Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-02@03:24:32 GMT

تاسیس صندوق توسعه حمل و نقل کلید خورد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۹۸۵۶۴

تاسیس صندوق توسعه حمل و نقل کلید خورد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، هیئت وزیران در نشست ۵ مرداد ماه خود با اساسنامه صندوق توسعه حمل و نقل کشور موافقت و معاون اول رئیس جمهور راه اندازی این صندوق را به وزرای راه و اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.

بر اساس اساسنامه این صندوق، صندوق توسعه حمل و نقل به صورت شرکت دولتی اداره می شود و هدف از تأسیس آن، هم تأمین مالی و توسعه بخش های زیربنایی حمل و نقل است و هم بخش خدمات حمل و نقل کالا و مسافر؛ ضمن اینکه از طریق بانک های عامل می تواند به متقاضیان سرمایه گذاری در بخش های زیربنایی و خدماتی حمل و نقل اعم از کالا و مسافر تسهیلات ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صندوق توسعه حمل و نقل که بر اساس بند ۱ ماده ۴۸ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مصوب ۱۳۹۵ و به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی ایجاد شده، قرار است علاوه بر تشویق به سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل، از شرکت های دانش بنیان در این حوزه حمایت و سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل را بیمه کند.

در این اساسنامه با ایجاد لیزینگ دولتی در خصوص فروش اقساطی ناوگان حمل و نقل در همه شقوق آن نیز موافقت شده است.

صندوق توسعه حمل و نقل کاملا دولتی بوده و به وزارت راه وابسته خواهد بود. سرمایه اولیه صندوق ۱۹ هزار میلیارد تومان اعلام شده است؛ محل تأمین این اعتبار نیز بودجه سنواتی و دارایی های دولت در اختیار وزارت راه و دستگاه های تابعه آن است.

همچنین قرار است وزیر راه و شهرسازی رئیس هیئت امنای صندوق بوده و وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه هم در هیئت امنای صندوق عضو هستند.

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه وزارت امور اقتصادی و دارایی وزارت راه و شهرسازی مصوبه هیئت وزیران اسحاق جهانگیری صندوق توسعه حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۸۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از منابع مسدودی آزاد شده ارزی کلید خورد | ارز حج امسال از این طریق به کشور عربستان منتقل شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محسن کریمی در حاشیه اجلاس‌ بانک توسعه اسلامی درباره روابط پولی کشور اظهار کرد: در این اجلاس‌ زمینه‌ای فراهم شد تا با مقامات و بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف گفت‌وگو کنیم.

معاون بین‌الملل بانک مرکزی ادامه داد: روابط پایدار پولی - بانکی ایران و عربستان در دستور کار تهران و ریاض قرار گرفت.

سهمیه ارز مسافران حج مشخص شد

وی افزود: در نتیجه این مذاکرات، اتفاقات خوبی در خصوص گشایش منابع مسدود شده ما صورت پذیرفت که در آینده خبرهای خوبی ارائه می‌شود.

کریمی تاکید کرد: برای حج عمره در روزهای گذشته از منابع مسدودشده کشور مبالغی به کشور عربستان منتقل شد که علاوه بر حل مشکل حجاج، منابع کشور نیز آزاد شده است.

کد خبر 848398 برچسب‌ها حج عمره ارز - بازار داخلی خبر مهم بانک مرکزی عربستان تهران بانک‌ توسعه‌ اسلامی ایران دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • استفاده از منابع مسدودی آزاد شده ارزی کلید خورد | ارز حج امسال از این طریق به کشور عربستان منتقل شد
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • تولید بنزین از پتروشیمی‌ها کلید خورد
  • وزیر نفت: تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات