Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفارت جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان ضمن تشکر از این کشور بابت کمک رسانی به خدمه کشتی شباهنگ، نسبت به توسعه روابط بین دو کشور همسایه ابراز امیدواری کرد.

به گزارش گروه بین‌ا‌لملل خبرگزای دانشجو، سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان سه شنبه به نمایندگی از جانب دولت ایران از وزارت شرایط اضطراری، نیروی دریایی و خدمات مرزی این کشور به خاطر ارائه کمک‌های فوری و حرفه‌ای به خدمه کشتی باری «شباهنگ» ایران که چند روز قبل در این کشور با مشکل مواجه شد، قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «ترند» در بیانیه سفارت ایران در باکو بدین منظور آمده است: «این گام بشردوستانه نماد همکاری، دوستی و برادری بین ایران و آذربایجان است.»

بر اساس این گزارش، آژانس دولتی امور دریایی جمهوری آذربایجان پنجشنبه گذشته اعلام کرد که یک فروند کشتی باری ایران در آب‌های خزر دچار حادثه شده و خدمه این کشتی از نیرو‌های آذربایجانی درخواست کمک کردند. رسانه‌های آذربایجان نیز گزارش کردند کشتی باری «شباهنگ» که پرچم ایران را داشته، نزدیک بندر «لنکران» جمهوری آذربایجان دچار حادثه شد.

به گزارش خبرگزاری ترند، سفارت ایران با تشکر صمیمانه از شرکت کنندگان در این عملیات دشوار که برای جلوگیری از تلفات انسانی تلاش کردند، نسبت به گسترش بیشتر روابط بین دو کشور همسایه و برادر ابراز امیدواری کرد.

این خبرگزاری پیشتر اعلام کرده بود که کشتی ایرانی شباهنگ ساعت ۱۶:۲۲ دقیقه به وقت محلی در دریای خزر غرق شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کشتی شباهنگ کشتیرانی ایران کشتی ایرانی غرق شدن کشتی ایران و آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۱۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بابیان اینکه ایران و جمهوری آذربایجان برای گشایش مرز ارس در منطقه کلاله مصمم هستند، گفت: ترانزیت کالا در مسیر شرقی - غربی پس از ساخت گذرگاه ارس افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، داریوش امانی، در بازدید از محل ساخت یک پایانه مرزی در نقطه صفر مرزی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: تقسیم کار بین دو کشور به‌این‌ترتیب است که جمهوری اسلامی ایران پایانه مرزی را احداث کرده و جمهوری آذربایجان نیز به‌موازات آن پل روی رودخانه ارس را می‌سازد.

وی با بیان این که تردد از این پایانه و پل روی رودخانه حداکثر ظرف مدت یک سال انجام خواهد شد، افزود: طرح ساخت به‌تازگی آغاز شده و در دو طرف مرز، دو همسایه با اراده کافی مصمم‌اند تا در زمانی کوتاه کار را به پایان برسانند.

امانی با بیان این که برای آزادسازی زمین و پیش‌بینی سایت موقت، منابع مالی لازم در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این پایانه مرزی در زمینی به مساحت هشت هکتار احداث خواهد شد که زمین آن هم‌زمان در حال تملک و آماده‌سازی است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: این طرح در قالب مدل مفهومی ایران راه باهدف توسعه مبادلات تجاری منطقه‌ای و افزایش ترانزیت اجرا می‌شود و در این زمینه قرار است جاده جلفا به کلاله نیز تعریض شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که قرارداد اولیه با پیمانکار برای ارتقای مشخصات این مسیر ۱۰۷ کیلومتری حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان است، افزود: پیش‌بینی می‌شود پس از ساخت گذرگاه ارس، ترانزیت کالا در مسیر شرقی - غربی و بالعکس افزایش یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال