Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@04:38:01 GMT

نویسندگان و ناشران دفاع مقدس شناخته می‌شوند

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۹۹۱۲۹

نویسندگان و ناشران دفاع مقدس شناخته می‌شوند

سرتیپ داود عامری روز سه شنبه در حاشیه نشست خاطره نگاری در گفت و گو با خبرنگاران در یزد افزود: این حرکت جهادی و موثر در راستای تحقق اهداف و ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ دوران هشت سال دفاع مقدس در بین مردم به ویژه جوانان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا علاوه بر تلاش مضاف جهادی در کشور با همکاری بخش‌های مختلف در تهیه فرهنگ مکتوب به دنبال توسعه نشر دیجیتال آثار دفاع مقدس نیز هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مسئول فرهنگی کشور، تدوین برنامه‌های ‌جامع  در حوزه ادبیات و تاریخ دفاع مقدس جزو طرح‌های کلانی است که از جمله آنها باید به برگزاری نشست‌های قلم در استان‌ها با هدف ترغیب نویسندگان فعال در این حوزه اشاره کرد.

عامری به برگزاری ۲  جشنواره برای سال جاری خبر داد و یادآور شد:  علاوه بر جشنواره کتاب سال دفاع مقدس، جشنواره جایزه یوسف نیز پیش بینی شده است.

وی از دیگر برنامه‌ها را، انتخاب برخی آثار برجسته حوزه ادبیات پایداری برای ترجمه به سایر زبان‌های دنیا و عرضه این آثار در نمایشگاه‌های بین‌المللی ذکر کرد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش فعالیت‌ها در این حوزه اظهار کرد: علاوه بر توسعه نشر دیجیتال ، سالانه یک هزار و  ۵۰۰ عنوان کتاب منتشر می‌شود.

به گفته عامری فرهنگ دفاع مقدس یک گنج پربها و تمام نشدنی است و نتیجه  آن تقویت اراده و اعتماد به نفس ملی است.

وی همچنین به سوالات خبرنگاران در خصوص ترویج فرهنگ مقاومت در نسل جوان، برگزاری نشست‌های فرهنگی ، چاپ کتاب و بهره گیری از رسانه‌ها پاسخ داد.

سیزدهمین نشست تخصصی خاطره‌نگاری دفاع مقدس با موضوع بررسی مرزهای خاطره‌نویسی و داستان  با حضور جمعی از مسئولان، نویسندگان، منتقدان و کارشناسان استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، اصفهان، سیستان و بلوچستان و یزد در این شهر برگزار شد.

نقد و بررسی کتاب «سالار تکریت»؛ خاطره جانباز و آزاده یزدی «سیدحسین سالاری» که به قلم «مصطفی زمانی‌فر» نوشته شده است نیز برگزار شد.

«سالار تکریت» مجموعه خاطره ۳۰ ماه اسارت جوان ۱۸ ساله در اردوگاه ۱۱ تکریت عراق است که با هدف تبیین بخش مهمی از تاریخ دفاع مقدس از زبان یک سرباز عادی بیان شده است.

یزد بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۳۰۰ هزار نفر عضو اقشار مختلف بسیج هستند و شمار رزمندگان هشت سال دفاع مقدس آن به  ۵۰ هزار نفر می رسد.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷/

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ادبیات انقلاب اسلامی دفاع مقدس مقام معظم رهبری هشت سال دفاع مقدس قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۹۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرجعیت علمی امام صادق (ع) انحراف را به حداقل رساند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی شامگاه شنبه در یادواره شهدای شهرستان نیر با تسلیت یوم شهادت صادق اآل محمد(ص) اظهار کرد: آن حضرت با احیای فقه جعفری و تربیت ۴ هزار نفر شاگرد توانست اسلام را از جریان انحرافی نجات داده و شبهات را تا حد زیادی رفع کند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از نبی مکرم اسلام دو شوک عظیم جامعه اسلامی را متحول کرد که اولی قیام امام حسین (ع) و دومی نیز تحول علمی عصر امام باقر و امام صادق (ع) بود که به معنای واقعی به احیای اسلام ناب کمک کرد.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: آن حضرت با مرجعیت علمی توانست احکام الهی را بیان کند تا کار ناتمام عصر نبوت و امامت به نقطه اکمال رسیده و این اندیشه آرمانی از همه کج روی ها در امان بماند.

آیت الله عاملی بیان کرد: انقلاب اسلامی نیز تداوم همین مکتب و انتقال آموزه های دینی است که در آن مجاهدان بسیاری نظیر آیت الله مطهری کوشیده اند تااین حرکت عظیم را از هرگونه انحراف و انحطاط در امان نگهدارند.

وی تصریح کرد: ائمه اطهار (ع) در مسیر عدالت محوری گام برداشته و توانسته اند جامعه اسلامی را در مسیر پایبندی به اعتقادات ثابت قدم نگهدارد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری یاد و خاطره شهدای هش سال دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: اقتدار واقعی امروز ایران اسلامی را مرهون شهدایی هستیم که بی ادعا در دفاع از تمامیت این کشور اعم از استقلال و باورهای دینی تلاشی مجاهدانه کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر در این مراسم مداحی و سوگواری شده و شرکت کنندگان یاد و خاطره شهدای والامقام نیر را گرامی داشتند.

کد خبر 6096692

دیگر خبرها

  • کتاب‌هایی که اگر فیلم شوند، پرفروش می‌شوند
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • آماده حمایت جدی از ناشران و مخاطبان این حوزه هستیم
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • مرجعیت علمی امام صادق (ع) انحراف را به حداقل رساند
  • ارگان‌زدگی؛ گریبان‌گیر نمایشگاه کتاب است
  • کتابخانه‌ای به گستره صدا
  • کتابخانه ای به گستره صدا