Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز مرادی راد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مالکان واحدهای فرسوده روستایی با مراجعه به اداره بنیاد مسکن شهرستان ری از تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی مقاوم سازی با کارمزد چهاد درصد بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه اکثر ساکنان بافت فرسوده روستایی توان مالی نوسازی و احداث مسکن را ندارند، افزود: ارائه تسهیلات نوسازی به مالکان این واحدهای فرسوده می تواند تا حد بسیار زیادی در زمان بروز حوادث غیر مترقبه مانند زلزله و سیل جلوی خسارت های مادی و معنوی را بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی راد تجمیع واحدهای مسکونی روستایی فرسوده را یکی از بهترین روش های نوسازی عنوان کرد و یادآور شد: متاسفانه بسیاری از مالکان این واحدها مخالف تجمیع هستند و همین امر کار بازسازی و نوسازی بافت فرسوده را سخت کرده است.

وی ادامه داد: ارائه تسهیلات نوسازی از آنجایی که مورد استقبال ساکنان روستاهای شهرستان قرار گرفته است، راهکاری مناسب برای بهسازی بافت فرسوده روستایی محسوب می شود که هم اکنون در حال اجرا است.

مرادی در ادامه به ساخت یک هزار واحد مسکونی شهری در قالب «طرح اقدام ملی» در شهرستان ری اشاره کرد و افزود: این طرح که برای ساکنان بخش های زیر پنج هزار نفر برنامه ریزی شده است، هم اکنون در بخش های کهریزک، باقرشهر و حسن آباد فشافویه در حال اجرا است.

وی ابراز کرد: تسهیلات خرید مسکن ۷۵۰ میلیون تا یک میلیارد ریالی در «طرح اقدام ملی» برای متقاضیان تدارک دیده شده است تا اقشار کمتر برخوردار به راحتی صاحب مسکن شوند.

رییس بنیاد مسکن ری افزود: واحدهای مسکونی این طرح تا ۲ سال آینده به متقاضیان تحویل داده خواهد شد، با واگذاری این واحدها امیدواریم عرضه و تقاضای مسکن در جنوب تهران به حالت نرمال برسد و جلوی گرانی بیش از حد مسکن نیز گرفته شود.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.

/۶۰۰۳/۷۲۴۷

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال جنوب استان تهران زلزله سیل گرانی مادی و معنوی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۰۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۰۰ درصدی بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن بازآفرینی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در ویدئو کنفرانسی بررسی روند اجرای طرحهای بازآفرینی شهری در استانها که با حضور دستیار ویژه وزیر و دبیر قرارگاه نوسازی مسکن و معاونین وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: طرح بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده‌های بازآفرینی شهری در ۱۰۰ درصد محدوده‌های بازآفرینی مصوب در ۲۲ شهر هدف سطح استان اجرایی می‌شود.

رسول عطائی افزود: در بخش نوسازی مساکن بافت فرسوده نیز برنامه دو ساله بازآفرینی شهری برای نوسازی واحد‌های مسکونی در بافتهای فرسوده شهری در آذربایجان‌غربی ۱۶ هزار و ۹۶۴ واحد است.

عطائی اظهارکرد: تاکنون ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی در سامانه ستاد ملی ثبت شده است و برای نوسازی مسکن پروانه ساختمانی دریافت کرده‌اند.

وی گفت: با این آمار آذربایجان‌غربی در نوسازی واحد‌های مسکونی در بافتهای فرسوده شهری بیش از ۷۵ درصد از برنامه دو ساله را اجرایی کرده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، با اشاره به طرح کلید به کلید اضافه کرد: آذربایجان‌غربی جزو استانهای پیشرو بوده و در آینده این طرح همراه با اطلاع رسانی عمومی عملیاتی می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • نوسازی مسکن در بافت فرسوده از مرز ۲۶۶ هزار واحد عبور کرد
  • اجرای ۱۰۰ درصدی بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن بازآفرینی در آذربایجان‌غربی
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین