Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارزش پوند انگلیس در پی نگرانی سرمایه گذاران بین‌المللی درباره وضعیت برگزیت با کاهش شدیدی روبرو شده است. ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران بین المللی نگران خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا و تبعات منفی آن بر اقتصاد جهانی و بازارهای مالی هستند، ارزش پوند امروز سه شنبه با کاهش مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، هر پوند انگلیس در برابر 1.2120 دلار آمریکا داد و ستد شده است که این پایین ترین رقم از مارس 2017 میلادی به شمار می رود. از زمان انتخاب بوریس جانسون به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس، ارزش پوند بیش از 3.6 درصد کاهش یافته است.

اسکاتلند: نخست‌وزیر انگلیس به‌دنبال برگزیت بدون توافق استتلاش "جانسون" برای منسجم نگه داشتن انگلیس در مسیر برگزیت با سفر به اسکاتلند

 

از همه پرسی 2016 میلادی تاکنون که منجر به حمایت مردم انگلیس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا شده است، ارزش پوند 28 سنت کاهش یافته است که این یکی از بیشترین کاهش های ارزش پوند در دهه های اخیر به شمار می رود.

موسسه سرمایه گذاری آی ان جی نیز پیش بینی کرده است که ارزش پوند انگلیس روند نزولی را ادامه خواهد داد. نگرانی ها و نااطمینانی های مربوط به برگزیت فشار زیادی را بر ارزش پوند وارد کرده است.

جانسون وعده داده است تا انگلیس را 31 اکتبر به هر قیمتی از اتحادیه اروپا خارج کند، حتی به قیمت برگزیت بدون توافق.

جانسون که روز دوشنبه به اسکاتلند سفر کرده بود، در جمع خبرنگاران گفت: ما خواستار دستیابی به یک توافق جدید هستیم ولی دولت لندن باید برای برگزیت بدون توافق نیز آماده باشد.

بسیاری از سرمایه گذاران بر این باورند که برگزیت بدون توافق موجب وارد شدن شوک های شدیدی به اقتصاد جهانی خواهد شد.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط مذاکرات برگزیت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مذاکرات برگزیت مذاکرات برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۹۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات دلار و درهم و رشد یورو در معاملات امروز مرکز مبادله

به گزارش قدس آنلاین، هر اسکناس دلار امروز (سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان دادوستد شد.

قیمت حواله دلار آمریکا نیز بدون تغییر نسبت به دیروز ۴۱ هزار و ۳۷۷ تومان معامله شد.

قیمت هر اسکناس یورو نسبت به روز کاری گذشته با افزایش ۶۸ تومانی به ۴۷ هزار و ۴۹۱ تومان و حواله آن با رشد ۶۴ تومانی، ۴۴ هزار و ۳۴۳ تومان قیمت خورد.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری بدون تغییر قیمت، ۱۲ هزار و ۶۶ تومان رسید و حواله درهم نیز بدون تغییر قیمت، ۱۱ هزار و ۲۶۷ تومان معامله شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • جزییات قیمت ارزهای مبادله ای؛ ثبات دلار و درهم و رشد یورو
  • ثبات دلار و درهم و رشد یورو در معاملات امروز مرکز مبادله
  • نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • رضایت شهروندان از قرار دادن حفاظ برای کانال آب در جاده اراک - سلفچگان + تصاویر
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • آشوبی: پرسپولیس بدون توجه به بازی‌های استقلال می‌تواند فاصله یک امتیازی را جبران کند/ در مورد رفیعی جای نگرانی وجود ندارد
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد