Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فرمانده ارشد ارتش رژیم صهیونیستی به توانمندی‌های دفاعی بالای حزب الله در برابر اشغالگران اعتراف و تاکید کرد این توانمندی، مراکز و تاسیسات حیاتی و حساس اسرائیل را فلج خواهد کرد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روزنامه هاآرتص به نقل از سرلشگر تامیر یدعی فرمانده جبهه داخلی ارتش رژیم صهیونیستی نوشت در سال‌های اخیر دست اندرکاران ارتش اسرائیل، تغییراتی را که در خصوص قدرت «دشمن» (اشاره به مقاومت) برای تهدید جبهه داخلی در خلال جنگ حاصل شده، مشخص نکرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی افزود ستاد مشترک ارتش اسرائیل، نیاز به آمادگی‌ها برای ساعت اضطراری را در نظر نگرفته است.

یدعی در مقاله‌ای در مجله نظامی بین هکتاویم اعلام کرد ارتش اسرائیل به شکل مناسبی آماده نشده است، هر چند تغییرات در تهدید‌ها علیه جبهه داخلی برای همه شناخته شده است.

بر اساس گفته‌های این فرمانده نظامی رژیم صهیونیستی، از زمان تصدی این مسئولیت، هر چند بهبودی در زمینه جبهه داخلی حاصل شده است، ولی جبهه داخلی تا کنون همه مشکلات را حل نکرده و همچنان راه طولانی در برابرش وجود دارد.

روزنامه هاآرتص در ادامه نوشت یدعی که سمت خود را در آگوست ۲۰۱۷ برعهده گرفته است، در این مجله گفته است در صورتی که تغییر کیفی در جبهه داخلی در زمینه نجات و امداد رسانی به شکل اساسی و نیز توانمندی هایش برای کمک به جلوگیری از فروپاشی مجموعه‌های اضطراری و اورژانس صورت نگیرد، این مسئله پیامد‌های منفی خواهد داشت.

این فرمانده صهیونیست در ادامه مقاله خود به تغییراتی که در خصوص قدرت و توانمندی دشمنان رژیم صهیونیستی در شمال و جنوب یعنی حزب الله و گروه‌های مقاومت فلسطین رخ داده، اشاره و گفته است از سال ۲۰۰۶، دشمن سامانه‌های موشکی خود را در حجم و اندازه‌های بزرگی توسعه داده که قادر است در آن واحد بارانی از موشک‌ها را به طور پیوسته به تمام اسرائیل (اراضی اشغالی ۱۹۴۸) شلیک کند.

وی افزود این توانمندی‌ها سبب شده است تا دشمن این پیام را برساند که آتش (توانمندی‌های مقاومت) تنها برای ایجاد رعب و وحشت به کار گرفته نخواهد شد، بلکه برای فلج کردن جبهه داخلی اسرائیل و مختل کردن بنادر و فرودگاه‌ها و نفوذ به سامانه دفاعی هوایی ارتش اسرائیل و وادار کردن اسرائیلی‌ها به باقی ماندن مستمر در پناهگاه‌ها به کار خواهد رفت.

هاآرتص افزود مسئولان ارتش در سطح سیاسی از این مسئله حرف می‌زنند که حزب الله هنوز به دستاورد‌های مطرحی در زمینه دقت موشک‌هایش دست نیافته، ولی سناریوی فرمانده اسرائیلی، این احتمال را جدی در نظر گرفته است. این فرمانده اسرائیلی می‌گوید ارتش‌های تروریسم (گروه‌های مقاومت) اطراف ما، توانمندی‌های هجومی دقیقی را توسعه داده اند که هدف از این توانمندی ها، فلج کردن اهداف حیاتی چه در سطح غیرنظامی همچون برق و آب یا در جبهه داخلی نظامی یعنی هدف قرار دادن اماکن اطلاعاتی و یگان‌های دفاع هوایی است.

«یدعی» افزود تهدید‌هایی هم در ارتباط با جنگ سایبری وجود دارد و باید به سناریوی جنگ در چندین جبهه به شکل موازی چه در نوار غزه یا در جبهه شمالی اشاره کرد که بیش از هر زمانی به یک سناریوی منطقی تبدیل شده که باید برای آن آماده شد.

این فرمانده صهیونیست تصریح کرد اقدام حزب الله یا هر سازمان دیگر برای فلج کردن جبهه داخلی اسرائیل در خلال جنگ زمینی و زیر زمینی، بر هر دستاورد نظامی در خاک دشمن سایه خواهد افکند.

خبر دیگر اینکه پایگاه صهیونیستی موسوم به اسرائیل دیفنس از اقدام شرکت‌های اسلحه سازی رژیم اشغالگر در تشکیل و فعال سازی گروه‌های فشار در آمریکا خبر داده است.

این رسانه نوشت شرکت‌های اسلحه سازی اسرائیلی فعال در آمریکا بازی سرمایه گذاری در گروه‌های فشار را یاد گرفته اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حزب الله لبنان اشغالگران صهیونیست رژیم اشغالگر قدس رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۸۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم

به گزارش خبرآنلاین «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در این باره گفت که اگر حزب‌الله از نوار مرزی دور نشود، رژیم اشغالگر مناطقی از جنوب لبنان را اشغال خواهد کرد.

طبق گزارش اسپوتنیک، کاتس در دیدار با «استفان سژورنه» همتای فرانسوی خود در تل‌آویو افزود: اگر حزب‌الله عقب‌نشینی نکند، اسرائیل به یک جنگ همه‌جانبه با آن نزدیک خواهد شد.

به نقل از ایسنا وی ادامه داد: اسرائیل در سراسر لبنان با حزب‌الله خواهد جنگید و مناطق وسیعی را در جنوب لبنان اشغال خواهد کرد و این مناطق به‌عنوان یک منطقه امنیتی در کنترل ارتش باقی می‌ماند و به ساکنان شمال این امکان را می‌دهد که به سلامت به خانه‌های خود بازگردند.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ما به وضعیت ۶ اکتبر برنمی‌گردیم.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند.

این درگیری‌ها در پی حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در خاک لبنان و در مقابل حملات موشکی شدید حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901638

دیگر خبرها

  • حزب الله لبنان یک پایگاه اسرائیل را درهم کوبید
  • «وعده صادق» شکافی بزرگ بر پیکره اسرائیل وارد کرد
  • طرح ولایت آیت الله مصباح یزدی اثرات عمیقی در جوانان داشت
  • فارن‌پالیسی: مفهوم «بازدارندگی» اسرائیل توسط ایران نابود شد
  • فارن‌پالیسی: مفهوم «بازدارندگی» اسرائیل توسط ایران نابود شد
  • حادثه‌ای بدتر از هفتم اکتبر در راه است
  • توانمندی دفاعی ایران از نگاه غرب؛ از فتوشاپ تا تغییر محاسبات
  • تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه
  • اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • پشت پرده استعفای فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی