Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تهران آماده برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی صنعت مبلمان می‌شود، نمایشگاهی که در نوع خود بزرگترین رویداد این صنعت در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود و در آن صد‌ها واحد تولیدی کوچک و بزرگ جدیدترین تولیدات و خدمات خود را ارائه و در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه بزرگ از ۱۵ تا ۱۸ مردادماه و در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپا خواهد شد.

صالح سپاسدار رئیس ستاد اجرائی این نمایشگاه گفت: تلاش داریم تا در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل جذاب‌ترین طرح‌ها ومدل‌های بروز صنعت مبلمان را در معرض دید بازدید کنندگان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه نمایشگاه امسال در فضایی به وسعت بیش از ۴۰ هزار متر مربع مفید برگزار می‌شود، گفت: تاکنون حضور بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی و خدماتی در نمایشگاه قظعی شده است که تولیدات و خدمات خود را در ۲۴ سالن نمایشگاهی بصورت تفکیکی و تخصصی به نمایش می‌گذارند.

سپاسدار افزود: بر این اساس سالن‌های ۵،۶، ۷، ۸ و ۹، ۱۰ و۱۱،۲۵،۲۷، خلیج فارس و میلاد،۴۰، ۴۱، ۳۸، ۳۸‌ای و بی، ۱۸،۲۰ و۲۱ و۲۲ تحت پوشش مبلمان و دکوراسیون داخلی و سالن ۴۳ جهت اجرای برخی از رویداد‌های ترویجی نمایشگاه از جمله غرفه کالای صادراتی و همچنین سالن همایش ملل سالن ۵ جهت کارگاه‌های تخصصی جانبی نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد اجرائی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل با اشاره به اینکه این نمایشگاه با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت افزود: همزمان با برپایی این نمایشگاه چندین کارگاه علمی و آموزشی و نیز رویداد‌های مختلف ترویجی، غرفه کالای صادراتی و کارگاه‌های تخصصی جانبی نیز برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به سال حمایت از تولید ملی و حضور پرشور تولید کنندگان و صاحبان این کسب و کار، امید است با حضور پرشور مردم و استقبال هیئت‌های تجاری خارجی دعوت شده، ضمن بازاریابی و افزایش صادرات به رونق هر چه بیشتر این صنعت کمک شود.

صنعت مبلمان کشورمان با پیشینه ۴ هزار ساله از پتانسیل بسیار بالای اشتغالزایی برخوردار است و با کمی حمایت می‌تواند به یکی از صنایعی تبدیل شود که ضمن اشتغالزایی، درآمدزایی خوبی هم در حوزه ارزی و ریالی در پی داشته باشد.

در حال حاضر در کل کشور بیش از ۵۰ هزار واحد صنفی تولیدی در این صنعت فعال هستند که برای بیش از ۱۱۷ هزار نفر در این کارگاه‌ها امکان اشتغال زایی فراهم شده است. این مسئله در حالی است که مهمترین فعالان بازار و صنعت مبلمان ایران کارگاه‌های کوچکی هستند که در گوشه و کنار ایران به کار مشغولند.

بازار مبلمان ایران سالانه بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و در حال حاضر ارزش صادراتی کشورمان در این حوزه سالانه ۲۵ میلیون دلار برآورد شده و کشور‌های عراق، قزاقستان، آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، افغانستان، تاجیکستان، کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس و اوکراین به عنوان عمده کشور‌های مقصد صادرات مبلمان ایران شناخته می‌شوند.

صنعت مبلمان در سراسر جهان به عنوان یکی از سودده‌ترین صنایع کوچک و زودبازده شناخته می‌شود. ارزش تولیدات جهانی این صنعت در سال ۲۰۱۵ حدود ۴۳۷ میلیارد دلار و ارزش تجارت بین المللی آن ۱۴۷ میلیارد دلار بوده است. سهم آسیا از این بازار جهانی ۳۰ درصد و از این بازار تنها ۳ درصد متعلق به کشورمان است.

بیشتر بخوانید: نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان ۶ مرداد برگزار می‌شود

ایتالیا، چین، مکزیک، آلمان و آمریکا از کشور‌های مطرح این صنعت هستند و بخش قابل توجهی از نیاز بازار به وسیله این کشور‌ها تامین می‌شود. سرانه مصرف مبلمان در کشور‌های توسعه یافته ۲۲۳ دلار و میانگین جهانی آن ۶۴ دلار است. ارزش مبلمان بازار ایران ۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود واین نشان میدهد که مصرف سرانه مبلمان در ایران کمی بالاتر از متوسط جهانی است.

وجود پاره‌ای از مشکلات و چالش‌ها در این بخش مانند عدم تامین مواد اولیه با کیفیت با وجود تعرفه بالا، حضور قدرتمند رقبا و تاثیر مالیات بر ارزش افزوده در قیمت تمام شده کالا از جمله موانع توسعه صادرات صنعت مبلمان است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۸۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی

محسن رستمی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین در حاشیه بازدید از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ گفت: استان قزوین در حوزه صادرات محصولات صنعتی همواره روند رو به رشدی را سپری کرده و به لحاظ توانمندی در عرصه‌های تولیدی توانسته جنبه بین المللی پیدا کند.

وی به حضور هشت واحد تولیدی از استان قزوین در ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه واحد‌های تولیدی ارم چهلستون، آپادانا، زرین روی کاسپین، پارسا پلیمر شریف، سهیل گاز تهران، پویا چسب، خوشگوار و ویتانا حضور داشتند.

رستمی اضافه کرد: نمایش ظرفیت‌های صادراتی بنگاه‌های ایرانی در این نمایشگاه فرصت مناسبی برای رونق تولید و تحقق شعار سال در صورت بهره‌برداری درست از صنایع را فراهم خواهد ساخت.

این مسئول بیان کرد: در داخل استان قزوین و با برنامه ریزی صورت گرفته از همه ظرفیت‌ها برای تحقق جهش تولید استفاده شده که باید باید تلاش کنیم تا از ظرفیت‌های خارجی نیز در این مسیر بهره‌مند شویم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: سه هزار و ۷۴۰ واحد صنعتی در استان مستقر بوده که رقمی معادل ۳۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری درون آنها صورت گرفته و این استان را به قطب صنعتی کشور تبدیل کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • دومین نمایشگاه صنعت موسیقی برگزار می‌شود
  • افتتاح کنفرانس بین‌المللی توزیع نیروی برق در زنجان
  • بیش از ۲ هزار مسؤول برای حضور در نمایشگاه کتاب دعوت شدند
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • شناسایی ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • توانمندی صنعت قم برای تولید انواع کفش در نمایشگاه اکسپو به نمایش درآمد
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی