Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@10:50:04 GMT

مقایسه صادرات شرکت‌های تجاری ایران و ترکیه

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۰۶۷۲

سرپرست سازمان توسعه تجارت اعلام کرد تنها ۸۰ شرکت ایرانی صادرات بالای ۵۰ میلیون دلار دارند در حالیکه ترکیه تعداد شرکت‌های بزرگ صادراتی‌اش به ۱۶۰۰ شرکت می‌رسد.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا محمدرضا مودودی در نخستین نشست مشترک "هم‌اندیشی حمایت حقوقی و قضایی از تجارت خارجی کشور" در سالن مروارید خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران، اظهار کرد: باید از ظرفیت کنونی بخش خصوصی برای خنثی کردن آثار تحریم‌ها و میزان تجارت خارجی استفاده کنیم و درآمد ارزی خود را افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: استراتژی در زمان جنگ و صلح در حوزه تجارت خارجی متفاوت است و یکی از دغدغه‌های بخش دولتی و خصوصی این است که در کار‌هایی که انجام می‌دهد، مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد یا خیر؟

او ادامه داد: در بیست سال گذشته سهم صادرات غیرنفتی ۳ میلیارد دلار بوده که در حال حاضر به ۵۰ میلیارد دلار رسیده است، اما از نظر تعداد و تنوع کالایی صادرات، محدودیت داریم.

به گفته مودودی، ۱۳۰ قلم کالا بیش از ۵ میلیون دلار ارزش صادراتی دارد که مجموع ارزش آن‌ها به ۳۷ میلیارد دلار می‌رسد و در این میان ۸۰ شرکت بزرگ صادراتی داریم که صادراتی بیش از ۵۰ میلیون دلار دارند؛ این در حالی است که ترکیه تعداد شرکت‌های بزرگ صادراتی‌اش به ۱۶۰۰ شرکت می‌رسد، بنابراین باید صادرکنندگان را حمایت کنیم تا ارتش صادراتی‌مان را توسعه دهیم.

در ادامه این نشست، جمعی از تجار و بازرگانان نمونه به بیان دغدغه‌ها و مشکلات حقوقی و قضایی در حضور مسئولان قوه قضاییه می‌پردازند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سازمان توسعه تجارت صادرات شرکت تجاری قاچاق خودرو آیت الله مشکینی احسان دلاویز دومینیک راب صدور حکم قصاص نجفی میترا استاد هادی رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۰۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالناصر همتی، رئیس اسبق بانک مرکزی، در توییتی نوشت:« با توجه به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، خوب است بدانیم که میانگین صادرات سال گذشته ۱۵ کشور اول آسیا (بدون چین) بالای ۵۰۰ میلیارد دلار بوده‌است. مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی ایران، به رغم منابع عظیم و تمامی توانمندی‌ها، ۷۸ میلیارد دلار شد. کسب جایگاه قابل قبول تجاری در صحنه رقابت بین المللی، در گرو اصلاح شیوه حکمرانی و تلاش موثر و کارآمد برای رفع تحریم‌های تجاری و بانکی است.»

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900716

دیگر خبرها

  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • شگفتی هیات‌های تجاری قطر و ترکیه از توانمندی صادراتی دانش بنیانها
  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • ما آماده تعامل هستیم، حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • آفریقا؛ قاره فرصت‌ها/ موانع همکاری‌های تجاری ایران و آفریقا چیست؟