Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@12:39:45 GMT

ایران ترسیب کربن را در ۱۸ استان اجرا می‌کند

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۹۸۹۱۹

ایران ترسیب کربن را در ۱۸ استان اجرا می‌کند

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای اطلاع‌رسانی هیئت اجرایی سازمان ملل متحد، دولت جمهوری اسلامی ایران با استفاده از ساز و کارهای تعدیل تغییرات اقلیمی و حفاظت از محیط‌ زیست فقط در بیرجند به عنوان یکی از پایلوت‌های همکاری بین سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و برنامه عمران ملل متحد (UNDP)، از طریق اجرای فاز سوم پروژه ترسیب کربن (روند ذخیره کربن موجود در هوا، در خاک و گیاهان)، تاکنون ۵۷۷ فرصت شغلی دائمی ایجاد کرده و شرایط مشارکت ۸۶۰۰ نفر از زنان و همچنین مردان را فراهم و ۴۰۰ دوره آموزشی برگزار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تارنما افزود: پروژه ترسیب کربن به منظور کاهش اثرات گرمایش زمین از طریق تقویت جوامع محلی و مشارکت اجتماعی به حذف و انتشار کربن (منبع اصلی تغییرات اقلیمی) از جو کمک می‌کند. این جوامع از طریق احیا، حفاظت و استفاده پایدار از منابع محدود آب و زمین در این پروژه مشارکت دارند که سبب افزایش آگاهی، مالکیت و معیشت می‌شود.

به نوشته این مرجع، فاز سوم پروژه مشترک ترسیب کربن در استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان و یزد اجرا می‌شود.

در حالی‌که برنامه عمران ملل متحد در اجرای فاز سوم این پروژه در چهار استان مشارکت دارد، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به عنوان مرجع مرتبط دولت جمهوری اسلامی ایران اجرای مدل این پروژه را در ۱۸ استان دیگر برعهده دارد.

کد خبر 449764 برچسب‌ها آلودگی هوا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۸۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی سملیان ظهر شنبه در نشست هماهنگی در اجرای طرح ملی اتصال منازل و کسب و کارها به فیبرنوری در استان بوشهر، از همدلی و همکاری فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها و واحدها در تحقق برنامه‌های وزارت متبوع، بخصوص پروژه ملی اتصال منازل و کسب و کارها به فیبرنوری در استان اظهار تقدیر کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در پروژه ملی توسعه فیبرنوری FTTx در استان بوشهر به عنوان اولین استان شروع کننده در این بخش، عنوان کرد: توسعه شبکه فیبرنوری در سطح استان یک الزام است و باید با اهتمام ویژه، این مهم را در اسرع وقت اجرایی کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با توجه به چالش‌های ارائه شده از سمت اپراتورها، هدف از برگزاری این نشست را انجام هماهنگی و تسهیل امور بیان کرد.

سملیان گفت: تا کنون در شهر بوشهر ۴۲ کیلومتر، شهر برازجان ۲۷ کیلومتر، شهر گناوه ۱۸ کیلومتر، عالی شهر ۱۵ کیلومتر، شهر کنگان ۱۰ کیلومتر و شهر عسلویه ۳ کیلومتر فیبر نوری کار شده است.

وی در پایان به تکلیف شهرداری‌ها، طبق بند (پ) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی به منظور رعایت تعرفه و صدور مجوز حداکثر ۱۵ روز به پیمانکاران معرفی شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد.

کد خبر 6090087

دیگر خبرها

  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • اجرا ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان ملی مسکن
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام
  • برنامه ملی بازآفرینی در کشور اجرا می‌شود
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • ۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند
  • با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید | آغاز تا انجام اومااویا
  • آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند
  • وزارت نفت ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه مسئولیت اجتماعی در کشور در دست اجرا دارد