Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های برنا؛ تولیدش در ایران به حدود ۱۲۰ سال پیش و زمان ناصرالدین شاه در تهران برمی گردد.

چندین سال یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی بروجن تعطیل شده بود و فعالیتی نداشت.

مظاهر ربیعی رئیس اداره صنعت و معدن بروجن در این زمینه گفت: این واحد، یک واحد تولید گونی بافی بود که به دلیل بدهی تعطیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: پارسال یک سرمایه گذار اقدام به خرید این واحد صنعتی کرد تا مجدداً آن را احیا کند.

حسین ادیبی مدیرعامل کارخانه بستنی داتیس گفت: پارسال اقدام به خرید این کارخانه تعطیل کردیم که پس از تعمیر و بازسازی این واحد صنعتی، با خرید و نصب تجهیزات و دستگاه‌های تمام ایرانی تولید بستنی شروع به فعالیت کردیم.

ادیبی اضافه کرد: در حال حاضر روزانه ۲۰ تن شیر وارد این کارخانه و تبدیل به بستنی می‌شود.

تولید روزانه هشت هزار کارتن بستنی در چهارمحال و بختیاری

او با اشاره به اینکه  روزانه بین ۶ تا ۸ هزار کارتن بستنی تولید و روانه بازار مصرف می‌گردد ،گفت: ۵۰ درصد از تولیدات این کارخانه به کشور عراق و ۵۰ درصد دیگر در سراسر کشور توزیع می‌شود.

ادیبی افزود: بیش از ۳۰ نوع بستنی بر پایه شیر بر پایه انواع میوه‌ای با طعم‌های وانیلی، زعفران و کاکائو تولید می شود و در حال حاضر ۱۵۰ نفر در سه شیفت کاری در این واحد صنعتی مشغول فعالیت هستند.

او ادامه داد: تا یک ماه آینده خط تولید جدیدی به خطوط این کارخانه اضافه می‌شود که علاوه بر اینکه تولیدات این واحد صنعتی از هشت هزار کارتن در روز به ۱۵ هزار کارتن افزایش می‌یابد، زمینه اشتغال ۳۰ نفر دیگر را نیز فراهم می‌کند.

ثمینا بنی هاشمی مدیر تولید کارخانه با بیان اینکه ۸۰ درصد نیروی کار این کارخانه را خانم‌های سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند ، ادامه داد : در این کارخانه انواع بستنی با نان، قیفی، حصیری، لیوانی و چوبی با روکش‌های مختلف تولید می‌شود.

کیانیان مسئول فنی کارخانه هم گفت: روزانه محصولات هر خط تولید در این واحد صنعتی از نظر کیفی و کمی آزمایش و کنترل می‌گردد.

از ابتدای امسال، هشت واحد صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل در استان چهارمحال و بختیاری احیا شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری چهارمحال و بختیاری سرمایه صنعت و معدن عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۰۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است

احمد بنافی در بازدید از ۴ واحد صنعتی در حال احداث شهرک صنعتی برازجان اظهار داشت: دشتستان دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی در حوزه صنعت و تولید و اشتغال است و تقویت این حوزه‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که از تولید حمایت کنیم و به همین منظور بر روی احیای واحد‌های راکد و توسعه واحد‌های تولیدی متمرکز هستیم.

فرماندار دشتستان با بیان اینکه حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است خاطر نشان کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران نیز بخش دیگری از پیگیری‌های ما است.

رئیس شورای اشتغال شهرستان از روند توسعه زیرساخت‌های فاز دوم شهرک صنعتی نیز بازدید کرد و گفت: در تلاش هستیم که تعدادی از زون‌های طراحی شده را در سال جاری به متقاضیان واگذار کنیم.

بنافی افزود: تقویت تولید به ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی منجر می‌شود و در دشتستان، گام‌های بلندی در این مسیر برداشته ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • راهیابی دو گروه سرود از چهارمحال و بختیار به جشنواره نغمه‌های روشن فردا
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد
  • واگذاری کارخانه سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ ۵۰ دانشجو در فاز نخست شاغل می‌شوند
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست