. به منظور حل این مشکل، زیرساخت‌های حمایتی توسط دولت ارائه شده و یکی از این زیرساخت‌ها که توسط معاونت علمی ریاست جمهوری به وجود آمده، توسعه و ایجاد آزمایشگاه‌های ساخت سریع (فب‌لب) است که می‌تواند تاثیر بالایی در بهبود و ارتقای صنعت غذایی کشور داشته باشد.

حسینی افزود: پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی خراسان رضوی به عنوان مرکزی علمی که بیش از ۳۰ سال سابقه در حوزه صنعت غذا دارد، در این زمینه وارد شده و حلقه‌ای از بازیگران این طرح را تشکیل می‌دهد. در این خصوص زیرساخت‌های مطلوبی در پژوهشکده وجود دارد که به عنوان فب‌لب تخصصی با پژوهشگران به اشتراک گذاشته می‌شود. یکی از دلایلی که جهاددانشگاهی برای اجرای این طرح انتخاب شده، این است که این نهاد در سطح کشور شبکه عظیم و گسترده‌ای دارد و در سابقه کارهای شبکه‌ای خود نتایج خوبی را ارائه داده است.

وی تاکید کرد: من به عنوان یک پژوهشگر معتقد هستم که انجام چنین کار جدیدی نباید به صنعت و پژوهشگر صدمه‌ای وارد کند، بلکه باید نهادی در این امر واسطه شود و حمایت خود را در جهت تسهیل‌گری برای هر دو طرف پژوهشگر و صنعت به ارمغان بیاورد. بنابراین جهاددانشگاهی به عنوان نهادی که زیرساخت‌های مناسب، نیروی انسانی ماهر و... دارد و از چالش‌های صنعت نیز آگاه است، در این طرح وارد شده و حمایت خود را آغار کرده است، خصوصا که صنعت توان مالی و انسانی مناسبی را ندارد و به تنهایی نمی‌تواند در این حوزه وارد شود.

رئیس پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی خراسان رضوی با بیان اینکه کار گروهی از دو جنبه اقتصادی و فرهنگی دارای اهمیت است، گفت: یکی از ضعف‌های ما کار گروهی است و باید توجه کنیم که اگر تمامی بخش‌های دخیل در حل یک مسئله دست به دست هم بدهند، نتیجه کار بسیار مطلوب و خوب ارائه می‌شود و فرهنگ کار گروهی در میان جامعه رواج پیدا می‌کند. حضرت علی(ع) نیز در این خصوص فرموده‌اند: «دست خدا با جمعیّت است». بنابراین رویداد فبین‌فود از این جهت کاری فرهنگی هم محسوب می‌شود و در راستای ترویج فرهنگ کار گروهی تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرمانده سپاه بوشهر: معلم محرک علم و مولد قدرت است
  • جایزه یک میلیارد تومانی برای ۱۰۰ استاد منتحب شاگردپرور
  • برای نخبگان در حوزه‌های مختلف مسیر ویژه‌ای باز خواهیم کرد
  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود
  • مخبر: باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم
  • ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد
  • لزوم شناسایی، جذب و رشد نخبگان در استان قم
  • باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم