Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جلسه مشترک معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود نیمی از دانش آموزان کشور را دختران تشکیل می دهند و بیش از ۵۰ درصد معلمان و نیروهای شاغل در این وزارتخانه نیز بانوان هستند، گفت: با این وصف اگر قرار است اتفاق بزرگی در حوزه زنان رخ دهد مطمئن باشید کانون آن آموزش و پروش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روز چهارشنبه وزارت آموزش و پرورش، سید جواد حسینی افزود: با توجه به اینکه یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایران ایجاد تحول در حوزه زنان بوده، ما نیز به این نتیجه رسیدیم که باید بر توانمند سازی زنان تمرکز کنیم و با همین رویکرد امروز شاهد موفقیت های چشمگیر بانوان هستیم.

حسینی تصریح کرد: متاسفانه به میزانی که این توانمند سازی محقق شده، فرصت آفرینی نکرده ایم و اگر این نکته را به عنوان یک واقعیت نپذیریم، شاهد هیچ گونه تحولی نخواهیم بود. رویکرد اصلی این فرصت آفرینی عدالت جنسیتی است.

وی پوشش تحصیلی، نرخ جذب جمعیت پایه تحصیلی به تفکیک جنس، نرخ باسوادی، نرخ ترک تحصیل به تفکیک جنس و میزان برخورداری دانش آموزان از اردوگاه ها و مراکز تربیتی را از جمله شاخص های عدالت جنسیتی در آموزش و پرورش برشمرد و گفت: در پژوهشی که حدود ۱۰ سال پیش با رویکرد بررسی کلیشه های جنسیتی در کتاب های درسی تمام مقاطع تحصیلی انجام دادم متوجه شدم ۷۰ درصد کتاب ها به لحاظ تصاویر، اسامی، پدید آورندگان، نقش های کلیدی و ابزاری و بسیاری از موارد دیگر مردانه است.

حسینی افزود: امروز رویکرد ما به گونه ای است که این شاخص را کاهش دهیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در بحث بازماندگی از تحصیل، مسائل فرهنگی نقش مهمی ایفا می‌کند و ما برای حل چنین معضلی  باید تمرکز خود را بر شناسایی این افراد در درجه نخست و متقاعد کردن آنها برای ادامه تحصیل در مرحله بعد قرار دهیم. 

ابتکار: تحقق  عدالت جنسیتی سرلوحه برنامه های معاونت امور زنان است

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: : تحقق عدالت جنسیتی در سرلوحه و اولویت های برنامه های معاونت امور زنان قرار دارد و در این راستا برقراری عدالت جنسیتی در بخش آموزش، یک تعهد اخلاقی و قانونی است. لذا همه باید نسبت به تحقق شاخص های عدالت جنسیتی در حوزه های مختلف توجه جدی داشته باشند.

معصومه ابتکار ، توجه به ورزش دختران در محیط مدرسه و نشاط و شادمانی دانش آموزان را مورد تاکید قرار داد و گفت: ورزش از جمله شاخص های بهبود وضعیت زنان و دختران در آموزش و پرورش محسوب می شود و در این زمینه، موضوع مناسب سازی فضای آموزشی و ورزشی دختران در محیط مدرسه از اهمیت ویژه ای برخوردار است که همه باید در این حوزه کمک و همکاری کنند.

ابتکار همچنین با تاکید بر اهمیت توجه به گفت و گوی بین نسلی و مهارت های ارتباطی گفت: برای حرکت در این مسیر آموزش مربیان و مشاورانی که به خوبی ابعاد مختلف موضوع گفت و گوی بین نسلی را درک کرده باشند، از اهمیت و اولویت برخوردار است؛ چرا که چنین مربیانی می توانند آن را به درستی به دانش آموزان منتقل کنند.

جلسه مشترک معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سرپرست وزارت آموزش و پرورش با هدف بررسی راههای ارتقاء و بهبود وضعیت آموزشی دانش آموزان دختر برگزار شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید جواد حسینی معصومه ابتکار وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۲۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قاسمی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: ۷۹۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سطح استان شناسایی شد اما زنجان رتبه اول در جذب دانش‌آموزان را دارد.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد این دانش‌آموزان دارای مشکلات شدید جسمی و ذهنی بوده و آموزش‌پذیر نیستند و برخی نیز با ممانعت خانواده‌ها برای تحصیل مواجه هستند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در بین این ۷۹۰ نفر ۳۰ دانش آموز فوتی داریم، عنوان کرد: علاوه بر این تعدادی هم در خارج از کشور هستند که سامانه همه این افراد را جزو بازمانده از تحصیل به حساب می‌آورد.

وی تعداد مدارس تک دانش‌آموزی استان زنجان را ۹ واحد برشمرد و گفت: اولیای ۵۵ دانش‌آموز به دلیل جسه کوچک اجازه تحصیل در پایه اول ابتدایی را به آن‌ها ندادند و دیرتر وارد سیستم آموزشی شدند.

قاسمی تصریح کرد: هیچ دانش‌آموزی را به دلیل عدم دسترسی آموزش از دست ندادیم و آموزش و پرورش حق قانونی افراد برای حضور در چرخه آموزش را فراهم کرده است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: سال گذشته حدود ۳.۸۵ درصد از مشمولان، بازمانده از تحصیل در دوره اول متوسطه داشتیم که در کشور این رقم بیش از ۵ درصد بود.

وهاب ادیبی افزود: امسال میزان بازماندگی در دوره اول متوسطه به ۳.۲۴ درصد رسیده است و در دوره دوم متوسطه نیز یک درصد نسبت به سال قبل کاهش داریم.

کد خبر 6093188

دیگر خبرها

  • فرسودگی۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان
  • ۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان فرسوده است
  • ۹۷ درصد مردم چهارمحال و بختیاری با سواد هستند
  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • ۴۵ درصد دانش‌آموزان مازنی در فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند