Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-06@04:56:02 GMT

فوتبالیست های افغان علیه یک عمر جنگ داخلی

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۰۰۳۰

فوتبالیست های افغان علیه یک عمر جنگ داخلی

فوتبال و فوتسال افغانستان در ماه های اخیر نتایج خوبی را به دست آورده؛ نتایجی که فوتبال دوستان این کشور را به آینده جوانان افغان امیدوار کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، تیم نوجوانان افغانستان روز گذشته موفق شدند ایران را با نتیجه 1-0 شکست دهند. این نتیجه در حالی رقم خورد که شاگردان حسین عبدی در ماه های اخیر با انجام تمرینات مختلف به استقبال این بازی رفته بودند و باتوجه به استعدادیابی سراسری، به نوعی می توان گفت که بهترین های ایران را در رده سنی نوجوانان به مصاف افغانستان برده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نکته جالب دیگر این است که ایران پیش تر با هدایت حسین عبدی ازبکستان را شکست داده بود اما افغان ها در دیداری تاریخی موفق شدند نوجوانان ایران را شکست دهند.

 

این نتیجه که فوتبال افغانستان را به آینده امیدوار کرده، در حالی رقم خورد که فوتسالیست های کشور همسایه ایران یک ماه پیش در تبریز شگفتی ساز شدند. در تورنمنت جوانان قهرمانی آسیا، تیم قرمزپوش افغانستان با رقم زدن نتایجی عجیب به فینال رقابت ها صعود کرد اما علی رغم ارائه نمایشی خوب، برابر ژاپن شکست خورد.

 

 

در تبریز، فوتسال دوستان ایرانی فینال این رقابت ها را در حالی تماشا کردند که دو روز قبل از آن، تیم ایران با نتیجه 8-4 به ژاپن باخت اما در دیدار نهایی افغان ها با دو گل اختلاف به ژاپن باختند.

 

حال افغان ها با امید بسیار مقدماتی جام جهانی و جام ملت های آینده را آغاز می کنند. جایی که در گروه E با قطر، عمان، هند و بنگلادش روبرو هستند و اگرچه شانس کمی برای قرارگیری در رده اول و دوم دارند اما امیدوارند که جواز صعود به جام ملت ها را کسب کنند.

 

صعود به جام ملت های چین توسط نسل فعلی فوتبال افغانستان این فرصت را به نسل بعدی می دهد که در سال 2023 شگفتی فعلی را ادامه دهند و تیمی قدرتمند برای مدعیان قهرمانی باشند.

 

آن ها اکنون در رنکینگ 149 فیفا هستند و با بدترین رتبه تاریخ (200) خود فاصله دارند. اما عقب ماندن آن ها از تیم هایی چون یمن، ترکمنستان، چین تایپه، تاجیکستان و... نشان می دهد که آن ها حداقل در سطح آسیا می توانند سیر صعودی تری را داشته باشند.

 

 

شاید مهم ترین نیاز برای افغان ها برگزاری لیگی پویا، منظم و با آرامش است. بی تردید برگزاری چنین لیگی رشد فوتبال در این کشور را تسریع می بخشد و باعث می شود تا افغانستان نیز به جمع تیم های مدعی فوتبال در آسیای مرکزی وارد شود.

 

در تیم فعلی افغانستان 14 بازیکن لژیونر حضور دارند که البته در لیگ های معتبر بازی نمی کنند اما به هر حال توپ زدن در کشورهایی چون هلند، آلمان، انگلستان و... هرچند که در لیگ های دسته پایین تر باشند ولی به هر حال اتفاق مثبتی برای این کشور محسوب می شود.

 

مسئله قابل توجه برای تیم ملی افغانستان این است که رکوردهای بی شماری هستند که نوجوان ها و جوان های این کشور می توانند به آن ها دست پیدا کنند. به طور مثال بیشترین تعداد بازی ملی (47)، بیشترین گل ملی (9)، بیشترین سال بازی در تیم ملی (14) و... رکوردهای فردی قابل دسترسی هستند و آمارهای گروهی نظیر صعود به دور نهایی مقدماتی جام جهانی، حضور در جام ملت ها، صعود دوباره به المپیک و... نیز تورنمنت های قابل دسترس هستند.

 

سجده ملی پوشان نوجوان این کشور پس از غلبه بر بهترین تیم آسیا یعنی ایران، فریم جذاب و تاریخی بازی این دو تیم بود. فریمی که افغان ها امید دارند در آینده توسط بازیکنان بزرگسال این کشور و در میدان هایی مهم برابر دیگر حریفان مدعی رقم بخورد.

افغانستان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۰۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا، جدیدترین آمار منتشر شده توسط صندوق بین المللی پول از میزان هزینه‌کرد دولت‌ها در ۳۸ کشور در حال توسعه با درآمد متوسط نشان می‌دهد دولت ایران کمترین میزان هزینه‌کرد نسبت به تولید ناخالص داخلی در میان این دولت‌ها را طی سال ۲۰۲۳ داشته است.

این نهاد بین المللی در گزارش جدید خود موسوم به «دیده‌بانی مالی» نسبت هزینه‌کرد دولت ایران به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۳ را تنها ۱۳.۵ درصد محاسبه کرده است که کمترین رقم در میان کشور‌های در حال توسعه با درآمد متوسط است.

هزینه‌کرد دولت ایران طی دو سال متوالی کاهش داشته و از معادل ۱۴.۲ درصد جی دی پی در سال ۲۰۲۱ به ۱۳.۸ درصد در سال ۲۰۲۲ و ۱۳.۵ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

دولت کویت در میان این کشور‌ها پرخرج‌ترین دولت شناخته شده به طوری که نسبت هزینه‌کرد دولت این کشور به تولید ناخالص داخلی در سال میلادی گذشته ۵۰.۸ درصد بوده است.

متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در این ۳۸ کشور نیز ۳۲.۶ درصد اعلام شده که بیش از دو برابر ایران بوده است. متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در خاورمیانه و شمال آفریقا نیز معادل ۲۹.۷ درصد تولید ناخالص داخلی منطقه بوده که بیش از دو برابر ایران است.

نسبت هزینه‌کرد دولت‌ها در برخی کشور‌های دیگر به تولید ناخالص داخلی آنها در سال ۲۰۲۳ عبارت است از: برزیل ۴۷.۹ درصد، چین ۳۳.۹ درصد، مصر ۲۲.۷ درصد، اندونزی ۱۶.۶ درصد، مالزی ۲۳.۳ درصد، عربستان ۳۲.۳ درصد، ونزوئلا ۱۴.۴ درصد، پاکستان ۱۹.۲ درصد، عمان ۲۶.۲ درصد، قطر ۲۴.۴ درصد، روسیه ۳۶.۸ درصد، ترکیه ۳۳.۹ درصد، امارات ۲۵.۹ درصد، و ویتنام ۱۹.۹ درصد.


دیگر خبرها

  • سنگین‌ترین تنبیه مالی لیگ برتر؛ عبدالله ویسی ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • دعوت ۵ فوتبالیست قمی به اردوی آماده سازی تیم ملی
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • خداحافظی بهترین فوتبالیست ۲۰ سال گذشته امارات
  • دعوت بانوی فوتبالیست خوزستان به اردوی تیم ملی
  • مقام افغان: یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند
  • میزبانی از دختران افغان در دومین روز نمایشگاه قرآن کابل