Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، سرهنگ پاسدار رمضانعلی قاسم پور ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبد در نشست با خبرنگاران، با اشاره به ورود سپاه و بسیج در کمک رسانی به مردم سیل زده از همان ساعات اولیه وقوع سیل ، تصریح کرد: پس از پاکسازی اولیه منازل و معابر با کمک بسیجیان گردان های بیت المقدس، امام علی(ع) و کوثر و پایگاه های مقاومت بسیج که حدود 25 روز به طول انجامید با توجه به قولی که به مردم دادیم و شعار خدمت رسانی تا تثبیت نسبی آرامش در زندگی مردم سیل زده، با طرح های جهاد همبستگی ملی در راستای بهسازی و مرمت خانه های آسیب دیده وارد میدان شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 80 پروژه پیگیری شده است و توانستیم مرمت 20 واحد را با اعتبار 200میلیون ریال به پایان برسانیم و مشکلی در این راستا نداریم و تنها  باید مددجویان کمیته امداد و بهزیستی بتوانند وام و تسهیلات مورد نظر را دریافت کنند تا با آورده آنها و فعالیت گروههای جهادی سپاه،دکار بهسازی  و ساخت تسریع شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس با عنوان این مطلب که اردوهای جهادی بسیج در راستای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی که محرومیت زدایی است پایه گذاری شده است و عموما بر اساس نیازهای مناطق محروم برنامه ریزی می شود، گفت: با توجه به وقوع سیل اخیر در استان و گنبدکاووس و با توجه به غفلتی که در مورد کمک رسانی به شهرستان گنبد از سوی سایر شهرستان ها شد، اولویت ما کمک رسانی به این مناطق و فعالیت های عمرانی است. اما این امر منافاتی با برنامه های فرهنگی ما  نداردکه در جای جای شهرستان به ویژه روستاها از سوی حوزه های مقاومت برگزار می شود.

گذشته در جهت تبیین محورهای بیانیه گام دوم انقلاب حضرت آقا نیز برنامه هایی را خواهیم داشت و از ابتدای امسال تا کنون نیز بسیجیان 2250 نفر روز در بخش های مختلف خدمات عمرانی ، فرهنگی ، مشاوره و توزیع اقلام به مردم عزیز شهرستان به ویژه سیل زدگان، شرکت کرده اند.

سرهنگ قاسم‌پور همچنین اضافه کرد: 35 پروژه بهسازی دیگر علاوه بر آن 80 پروژه در دستور کار بسیج سازندگی سپاه شهرستان قرار داردکه امیدواریم با کمک خیرین و گروههای جهادی و با اعتبار 600 میلیون ریال تا دو ماه آینده به اتمام برسد.

اعزام گروههای جهادی متخصص به مناطق محروم از اقدامات دیگری بود که فرمانده سپاه گنبدکاووس به آن اشاره کرد و گفت: در این بخش حدود 25 مرحله اعزام گروه خصصی به ویژه پزشک به مناطق روستایی محروم و مساجد داشته ایم.

وی با اشاره به  توزیع اقلامی چون 2500 بسته سبد غذایی، پخت و توزیع بیش از 15 هزار پرس غذا ، بیش از 350 کیلو شیرینی، 200 کیلو عسل و 11 تخته فرش و 15 دستگاه ، انواع لوازم خانگی در بین سیل زدگان و برپایی ایستگاه صلواتی ، اظهار کرد: غیر از تمرکز به خدمت رسانی در شهرستان و اقدامات مذکور، 350 نفر نیز در قالب گروههای جهادی برای کمک به شهرستان آق قلا اعزام کردیم.

فرمانده سپاه گنبد تصریح کرد: این موارد تنها بخشی از اقدامات انجام شده از سوی سپاه گنبد است و در راستای محرومیت زدایی علاوه بر مناطق سیل زده در راستای رفع برخی مشکلات روستاهای محروم به ویژه روستاهای بخش سلطانعلی که از نعمت آب شرب بی بهره اند نیز پیگیری هایی انجام شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: در کنار توزیع بیش از 4 هزار باکس آب معدنی در مناطق سیل زده شهرستان، 200 باکس نیز در روستای سلمان فارسی1و2توزیع شده است و پیگیر فراهم کردن تانکر آب رسانی هستیم تا بتوانیم بخشی از نیاز مردم منطقه را در کنار آبرسانی که به طور معمول انجام می شود، تامین کنیم.

سرهنگ رمضانعلی قاسم‌پور خاطر نشان کرد: سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی نیز به عنوان معین شهرستان گنبد، در منطقه مستقر است و با شناسایی منازل آسیب دیده در دهستان های باغلی مرامه، سلطانعلی، آق آباد و کرند ، احداث ۱۵۰ واحد مسکونی برای سیل زدگان این شهرستان را متعهد شده است و تاکنون با 2 هزار نفرروز کار جهادی،63 واحد نیز مرمت منازل سیل زده انجام شده است.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۱۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات کارگران مازندران پیگیری می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسینیان بعدازظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی شهید مصطفی خمینی (ره) اظهار کرد: یکی از اولویت‌های سازمان بسیج کارگران مطالبات جدی کارگران محسوب می‌شود.

وی گفت: مجموعه سپاه کربلا خود را در کنار کارگران می‌بیند، اظهار کرد: کشورهای غربی کارگران به عنوان یک وسیله و ابزار می‌بینند اما در نظام مقدس اسلامی کارگران در راس قرار دارند پیامبر گرامی اسلام بر دستان زحمتکش کارگران بوسه زده است.

حسینیان با اشاره به اهمیت و جایگاه کارگران در کشور ادامه داد: در سال‌هایی که با شعار اقتصادی مزین شده است نقش کارگران در تحقق آن پررنگ است زیر کارگران چرخ تولید را به چرخش در می‌آورند.

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات سپاه کربلا اظهار امیدواری کرد تا بتوانیم با کمک دستگاه‌های مختلف مسائل و مشکلات فراروی کارگران را به حداقل برسانیم.

کد خبر 6093344

دیگر خبرها

  • اجرای ۲ میلیون ۵۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می شود
  • بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • مطالبات کارگران مازندران پیگیری می شود
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری