Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان به ایرنا حاکیست، آیت الله رسول فلاحتی روز سه شنبه در نشست مشترک اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، روسا و دبیران ستادهای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ها اظهار کرد: در تمام میدان ها کار باید برای خدا باشد و در این مسیر مجاهدانه عمل شود.
وی با اشاره به اینکه اگر خودمان را درست نکنیم نمی توانیم دیگران را هدایت کنیم ، بیان کرد: اگر همه به آنچه می گوییم عمل کنیم بسیاری از مسائل درست می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت الله فلاحتی بسیاری از موضوع ها را آرمانی عنوان کرد و افزود: اینکه در دانش روز به دنبال ایده پردازان می روند برای آن است که ایده به واقعیت می پیوندد.
وی با تاکید براینکه آرمانی اندیشیدن برای ما خیلی مهم است، خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۵۹ آرمان های انقلاب برای پیاده شدن در جامعه تا پایان دوران دفاع مقدس مطرح شد اما دشمن در پشت جبهه به دنبال مهندسی فرهنگی بود تا پس از جنگ بتواند به اهداف خود برسد.
امام جمعه رشت فساد برخی از مسئولان و استمرار نداشتن در مسیر جهاد را به دلیل برنامه ریزی دشمن ذکر کرد و گفت: پس از جنگ، بازسازی عاملی شد تا دشمن بتواند به اهداف خود برسد.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه با گذشت بیش از ۳۰ سال از دفاع مقدس برخی از مدیران بر خلاف مسیر انقلاب حرکت می کنند، اظهار کرد: راه برای امر به معروف و نهی از منکر باز است اما برخی در مقابله با ناهنجاری ها به دنبال فرافکنی هستند.
وی در ادامه به ورود خریداران زمین از نقاط مختلف کشور به گیلان و همراهی بعضی از مسئولان با خریداران زمین در استان اشاره و اظهار کرد: مدیری را سراغ دارم که ۲۰ جا زمین خریداری کرده که هر جا ۱۰ هکتار است.
آیت الله فلاحتی به آغاز بعضی از پروژه ها و رها شدن آن در کشور اشاره کرد و افزود: سوگند خورده ایم و با خدا عهد بستیم اجرای امر به معروف و نهی از منکر را در گیلان رها نکنیم و تازه آغاز راه است.
وی با بیان اینکه بعضی از مدیران با قرار گرفتن در تصدی ها به دنبال پز و پول هستند، تصریح کرد: اگر پست و مقام در مسیر انقلاب، ارزش ها و منویات مقام معظم رهبری نباشد، ارزشی ندارد.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان به دلبستگی بعضی از مدیران به پست و مقام اشاره کرد و ادامه داد: اگر بخواهید بعضی از مدیران را جابه جا کنید آسمان را به زمین می آورند در صورتی که نظام اسلامی مسئول مجنون می خواهد که دیوانه وار برای مردم کار کند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به نقش آموزش و پرورش و دانشگاه ها در امر به معروف و نهی از منکر، بیان کرد: همکاری ستادهای امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان ها با سازمان هایی که در امور فرهنگی تلاش می کنند حائز اهمیت است.
وی خواستار تشکیل اتاق اندیشه ورز و بررسی راهکارهای امر به معروف و نهی از منکر در ستادهای شهرستانی شد و گفت: خروجی اجرای برنامه ها در فریضه امر به معروف و نهی از منکر مهم است.
امام جمعه رشت با تاکید بر آموزش مربیان مهدکودک ها و پیش دبستانی ها، خاطرنشان کرد: اگر ۱۰ سال آینده می خواهید محصول تلاش خود را مشاهده کنید باید به مهدکودک ها و پیش دبستانی ها توجه داشته باشید.
آیت الله فلاحتی به منویات مقام معظم رهبری مبنی براینکه چادر حجاب برتر و نشانه ملی ماست، اشاره کرد و یادآور شد: شاخص های زن مسلمان را در صدا و سیما معرفی کنید ضمن اینکه حجاب قانون و دستور نظام اسلامی است.
وی با بیان اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر ابتدا باید در اداره های گیلان اجرایی شود، اظهار کرد: بعضی از مدیران در اجرای امر به معروف و نهی از منکر همت ندارند.
نماینده ولی فقیه در گیلان، ولنگاری در استانی که هشت هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده را قابل پذیرش ندانست و افزود: برنامه ریزی برای مقابله با ناهنجاری ها باید عاقلانه، مدبرانه و هوشمندانه باشد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه چگونگی اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است، بیان کرد: دستگاه قضا باید در هر کدام از شهرهای گیلان یک شعبه ویژه امر به معروف و نهی از منکر و برخورد با هنجارشکنان دایر کند.
وی با ابراز رضایت از تلاش نیروی انتظامی در مقابله با هنجارشکنان در سطح کشور، تصریح کرد: برای فرماندهان ناجا آرزوی موفقیت داریم و از آنها می خواهیم با آمران به معروف و ناهیان از منکر همکاری داشته باشند.
امام جمعه رشت تمام واجبات حتی جهاد را در برابر امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره در مقابل دریا دانست و گفت: هدف از اجرای امر به معروف و نهی از منکر در گیلان این است که می خواهیم مردم مسلمان از فضای آرام معنوی بهره مند شوند و ارواح هشت هزار شهید استان شاد باشند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه خانواده شهدا، جوانان خوب، پاسداران، روحانیون، ناجا و نیروهای ارزشی همه پای کار هستند، بیان کرد: در میدانی جهاد می کنیم که بزرگ تر از جهاد میدان جنگ است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان نیز در نشست مذکور به صدور احکام تمام ائمه جمعه شهرستان ها به عنوان رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با دبیری فرماندهان سپاه اشاره کرد و گفت: اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان ها مشخص شدند.
حسن کربلایی تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد، محله ها و اداره ها را از برنامه های ستاد عنوان کرد و افزود: تمام دستگاه های دولتی و غیر دولتی موظف هستند قانون امر به معروف و نهی از منکر را بدون کم و کاستی اجرا کنند.
وی از تشکیل گروه های امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان های گیلان خبر داد و بیان کرد: تشکیل گروه های تذکر زبانی از نخستین فعالیت های ستادهای شهرستانی محسوب می شود ضمن اینکه گروه های تذکر زبانی در پارک های ملت، قدس و دانشجوی شهر رشت به طور آزمایشی فعال شدند.

۷۲۹۶/۲۰۰۷

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال انقلاب خانواده مسلمان منویات مقام معظم رهبری نماینده ولی فقیه قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۰۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد

آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در مراسمی که به مناسبت روز معلم از سوی شاگردان آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: سالروز شهادت علامه بزرگوار مرحوم مطهری رضوان الله تعالی علیه که به عنوان روز معلم نامگذاری شده، بدین جهت چند جمله‌ای عرض می‌کنم. اولاً باید یاد آن شهید بزرگوار همیشه زنده باشد. ارزش وجودی مرحوم مطهری در این بود که خطر انحرافات، بدعت‌ها و آسیب‌ها و حملاتی که به دین و اعتقادات مردم می‌شد را به موقع تشخیص داده و با آن مقابله می‌کرد و این ویژگی ممتاز یک معلم است.

وی افزود: معلم حقیقی انسان که نظیر و مثلی ندارد خدای تبارک و تعالی است. این عنوان «علّم آدم الاسماء «و علم اسماء که خدای تبارک و تعالی به آدم تعلیم نمود، فقط این نبود که یک اسماء و حقایقی را به آدم نشان داده باشد، بلکه راه سعادت و شقاوت و اسباب آن را نیز به او نمایانده است. با نگاهی مختصربه قرآن می‌بینیم اسباب سعادت و خوشبختی همین‌طور اسباب خسران و حتی خسران مبین، همه در قرآن بیان گردیده است. یک معلم واقعی هم باید به این مرحله برسد و همه‌ی همّ و تلاش ما و شما نیز باید همین باشد. در این‌صورت است که اطلاق معلم آن هم در حد یک موجبه‌ی جزئیه بر ما مفهوم پیدا می کند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) بیان داشت: اگر امروز بخواهیم معلم نمونه قرن را معرفی کنیم باید امام خمینی را نام ببریم که چگونه بشر را متوجه خطرات جهانی این قرن کرد. امام فقط با طاغوت ایران مقابله نکرد، امام فقط خطر پهلوی را در ایران تشخیص نداد که با آن مقابله کند، امام خطر استکبار جهانی را به بشریت گوشزد و همه مردم دنیا را متوجه این خطر بزرگ کرد و راه مقابله با آن را بیان کرد. امام خطر اسرائیل و صهیونیزم را برای همه ادیان بیان کرد نه فقط برای اسلام. اسرائیل برای همه ادیان و همه کشورهای اسلامی خطرناک است. امام همه انسان‌ها و همه علما و دانشمندان مذاهب را به مقابله با خطر اسراییل دعوت نمود و این شاخص بزرگ یک معلم است.

وی افزود: می‌خواهم این نتیجه را بگیرم که همه ما مخصوصاً در این زمان، باید مراقب دین و اعتقادات مردم از هجوم بدعت‌ها، خرافات و اشتباهاتی باشیم که عده‌ای بخواهند در دین داخل کنند. چنانچه یک مدرس و استاد حوزه به این مهم توجه داشته باشد او می‌شود معلم واقعی. همه ما باید به این سمت برویم. گاهی که انسان در خلوت خودش محاسبه می‌کند که کجا وظیفه خودش را درست انجام داده و کجا انجام نداده؟، مشاهده می‌کند که در خیلی از جاها کوتاهی کرده است. باید کاملاً مراقب انحرافات بود، متأسفانه در سیمای جمهوری اسلامی مباحثی در سی‌شب از ماه رمضان مطرح گردید که بسیاری از آنها بی‌اساس بود که اکنون من نمی‌خواهم به تفصیل وارد این موضوع شوم. اینها را چه کسی باید دنبال کند و جواب بدهد، در آخر هم منتهی شد به یک اهانت بسیار شرم‌آور به ساحت مقدس رسول اکرم، که انسان اگر از این جهالت و از این اهانت دِق کند و بمیرد حق دارد، ولی متأسفانه مطرح شد.

آیت الله فاضل لنکرانی اضافه کرد: در این سخنرانیها اگر کسی دقت کند گوینده ناخودآگاه به این نتیجه رسیده که دین در هیچ زمانی برای مردم پذیرش ندارد و اولیاء دین نمی توانند مردم را جذب دین کنند. آیا این نتیجه با حقیقت دین سازگاری دارد؟ آیا این انحراف نیست؟ مسئولین صدا و سیما اشکالات علمی این مطالب را از حوزه و اندیشمندان مطالبه کنند و عده ای کارشناس دینی که لااقل بهره ای از اجتهاد دارند را بکار گیرند تا راجع به آن اظهار نظردقیق نمایند. حرف‌های مطرح در آن برنامه پر از اشکال علمی و التقاط و انحراف و تفسیر به رای است، انسان این درد را کجا ببرد؟ «هُدًی لِلْمُتَّقِینَ» را با اینکه آیات بعد آن «الَّذِینَ یؤْمِنُونَ بِالْغَیبِ…» معنا کرده، معنا می‌کند به کسانی که حسود نیستند، ما به چه دلیلی از جیب خودمان، آیات قرآن و روایات را اینطور تخریب کرده و به ذهن جوانان و جامعه القا کنیم. در علم اصول و قواعد تفسیر واضح است که هر حدیثی که مشابهت لفظی با یک آیه دارد را نمی توان درتفسیر آن آیه قرار داد و اساساً حدیث را باید بر اساس ضوابط علم اصول تفسیر نمود در حالیکه در این سخنرانیها بدون توجه به این نکات صحبت شده است. بنابراین حوزه‌ها باید بیدار باشند.

وی بیان داشت: بسیار مایه تأسف است که انسان ببیند یک مسائل انحرافی آن هم در مقدّس‌ترین زمان‌ها از سیمای جمهوری اسلامی پخش می‌شود و متأسفانه در حوزه علمیه احدی به آن پاسخ نمی‌دهد. چرا؟ ما همه دلسوز انقلابیم، پوست و خون و رگ‌مان انقلاب است ولی این انقلاب را ما برای اسلام و احیای مکتب امام صادق (ع) می‌خواهیم، منِ طلبه حق ندارم از جیب خودم مطلبی را مطرح کنم که همه‌اش بافتنی است نه اساس دارد نه دلیل، همه‌اش بافتنی است! این دردی است که امروز وجود دارد.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با بیان اینکه روز معلم نه فقط روز تجلیل از مرحوم علامه مطهری؛ بلکه باید تجلیل از همه اساتید و فقها و حکماً و مفسران حاضر و درگذشته باشد، ابراز کرد: کار یک معلم از کار یک طبیب به‌مراتب مهم‌تر و بزرگتر است. آیا روایت «ابٌ علّمک» را به صرف اینکه کسی یک اصطلاحات و اقوالی را بلد باشد و برای شما ذکر کند می‌توان بر او تطبیق داد؟ یا ابٌ علّمک کسی است که موارد خطر را بشناسد و بفهمد و تعلیم دهد؟ وقتی انسان به صنف عالمان توجه کند تنها صنفی که می‌تواند انحراف و بدعت‌ها را تشخیص دهد فقها هستند، چرا فرمودند «‌الفقهاء حصون الاسلام»؟ نگفتند حکماً و مفسران! فقه در این روایت به معنای اعم نیست بلکه آنهایی است که آشنا با احکام دین، با حلال و حرام و ضوابط آن هستند که می‌توانند اسلام را حفظ کرده و حصن برای اسلام باشند. ما باید در این مسیر قرار گرفته و پیش رویم.

وی افزود: از این محبت و بزرگواری‌ای که آقایان در مقام تکریم از استاد نسبت به بنده فرمودند متشکرم. بحمدلله آقایان خود از اساتید هستند، من همیشه خدا را نسبت به این لطف و عنایتی که در کنار همه الطاف و نعمش فرموده شاکرم که در مجلس بحث ما عده‌ای قابل توجه حضور دارند که هریک از اساتید دروس عالی حوزه و اهل دقت و نظر هستند.

آیت الله فاضل لنکرانی در پایان اظهار کرد: دعا می‌کنم خداوند افق‌های بزرگ علمی را به روی همه ما باز کند، گاهی فکر می‌کنم عمر تمام شد، چه چیز دست ما آمده؟ هیچی! از این صحبت‌ها و تعریف‌هایی هم که می‌شود فریب نباید خورد. اینها همه تخیل است و آدم خیال می‌کند، واقع این است که ما باید با دعا و تضرع، با نماز شب و توسل به ائمه از خدا بخواهیم وقتی از دنیا می‌رویم دستان ما از علم پر باشد، هر چه که علم انسان بیشتر باشد رتبه او در عالم قیامت و تقربش به خدا بالاتر است، اینکه در قیامت شأن عالم از شهید هم بالاتر است، وجهش همین است، ان شاء‌الله خداوند نصیب همه ما بفرماید.

گفتنی است در ابتدای این مراسم از مقام و زحمات علمی آیت الله فاضل لنکرانی طی آئینی از سوی شاگردان وی تجلیل شد.

کد خبر 6093744

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • خودروهای هر کشور به چه چیزی معروف هستند؟ (+عکس)
  • تشخیص بدعت و انحرافات، ویژگی ممتاز یک معلم
  • کنایه روحانی به جنجال ساخت مسجد در پارک قیطریه
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
  • دلسوزی شاگرد منتظری برای شهید مطهری/ تشکیل 700 پرونده برای مشاوران املاک یک استان!
  • امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باعث پیشرفت و تعالی جامعه می شود
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی