Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- روزنامه گاردین در گزارشی به اظهارات نژادپرستانه اخیر دونالد ترامپ درباره عضو آفریقایی تبار مجلس نمایندگان آمریکا پرداخته و می‌نویسد که در پی این اقدام، موج گسترده‌ای از انتقادات از سوی گروه‌های مختلف آمریکایی علیه وی به راه افتاده و کاربران توییتر با هشتگ «ما بالتیمور هستیم» از این اظهارات نژادپرستانه انتقاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 22:00 - 08 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۳۷۴۶۹

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ روزنامه انگلیسی گاردین می‌نویسد: روز دوشنبه دونالد ترامپ به دلیل حملات لفظی نژادپرستانه خود به «الیجا کامینگز»، با موج گسترده‌ای از انتقادات از سوی شخصیت‌های بلند پایه آمریکایی مانند «آل شارپتون» و شهردار بالتیمو مواجه شد.

 

 

بر اساس این گزارش، ال شارپتون، فعال مدنی و مدافع حقوق سیاه‌پوستان در آمریکا طی یک نشست خبری ترامپ را مورد انتقاد قرار داده و گفت: ترامپ به متعصبانه‌ترین و نژادپرستانه‌ترین شیوه، شهر بالتیمور را هدف حمله لفظی فقرار داده است.

بیشتر بخوانید: یک فعال توییتری: ترامپ یک احمق است و دنیا هم این را می‌داند!

 

شارپتون می‌گوید: ترامپ از سیاه‌پوستان و افراد رنگین پوست نفرت خاصی دارد.

 

 

این اظهارات شارپتون در حالی مطرح می‌شود که روز شنبه ترامپ در صفحه توییتر خود اظهارات توهین‌آمیزی علیه الیجا کامینگز و شهر بالتیمور مطرح کرده بود.

 

بیشتر بخوانید: نژادپرستی؛ الگوی رفتاری معمول ترامپ

 

وی در صفحه توییتر خود کامینگز را متهم به قلدری کرده و نوشته بود که بالتیمور به عنوان حوزه انتخابی کامینگز بسیار خطرناک‌تر از مرز‌های جنوبی آمریکا است.

 

 

همزمان با موج گسترده انتقاد از سوی مقامات و فعالان حقوقی، کاربران شبکه‌های اجتماعی و به خصوص توییتر نیز اقدام به راه‌اندازی هشتگ‌هایی در اعتراض به ترامپ کرده‌اند که از جمله این هشتگ‌ها «WeAreBaltimore» (ما بالتیمور هستیم) است.

این هشتگ در صفحه توییتر ترند شده و کاربران با استفاده از آن، از شهر بالتیمور و الیجا کامینگز حمایت کرده‌اند.

از دیگر هشتگ‌های ترند شده در صفحه توییتر علیه ترامپ «TrumpIsRat» (ترامپ یک موش است) و «TrumpIsRacistRat» (ترامپ یک موش نژادپرست است).

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترامپ آمریکا بالتیمور اظهارات نژادپرستانه ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۱۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده «حق السکوت»

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • پرچم فلسطین بر گردن اولین رئیس جمهور آمریکا! | عکس
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • اردوغان : نتانیاهو قصاب غزه است
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس
  • (ویدئو) ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده «حق السکوت»
  • ببینید | ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت
  • ترکیه: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است