Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@17:06:17 GMT

خاموشی برق در خراسان شمالی اعمال نشد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۹۹۲۱۹

خاموشی برق در خراسان شمالی اعمال نشد

مهندس علیرضا علیخانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه در گرم ترین روزهای سال به سر می بریم خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه توانستیم مرز پیک بار استان را حفظ کرده و هیچ گونه خاموشی را به هیچ نقطه‌ای از استان اعمال نکنیم.

وی با بیان این که در  روزهای گذشته، مصرف، هرگز از سقف ۲۷۵ مگاوات که سهمیه تعیین شده استان است عبور نکرده گفت: تمامی اقدامات فرهنگی، استفاده از قابلیت مولدهای اضطراری و ذخیره عملیاتی و همچنین افزایش یافتن حجم آب پشت سدها به واسطه بارندگی های ابتدای سال موجب شده تا موفقیت های خوبی در امر کنترل پیک بار داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیخانی اظهار داشت: طبق شیوه نامه های ارسالی، هر استانی که بتواند سقف پیک بار خود را حفظ کند، حتی در صورت خاموشی اجباری در سایر نقاط کشور، مشمول قطع برق نخواهد شد.
وی گفت: تنظیمات یک شبکه پایدار باید پیش از زمان پیک انجام شود؛ بنابراین قبل از هرگونه خطای ناشی از سهل انگاری، تمامی بخش های شبکه مورد بازدید قرار گرفته و از بروز هرگونه اختلال جلوگیری شود.

وی گفت: سال گذشته در همین ایام، تمامی رسانه ها دغدغه خاموشی، افت ولتاژ و قطع برق را داشتند اما امسال این موضوع در هیچ رسانه ای دیده نشده است و همین موضوع از مدیریت خوب پیک بار در استان حکایت دارد.

علیخانی با بیان اینکه وجود چراغ های خاموش در معابر خراسان شمالی پذیرفتنی نیست در رابطه با سهل انگاری ماموران در خصوص خاموشی در برخی معابر استان هشدار داد.

وی افزود: هم اکنون بخش اعظمی از شبکه های روشنایی در سطح شهرهای استان به ویژه مرکز استان را چراغ های نسل جدید (LED) تشکیل می دهد و این چراغ ها با عمر طولانی و عدم نیاز به تعویض یا سرویس، باعث شده تا حجم کاری ماموران اتفاقات به طرز محسوسی کاهش یابد.

علیخانی اظهار داشت: بر همین اساس از این پس خاموشی چراغ های معابر به هیچ عنوان قابل پذیرش نخواهد بود و ماموران اتفاقات و عملیات و بازرسی باید این مهم را مد نظر قرار دهند.

وی گفت: در دو سال گذشته ۲۰ هزار چراغ LED برای نصب در معابر استان تهیه شده و اندک چراغ های گازی باقی مانده نیز با کمی دقت عمل بیشتر قابلیت رصد دارند؛ بنابراین پیش از گزارش های شهروندان در رابطه با خاموشی معابر، نسبت به تعویض چراغ های معیوب اقدام شود.

ارسال قبوض به صورت پیامکی

 قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی همچنین اظهار داشت:  ۷۵ درصد مشترکان برق این استان با هدف حذف قبوض کاغذی پیامک دریافت کردند.

وی با بیان اینکه بحث حذف قبوض کاغذی بسیار با اهمیت است اظهار داشت: از ابتدای سال جاری، ارسال قبوض به شیوه پیامکی برای بسیاری از مشترکان استان عملیاتی شده است و به تدریج به درصد اجرایی شدن این طرح برای سایر مشترکان افزوده خواهد شد.

وی افزود: در مهرماه سال جاری باید قبوض کاغذی به شکل کامل حذف شود،  مهم ترین اصل در بحث حذف قبوض کاغذی، مسئله زیست محیطی و حفاظت از درختان و فضای سبز و همچنین جلوگیری از آلودگی های ناشی از چاپ کاغذ بوده است.

علیخانی اظهار داشت: در عین حال چاپ هر یک از قبوض بین ۸۰۰ تا یکهزار و ۲۰۰ ریال هزینه در برداشت که با حذف قبوض کاغذی این هزینه صرفه جویی شده و در ابعاد ملی رقم های کلانی را می توان ذخیره و صرف اجرای پروژه‌های با اهمیت کرد.

وی خطاب به ماموران قرائت گفت: بروشورهای با توضیحات کامل پیرامون چگونگی ثبت شناسه های قبض مشترکان و همچنین چگونگی دریافت صورتحساب به شیوه پیامکی توسط مشترک، آماده شده که باید در سطح وسیعی توزیع و اطلاع رسانی شود.

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: در تفاهم‌نامه‌ای با شرکت مخابرات ایران، ارسال پیامک به مشترکان تا زمان اطمینان از دریافت آن ادامه

می یابد و به این ترتیب هیچ نگرانی بابت دریافت نشدن قبض توسط مشترکان وجود نخواهد داشت.

استان خراسان شمالی جزو استان های پیشرو کشور در امر حذف قبوض کاغذی به شمار می رود.

این شرکت ۳۵۳ هزار و ۶۹۸ مشترک دارد که از این تعداد ۸۴ درصد مشترکان بخش خانگی، ۴ درصد ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان، یک درصد کشاورزی، کمتر از یک درصد صنعتی و ۱۰ درصد سایر مصارف است.

۳۰۰۷/ ۶۰۴۲

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال برق خراسان شمالی روشنایی زیست محیطی مد قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۹۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت جاده‌ها / محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سرهنگ احمد شیرانی، محدودیت های ترافیکی پایان هفته اعلام کرد و گفت: تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت الی ساعت ۶ بامداد یکشنبه ۱۶ اردیبشهت ۱۴۰۳، از محورهای کرج-چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است.

بیشتر بخوانید: چطور عوارض آزادراهی را الکترونیکی پرداخت کنیم؟

وی افزود: تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

سرهنگ شیرانی در خصوص تردد در محور کرج-چالوس گفت: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج- چالوس کماکان ممنوع است.

وی با اشاره به اعمال محدودیت تردد شمال به جنوب گفت: محدودیت قطعی تردد در روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت برای انواع وسایل نقلیه از ساعت ۰۸:۳۰ از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می شود. (شمال به جنوب)

رییس مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور فراجا ادامه داد: از ساعت ۱۰:۳۰ ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یکطرفه اعمال می شود و از ساعت ۲۴ یکطرفه اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می شود.

وی گفت: پیش بینی محدودیت تردد در صورت پر حجم بودن ترافیک: از ساعت ۱۰ از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می شود. (شمال به جنوب) و از ساعت ۱۲ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یکطرفه اعمال می شود و همچنین از ساعت ۲۴ یکطرفه اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می شود.

وی درباره اعمال محدودیت تردد جنوب به شما گفت: محدودیت قطعی تردد در روز شنبه ۱۵ اردیبهشت برای انواع وسایل نقلیه از ساعت ۰۸:۳۰ از ابتدای آزادراه تهران-شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می شود. و از ساعت ۰۹:۳۰ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت اعمال می شود.

سرهنگ شیرانی ادامه داد: از ساعت ۱۱:۳۰ از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه اعمال می شود. (شمال به جنوب) و از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می گردد.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: تردد از مسیر جاده قدیم کرج-چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روز های اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۷ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

وی با در خصوص پیش بینی محدودیت تردد در صورت پرحجم بودن ترافیک گفت: روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقیله از ساعت ۱۱ از ابتدای آزادراه تهران-شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می شود از ساعت ۱۲ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت تردد اعمال می شود.

وی ادامه داد: از ساعت ۱۴ از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه (شمال به جنوب) و از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می شود.

سرهنگ شیرانی گفت: از مسیر جاده قدیم کرج-چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروها از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

وی درباره محدودیت تردد در محور هراز گفت: تردد انواع تریلردر محور هراز همچنان ممنوع وتردد انواع کامیون ها وکامیونت ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۶ بامداد چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت الی ساعت ۲ بامداد یکشنبه ۱۶ اردیبهشت از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور فراجا ادامه داد: در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی از روز چهارشنبه تاریخ ۱۲ اردیبهشت الی روز شنبه تاریخ ۱۵ اردیبهشت به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد.

وی درخصوص تردد در محور قدیم رشت-قزوین و بالعکس گفت: تردد انواع تریلرها کامیون ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۷ الی ۲۴ پنجشنبه و جمعه در محور فوق ممنوع است. همچنین در محور آستارا اردبیل و بالعکس تردد انواع تریلرها کامیون ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۷ الی ۲۴ پنجشنبه و جمعه تاریخ های در محور فوق ممنوع است.

کد خبر: 1229015 برچسب‌ها وضعیت راه ها

دیگر خبرها

  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمالی کشور
  • وضعیت جاده‌ها / محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • اعلام محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی