Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:31:29 GMT

فرماندار: ۲۰ طرح عمرانی در روستاهای قم اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۰۶۶۱

فرماندار: ۲۰ طرح عمرانی در روستاهای قم اجرا می‌شود

مرتضی حیدری روز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری قم در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) شهر قنوات از توابع بخش مرکزی قم اظهار داشت: در بودجه سال ۹۸ همچنین سه طرح عمرانی برای بخش مرکزی در نظر گرفته‌شده است.

به گفته وی، احداث راه بین روستاهای جنت‌آباد و لنگرود، بهسازی و روکش آسفالت محور قمرود و همچنین زیرسازی و آسفالت یکی از راه‌های روستایی این بخش ازجمله این طرح‌ها می‌باشد                                  .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بخش مرکزی قم در ۱۰ کیلومتری شمال قم واقع‌شده و دارای دو دهستان قنوات و قمرود است.

حیدری گفت: اعتبارات سال ۹۸ توزیع‌شده و تا آنجا که توانستیم برای سه طرح یادشده هزینه کردیم.

وی همچنین بخش مرکزی را یکی از قطب‌های اصلی دامپروری قم دانست و با اشاره به طرح توسعه مجتمع دامپروری شهر قنوات افزود: متعهد می‌شویم در تکمیل اعتبارات این پروژه را در نظر بگیریم.

فرماندار قم با اشاره به‌ضرورت دست‌یابی به یک توافق خوب بین شرکت گاز قم و مجتمع دامپروری قنوات برای گازرسانی به این مجتمع بیان کرد: آسفالت و بهسازی راه آن را در برنامه‌های آینده قرار خواهیم داد.

وی با اشاره به موافقت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای تامین بودجه‌های موردنیاز مجتمع دامپروری قنوات قم گفت: اینکه این سازمان قبول کرد این طرح جز و طرح‌های جدید قرار بگیرد، یک امتیاز است و باید از این فرصت استفاده کنیم.

۹۰ طرح عمرانی از محل اعتبارات ارزش‌افزوده در بخش مرکزی قم اجرا می‌شود

بخشدار بخش مرکزی قم نیز در این جلسه بابیان این‌که ۹۰ طرح عمرانی از محل اعتبارات ارزش‌افزوده در این بخش اجرا می‌شود اظهار داشت: تفاهم‌نامه این تعداد طرح از اوایل سال ۹۷ تاکنون منعقدشده است.

سید داوود حاج حسینی خاطرنشان کرد: درآمد حاصل از ارزش‌افزوده بخش به‌حساب دهیاران واریز می‌شد و درحالی‌که در آغاز سال گذشته بالغ‌بر ۱۵۰ میلیارد ریال در اختیار دهیاران بخش بود، ولی هم‌اکنون به دلیل این تفاهم‌نامه‌ها که برای طرح‌های عمرانی منعقدشده، پنج میلیارد ریال نیز بدهکار هستند.

وی طرح آب‌رسانی به قمرود را نیز مورداشاره قرار داد و افزود: دوسوم این کار انجام‌شده و لوله‌گذاری آن نیز تا مقطعی صورت گرفته ولی یک‌سوم باقیمانده نیز ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی گفت: آب ۱۸ روستای موجود در دل کویر قم که به‌طور عمده محروم هستند، به‌واسطه این طرح تامین می‌شود؛ ازاین‌رو در راستای رفع محرومیت‌زدایی باید این اقدام با جدیت دنبال شود.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم اعتبار عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۰۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سید محمد رضا سیدحسینی گفت: طبیعت خشک و کم باران استان، نیاکان سخت کوش مردم این دیار را مانند سایر استان‌های کویری کشور به سمت تکنولوژی حفر قنات سوق داده که نتیجه زحمات آنها در قالب هزار و ۹۲۵ رشته قنات به طول دو هزار و ۳۲۷ کیلومتر به عنوان میراثی گرانبها به ما سپرده شده است.
وی گفت: استان سیستان و بلوچستان از نظر تعداد قنوات رتبه ششم کشوری و به لحاظ وابستگی کشاورزی استان به آب قنات با ۱۵ درصد رتبه چهارم کشوری را در بین استان‌های قنات خیز کشور داراست و این نکته موید نقش بسزا و مهم قنات در تولید محصولات کشاورزی و ایجاد اشتغال در استان است.
وی اظهار کرد: در بارندگی‌های اسفند ماه سال گذشته و بارش‌های فروردین امسال و وقوع سیل در استان، بیش از ۳۰۰ رشته از قنوات دچار خسارت شده است و جهت مرمت و بازسازی این قنوات، اعتباری بیش ازهزار و ۲۰۰ میلیاد ریال مورد نیاز است.

دیگر خبرها

  • اعتبارات طرح‌های آبرسانی دو سال اخیر استان مرکزی با بودجه عمرانی ۱۰ سال استان برابری می‌کند
  • ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد
  • نظارت میدانی بر اجرای عملیات حفاظتی قنوات شهرستان یزد
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد/ اجرای20  هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان و خرمشهر 
  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • رفع تنش آبی ۱۰ روستا از مجتمع نرژی چقابور
  • سبدی از اقدامات فنی، فرهنگی، زیرساختی، عمرانی و برقی در مجتمع گردشگری صفه