Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه بحرین با صدور بیانیه‌ای در واکنش به بیانیه اگنس کالامارد، گزارشگر سازمان ملل در پرونده قتل‌های فراقانونی اعلام کرد که احکام اعدام اخیر پس از حکم کیفری نهایی علیه محکومان به ارتکاب جرایم قتل و جنایات دیگر اجرا شد.

وزارت خارجه بحرین در ادامه بیانیه خود مدعی شد که محاکمه این افراد در دادگاه جنایی ویژه و براساس "تمامی معیارهای عدالت" صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: دیوان محاسبات با توافق آرا و پس از اطمینان از صحت کلیه شواهد و مدارک، احکام اعدام صادره را تصویب کرد.

این وزارتخانه همچنین بر پایبندی بحرین به معاهدات و توافقنامه‌های بین‌المللی مطابق با مفاد قانون اساسی و محاکمه "عادلانه" و دستیابی به تضمینات لازم برای متهمان تأکید کرد.

گزارشگر سازمان ملل در پرونده قتل‌های فراقانونی پیشتر اظهار کرده بود: مسؤولان بحرین باید هر چه سریعتر اجرای حکم اعدام این دو جوان متوقف کنند و براساس قوانین و استانداردهای بین‌المللی محاکمه آنها دوباره انجام شود.

اما با وجود اینکه سازمان ملل و گروه‌های بین‌المللی حامی حقوق بشر از بحرین خواسته بودند هر چه سریعتر روند اجرای حکم اعدام سه جوان این کشور را متوقف کند، منامه بدون توجه به این درخواست‌ها صبح شنبه این احکام اعدام را اجرا کرد.

از آن زمان تاکنون بحرین هر روز شاهد تظاهرات‌هایی در محکومیت این اعدام‌هاست، در این راستا روز سه‌شنبه نیز نیروهای امنیتی بحرین تظاهرات در جزیره ستره در جنوب منامه را با گازهای سمی و اشک‌آور سرکوب کردند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۲۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه خبری سی‌اِن‌اِن، گروهی که اخیراً تظاهراتی را در اعتراض به قرارداد شرکت آمریکایی گوگل با رژیم صهیونیستی سازمان داده است، اعلام کرد که این شرکت 20 کارمند دیگر را به علت حضور در این اعتراضات اخراج کرده است.

گروه "فناوری برای آپارتاید ممنوع" No Tech for Apartheid که اخیراً تظاهراتی را در دفاتر گوگل سازمان داده بود، در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت آمریکایی علاوه بر 30 کارمندی که هفته گذشته اخراج شدند، 20 نفر دیگر نیز از کار خود برکنار شده‌اند.

این گروه ادعا می‌کند که برخی از کارمندان اخراج شده در اعتراضات و تحصن سه شنبه دو هفته گذشته در دفاتر گوگل در نیویورک و سانی ویل، کالیفرنیا، "نظاره گر غیرشرکت کننده" بودند و فعالانه شرکت نداشتند.

این بیانیه اخراج‌های دسته جمعی را در گوگل محکوم کرد و آن را "اقدام تهاجمی و انتقام جویی از روی استیصال" خواند.

سخنگوی گوگل از بیان دقیق تعداد کارگرانی که به دلیل اعتراضات اخراج شده‌اند خودداری کرد، اما در بیانیه‌ای که سه‌شنبه برای شبکهCNN ارسال شد، تأیید کرد که اخراج‌های بیشتری رخ داده است.

سازمان دهندگان این اعتراض در عین حال می‌گویند که برخی از کارگران اخراج شده هیچ اختلالی در داخل دفاتر گوگل ایجاد نکرده‌اند.

"گروه فناوری برای آپارتاید ممنوع" در این بیانیه اعلام کرد که گوگل عصبانی شده است چرا که مدیران این شرکت از قدرتی که کارکنان در تحصن‌های تاریخی سه‌شنبه گذشته نشان دادند و همچنین از واکنش نادرست خود خجالت می‌کشند.

این بیانیه افزود: اکنون، این شرکت به هر کارمندی که از نظر فیزیکی در مجاورت تظاهرات بوده از جمله کسانی که اصلاً در این کمپین شرکت نداشته‌اند، ضربه می‌زند.

در گزارش سی‌ان‌ان آمده است: قتل عام غیرنظامیان در غزه شکاف عمیقی در افکار عمومی آمریکا ایجاد کرده است و اعتراضات گسترده علیه حمایت دولت ایالات متحده... از اسرائیل در سراسر دانشگاه‌ها و شرکت‌های این کشور در هفته‌های اخیر افزایش یافته است.

اعتراض کارکنان گوگل به قرارداد رایانش ابری این شرکت با دولت اسرائیل بیش از شش ماه پس از حمله 7 اکتبر حماس شکل گرفت و این در حالی است که حملات اسرائیل به غزه اکنون بیش از 34 هزار کشته برجای گذاشته است که بیش از 70 درصد از کشته شدگان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

دیگر خبرها

  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • دهن‌کجی نتانیاهو به احکام دادگاه لاهه/ تأثیری ندارد
  • نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه بر اقدامات ما تأثیری نخواهد داشت
  • قطعنامه جانبدارانه پارلمان اروپا علیه ایران
  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند
  • آلمان حمایت از آنروا را از سرگرفت
  • الازهر: خواهان محاکمه فوری رژیم جنایتکار هستیم
  • برتری تیم‌های زیر ١٢ سال ایران برابر حریفان
  • راز شادی بلینگامی جوان‌ترین عضو تیم ملی ایران