Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسودی گفت: حدود ۸۴ درصد از سهم استانی تسهیلات رونق تولید در استان سمنان توسط بانک‌های عامل به واحدهای متقاضی پرداخت‌شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «بهروز اسودی» در یک‌صد و هفتاد و دومین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان با اعلام این مطلب گفت: این اقدام می‌تواند ضمن جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی به رونق اقتصادی هر چه بیشتر استان نیز کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، بابیان اینکه سال گذشته ۸۴۸ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی در قالب تسهیلات رونق تولید تسهیلات دریافت کردند، افزود: این واحدها موفق به دریافت حدود ۹ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید شدند.

 

وی با اشاره به اینکه در جلسات کمیته بررسی تسهیلات و تامین مالی بنگاه‌های تولیدی استان سمنان پرونده یک هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی متقاضی تسهیلات بررسی و به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شد، اظهارداشت: پرونده ۱۹۹ واحد تولیدی متقاضی برای پرداخت تسهیلات به ارزش حدود ۹هزار میلیارد ریال در حال بررسی و عقد قرارداد است.

 

به گفته اسودی از مجموع تسهیلات پرداخت‌شده به واحدهای تولیدی استان سمنان، ۱۴۵ واحد به ارزش هفت هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۷۰۳ واحد به ارزش یک هزار و۴۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی است.

 

رئیس سازمان صمت استان سمنان در ادامه از معرفی ۱۵ واحد صنعتی این استان در برنامه تولید و اشتغال وزارت صمت برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل خبردادوگفت: این تعداد واحد تولیدی و صنعتی تسهیلاتی به ارزش ۸۷۲ میلیارد ریال دریافت خواهند کرد.

 

وی همچنین به بررسی مشکلات بیش از ۸۱۰ واحد تولیدی استان سمنان در جلسات قبلی کارگروه اشاره داشت وگفت: در این جلسه نیزبا پرداخت تسهیلات به ارزش ۱۶۶ میلیارد ریال به ۱۳ واحد صنعتی استان سمنان موافقت شد.

 

اسودی تصریح کرد: با تحقق این امر ۱۱۲ فرصت شغلی جدید در این واحدها ایجاد خواهد شد.

 

در این نشست موانع بانکی، گمرکی، مالیاتی، تامین اجتماعی و زیربنایی ۱۱ واحد تولیدی استان سمنان بررسی شد.

 

ارائه لیست واحدهای تولیدی متقاضی اعطای بخشودگی جرائم تامین اجتماعی از جمله مواردی بود که در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: اوقات فراغت روزنامه ها روزنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مجلس خراسان جنوبي آذربایجان غربی خبرگزاری شبستان میراث فرهنگی واحدهای تولیدی استان سمنان رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۲۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، این بانک در سال ۱۴۰۲ به منظور حمایت از تولید و تامین انواع گوشت و فرآورده های گوشتی مصرفی خانوارها، قریب به ۳۰۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرورش دام، طیور و آبزیان و صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته، به فعالان این حوزه پرداخت کرده و بدین ترتیب نقش موثری در تامین پروتئین حیوانی مورد نیاز جامعه و امنیت غذایی خانوار ایرانی ایفا کرده است.

شعب این بانک در سال ۱۴۰۲ به منظور مشارکت در تامین پروتئین حیوانی سبد غذایی خانوارها در سراسر کشور، بالغ بر ۱۴۰ هزار فقره تسهیلات به واحدهای پرورش دام، طیور و آبزیان و همچنین کشتارگاه ها، کارخانجات خوراک دام و صنایع عمل آوری، فرآوری، انجماد و بسته بندی محصولات گوشتی پرداخت کرده اند.

بر اساس این گزارش، از مجموع ۳۰۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی فوق الذکر در مقطع یادشده، بالغ بر ۱۴۸ هزار میلیارد ریال در راستای تامین مالی واحدهای پرورش دام سبک و سنگین، نزدیک به ۱۱۰ هزار میلیارد ریال برای احداث و راه اندازی مزارع پرورش طیور گوشتی، حدود ۱۴ هزار میلیارد ریال در حمایت از پرورش آبزیان و ۳۴ هزار میلیارد ریال به منظور ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط با گوشت و فرآورده های گوشتی پرداخت شده است.

شایان ذکر است، بانک کشاورزی حمایت از زنجیره تولید و تامین گوشت با هدف تحکیم پایه های امنیت غذایی کشور را یکی از مهمترین اهداف خود می داند و با پرداخت تسهیلات متنوع در تمام مراحل زنجیره تامین، شامل تولید علوفه و خوراک دام تا احداث دامداری ها، مرغداری ها و استخرهای پرورش ماهی، راه اندازی واحد های پرورش ماهی در قفس، احداث کشتارگاه ها و واحدهای فرآوری محصولات گوشتی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تامین ماشین آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی، احداث واحدهای بسته بندی و نهایتاً حمل و توزیع، از فعالان این حوزه و تامین پروتئین حیوانی در سبد غذایی خانوارها حمایت می کند.

کد خبر 6093114

دیگر خبرها

  • شاهرودی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند
  • اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی
  • چرا بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن طفره می‌روند؟/ فرار بانک ها از تله وام مسکن
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود