Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی عسکری در پیامی درگذشت استاد حسین آهی شاعر، پژوهشگر و از حافظان زبان فارسی اصیل را تسلیت گفت. ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امروز رویدادهای مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

رئیس صداوسیما درگذشت حسین آهی را تسلیت گفت

رئیس رسانه ملی در پیامی درگذشت استاد حسین آهی شاعر، پژوهشگر و از حافظان زبان فارسی اصیل را تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن پیام علی عسکری به این شرح است:

انالله و انا الیه راجعون

درگذشت یکی از عاشقان و حافظان زبان فارسی اصیل، استاد حسین آهی را که از شاعران و پژوهشگران حوزه ادبیات فارسی بود و همواره صدای گرم و دلنشین او به عنوان گوینده در رادیو شنوندگان را مجذوب خود می‌نمود تسلیت عرض می‌کنم.

از درگاه خداوند تعالی برای آن استاد فقید علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

علی عسکری؛ رئیس سازمان صدا و سیما

بررسی سراب ساخت مسکن مشارکتی در برنامه پایش

با حضور کارشناسان اقتصادی «برنامه دولت برای ساخت مسکن مشارکتی» امشب در برنامه پایش نقد می شود. 

به گزارش روابط عمومی شبکه یک، با توجه به گرانی و سوداگری در بازار مسکن و فصل نقل و انتقالات مستاجران و از سویی عدم ساخت مسکن از سوی دولت در شش سال اخیر، «پایش» امشب 8  مرداد، ساخت و ساز مسکن را محور مباحث خود قرار داده است. درهمین خصوص"ابوالفضل نوروزی" کارشناس حوزه زمین و مسکن مهمان امشب برنامه پایش است تا برنامه دولت برای ساخت مسکن مشارکتی را بررسی کند. در بخش دوم برنامه نیز با دعوت از سه جوان موفق، الزامات رونق تولید درکشور بررسی می شود. 

«پایش» به تهیه‌کنندگی الهام پیرهادی،کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما است که یک شنبه ها و سه شنبه ها ساعت 19:45 با اجرای محمد دلاوری روی آنتن می رود.

«سینما آی‌فیلم» به «قصر شیرین» می‌رسد

برنامه هفتگی «سینما آی‌فیلم» این هفته به معرفی فیلم سینمایی «قصر شیرین» و پخش سکانس‌هایی از آن می‌پردازد.

برنامه «سینما آی‌فیلم» به تهیه‌کنندگی حسین مهدیان به فروش گیشه، نقد فیلم و معرفی یکی از فیلم‌های روی پرده سینماها و گفت‌وگو با عوامل آن اثر می‌پردازد.

«قصر شیرین» به‌کارگردانی رضا میرکریمی و با بازی حامد بهداد، ژیلا شاهی، یونا تدین، نیوشا علیپور، محمدعلی عسگری، بابک لطفی ، آزاده نوبهار و اکبر آیینر از دوم مرداد در سینماهای ایران اکران شده است.

«سینما آی‌فیلم» چهارشنبه نهم مردادماه ساعت 23:30 روی آنتن می‌رود.

روایتی از بازارکاغذ در «شب روایت» تلویزیون

دومین قسمت از سری جدید «شب روایت» امشب با موضوع ادبیات و عدالت به روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.«شب روایت» چهارمین شب از مجموعه «شب‌های هنر» است که سه شنبه‌ها ساعت 23 به صورت زنده پخش می‌شود، در برنامه امشب مهدی صالحی مجری برنامه با رضا رسولی نویسنده درخصوص ادبیات و عدالت به گفتگو می‌پردازد.

«شب روایت» به تهیه‌کنندگی حسین شاه‌مرادی کاری از گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است. این برنامه ادبی در قالب گفتگو با اهالی قلم، نقد کتاب، روایت کتب داستانی و نیز دیگر آیتم‌های مرتبط با حوزه ادبیات و تاریخ ادب کشورمان هر هفته سه‌شنبه‌ها ساعت 23 از شبکه چهارسیما پخش می شود.

حسین آهی گوینده پیشکسوت رادیو درگذشت

برنامه‌سازی با محوریت مسجد برای جذب جوانان

در دیدار قائم مقام رئیس رسانه ملی و مسئولان قرارگاه مسجد سازمان صداوسیما درباره راهکارهای برنامه‌سازی برای ارتقای مساجد و رونق بخشی فرهنگی در مساجد تبادل نظر شد.

حجت‌الاسلام موسوی مقدم در این نشست با اشاره به جایگاه مهم مسجد در رسانه ملی گفت: نگاه ما به مساجد فضایی فعال است که کارکردهای اجتماعی و فرهنگی آن مشخص است و هدف ما نمایاندن شیوه‌ها و روش‌های درست برنامه‌سازی برای افزایش حضور مخاطبان در مساجد است.

وی تاکید کرد: اگر قرار است جریان فرهنگی‌ای بوجود آوریم باید بر سر مفاهیم و کارکردهای مساجد تمرکز کنیم و استمرار بورزیم تا  شاهد جریانی مثبت و مؤثر در فضای رسانه ملی باشیم.

قائم مقام رئیس رسانه ملی با اشاره به مسئولیت متولیان مساجد در این امر گفت: در این فضا باید به همه جزئیات از انتخاب مسجد و امام جماعت تا ویژگی‌های آن توجه کنیم و در این میان بر شیوه‌هایی که ما را به جذب جوانان در مسجد کمک می‌کند متوسل شویم.

حجت الاسلام موسوی مقدم  تأکید کرد:  اگر دستگاه‌های متولی فعال شوند و پابه‌پای رسانه جلو بیایند، فضا برای تولید برنامه‌هایی که کارکردهای مختلف مسجد را از ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... بررسی ‌کنند، فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد با نگاهی آسیب شناسانه به موضوع مساجد بپردازیم گفت: برنامه‌سازان صداوسیما  درپی تدوین پیوست‌های رسانه‌ای و طرح‌های نو و خلاق هستند و امیدوارند حتی با نقد عملکرد مساجد و کمک به ارتقای سطح فرهنگی مساجد موجب تحرک و انتقال تجربیات به نهادهای مربوطه شوند.

به گفته قائم مقام رئیس رسانه ملی 25 نهاد مرتبط با مسجد مشغول فعالیت در سطح کشور هستند که همگی نیاز به انعکاس رویدادها و عملکردشان درباره مسجد هستند و رسانه ملی این مهم را برعهده گرفته و ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد: مساجد بیشترین نقش را در زندگی خانواده‌ها و جوانان دارند و بیشترین ظرفیت برای برنامه‌سازی در این فضا نهفته است که با همراهی دستگاه‌های مرتبط می‌توانیم از این ظرفیت بهره ببریم.

در پایان حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم با ارائه راهکارهای مناسب در این فضا تصریح کرد: هدف ما شناخت خلاقیت‌ها، استفاده از ظرفیت‌های حداکثری و شناسایی راهکارهای مهم برنامه‌سازی در این فضا است

در ادامه مجید زین‌العابدین مسئول قرارگاه مسجد صداوسیما با اشاره به برنامه جامع تابستانی سیما گفت: موضوع مسجد از موضوعات محوری این برنامه جامع و یکی از هجده محوری است که به ان توجه خواهیم کرد.

وی با اشاره به همراهی شبکه‌های سیما برای برنامه‌سازی درباره مساجد تصریح کرد: با همکاری شبکه‌های سه، قرآن، افق، پنج و کودک این مسئولیت در فضاهای مختلف با هشت کارکرد عبادی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، قضایی، امنیتی، تربیتی و آموزشی و سرگرمی تعریف شده‌است و برنامه‌های سیما با این کارکردها تولید خواهند شد.

زین العابدین با اشاره به تولید برنامه «گنبد فیروزه‌ای» گفت: این برنامه یکی از برنامه‌های شاخص‌رسانه ملی در تولید محتوا درباره مساجد خواهد بود و در تولید آن شاخص‌های مهم و کارکردهای اصلی مساجد تبیین می‌شوند.

در این نشست حجت‌الاسلام نوری‌زاده رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد از اهتمام ویژه رسانه ملی به موضوع مسجد و از تلاش‌های شبکه‌های سیما در تولید و پخش برنامه‌های مرتبط با مساجد تشکر کرد و گفت: فضای مساجد قابلیت پرداختن به موضوعات مربوط به جوانان و خانواده‌ها را دارند. بهترین فضا برای ورود جوانان به مسجد صداوسیما است که با تبلیغ غیرمستقیم در فیلم و سریال‌هایش می‌تواند این انگیزه را بوجود آورد.

وی با اشاره به راه‌اندازی باشگاه ایده‌پردازان مسجدی درباره کارکردهای سرگرمی و فرهنگ سازی در این فضا گفت: می‌توان در قالب طرح‌های متنوع و مسابقات جذاب به مساجد رونق داد و در رفع آسیب‌های اجتماعی سهیم بود.

به گفته نوری‌زاده هم اکنون بیش از 60 هزار مسجد شیعی و ده هزار مسجد برای اهل تسنن میزبان مردم هستند و این فضا در کنار کارکردهای مختلف هنری، فرهنگی‌اش می‌تواند کارکرد اجتماعی مناسبی برای جوانان پیدا کند و در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشد.

حجت‌الاسلام ذاکر معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز با اشاره به چشم‌انداز مثبت حضور رسانه ملی در مساجد گفت: قرارگاه مسجد رسانه ملی باید ارتباط خود را با فرهیختگان به طور مستمر ادامه دهد و نتیجه این تعامل به تولید آثار تلویزیونی منتج شود.

وی با مهم خواندن ظرفیت‌های موجود در صداوسیما توجه به محتوای فاخر در برنامه‌های ترکیبی و شناخت ذائقه مخاطب در تولید مستندها را مهم دانست و تصریح کرد: پیوست مسجد محوری سریال‌ها و برنامه‌های ترکیبی می‌تواند ما را به نقطه مطلوب نزدیک کند.

گفتنی است ریاست «قرارگاه مساجد» با حکم رئیس رسانه ملی بر عهده حجت‌الاسلام موسوی مقدم گذاشته شده است و مأموریت این امر نیز به شبکه اول محول شده است.

داستان «پلیس خلیج فارس» را در شبکه افق ببینید

مستند «پلیس خلیج فارس» درباره توقیف نفتکش انگلیسی توسط سپاه و سابقه تامین امنیت خلیج فارس توسط ایران، سه شنبه 8 مرداد از شبکه افق پخش می شود.

توقیف نفتکش انگلیسی توسط سپاه پاسداران، یکی از مهمترین اتفاقاتی بود که تیرماه امسال در خلیج فارس رخ داد، مسئله مهمی که از چشم هیچ رسانه بین‌المللی دور نماند و رجال سیاسی در کشورهای مختلف پیرامون آن مطالبی را بیان کردند.

نفتکش انگلیسی، آشکار برخی قوانین بین المللی آب ها را زیرپا گذاشته بود و توقیف آن کاملا قانونی بود اما هجمه امپراطوری رسانه ای غرب، سعی در وارونه جلوه دادن ماجرا داشت.

مستند «پلیس خلیج فارس» داستان خود را از این ماجرا شروع می کند و در ادامه به سابقه تامین امنیت خلیج فارس توسط ایران می پردازد.

این مستند کاری از داوود مرادیان به عنوان نویسنده و کارگردان، سه شنبه 8 مرداد از شبکه افق پخش خواهد شد.

سری جدید«من می توانم» به زودی روی آنتن شبکه هفت

حمید رضا محمدعلیزاده گفت: بخش‌های مهم برنامه «من می‌توانم» با پرداختن به مشاغل مختلف و متنوع از جمله خراطی، درب و پنجره‌سازی، گچ‌کاری،آرایشگاه مردانه، گاوداری پرواری، خیاطی شاخه تعمیرات لباس، لوله‌کشی آب منازل، تعمیرات تلویزیون، سیم‌پیچی دینام و... در حال اجرا و ضبط می‌باشد.

وی افزود: ضبط این برنامه با مراجعه به استان‌های تهران، مازندران، گیلان، اصفهان، آذربایجان غربی و شرقی و.... که آن حرفه مورد نظر در آن، از مرغوبیت و کیفیت بالایی برخوردار است، صورت می‌گیرد.

علیزاده خاطرنشان کرد: هدف این برنامه آشنایی جوانان جویای کار با مشاغل مختلف و توانایی انجام آن کار یا حرفه برای کسب درآمد حلال و کارآفرینی می‌باشد.

وی بیان داشت: از آنجا که رویکرد این برنامه مهارتی است، در معرفی مشاغل و آموزش حرفه متناسب با موضوع هر برنامه تمرکز بر روی مهارت‌های فرد محور و مهارت استفاده از انگشتان دست مدنظر است.

این تهیه کننده تصریح کرد: برنامه «من می‌توانم» ساخت یک مستند روایی از یک شغل، تاریخ آن شغل،جریان روزانه،هزینه اولیه تشکیل کارگاه و درآمد ماهیانه و همچنین روش های یادگیری آن شغل مانند روش استاد-شاگردی یا دوره‌های کوتاه فنی حرفه‌ای و یا آکادمیک می باشد.

علیزاده در پایان اضافه کرد: همچنین در این برنامه به تعداد کارآفرینی هر کارگاه، میزان درآمد ماهیانه، سالانه، مزایا و معایب و در انتها به مساله بازنشستگی و دیگر خدمات اجتماعی آن شغل خواهیم پرداخت.

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT12 واژه های کاربردی مرتبط رسانه ملی شبکه آموزش شبکه دو شبکه یک شبکه چهار تلویزیون

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه ملی شبکه آموزش شبکه دو شبکه یک شبکه چهار تلویزیون رسانه ملی شبکه آموزش شبکه دو شبکه یک شبکه چهار تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۰۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت ناباورانه نخبه‌ علمی کشور

رئیس بنیاد ملی نخبگان در پیامی درگذشت ناباورانه سید اسماعیل نصراللهی نخبه‌ علمی کشور را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در پیامی درگذشت ناباورانه سید اسماعیل نصراللهی نخبه‌ علمی کشور همراه با پدرش دکتر سیداحمد نصراللهی را تسلیت گفت.



به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

«انا لله و انا الیه راجعون

خبر هجرت ناباورانه نخبه علمی، سید اسماعیل  نصراللهی همراه با پدر گرامی‌اش دکتر سید احمد نصراللهی از دنیای فانی به سرای باقی که در اخبار آمده بود، همه ما را متاسف و متأثر کرد.

وقتی در مهر ماه سال گذشته در همایش ملی نخبگان، جشن موفقیت او را در کنکور سال ۱۴۰۲ و کسب رتبه بیست و پنج در زیر گروه علوم انسانی را برگزار کردیم، هرگز در اندیشه هجران او به این زودی نبودیم.

این نخبه سفر کرده تبلور اراده انسان در کره خاکی بود که با آن همه محرومیت در سلامت جسمی و با حمایت و هدایت والدین بخصوص مادر بزرگوارش همه نشدنی‌ها برای یک فرد معلول را شدنی کرد.

خدایش، او و پدر عزیزش را بیامرزد و در بهشت جاوید سرایشان دهد. از خداوند منان برای مادر داغدیده و سخت اراده او شفای عاجل و صبر جمیل را مسئلت دارم.»

به گزارش ایسنا، دکتر سید احمد نصرالهی، جراح دندانپزشک و پرسنل بیمارستان امام ساری به همراه فرزندش سیداسماعیل نصرالهی روز جمعه، ۱۴ اردیبهشت ماه بر اثر نشت گاز در ویلای شخصی خود در روستای پاجی و میانای ساری و مسمومیت گاز منوکسید کربن دار فانی را وداع گفتند.

سرویس علم و فناوری ایسنا این ضایعه را به جامعه علمی کشور و بازماندگان تسلیت عرض می‌نماید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «هفت» دوباره روی آنتن
  • ویدیوی ادعایی درباره هک تلویزیون و پاسخ صداوسیما
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه علمی کشور
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت ناباورانه نخبه‌ علمی کشور
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه‌ علمی کشور
  • «هفت» از امشب راهی آنتن تلویزیون می‌شود + ساعت پخش
  • خاموشی صدایی ماندگار
  • خاموشی صدای ماندگار ورزش
  • دست پر تلویزیون برای بهار و تابستان پیش رو / سریال‌های جدید آنتن را پررونق می‌کنند؟
  • سریال‌های جدید آنتن را پررونق می‌کنند؟