Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد کره جنوبی و ژاپن را به یافتن مسیری رو به جلو درخصوص حل مناقشات دیپلماتیک تشویق خواهد کرد. با این حال سخنگوی کابینه ژاپن اعلام کرد روابط کشورش با سئول در شرایط بغرنجی قرار گرفته و بهبود این وضع منوط به اقدامات سازنده از سوی کره جنوبی است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»‌، پامپئو روز سه‌شنبه در فرودگاه واشنگتن، پیش از آغاز سفرش به «تایلند» به خبرنگاران گفت: «ما آن‌ها (ژاپن و کره جنوبی) را به یافتن راهی رو به جلو ترغیب می‌کنیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: «آن‌ها هردو شرکای بزرگی برای ما هستند. آن‌ها هردو به طور جدی با ما در حال کار برای خلع‌سلاح کره شمالی هستند. پس قطعاً برای ایالات متحده مهم است که بتوانیم به‌ آن‌ها کمک کنیم جایگاه خوبی برای هریک از دو کشور پیدا شود».

«یوشیهیده سوگا» سخنگوی کابینه ژاپن روز چهارشنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص سخنان پامپئو اعلام کرد: «ما به طور نزدیکی با آمریکا همکاری داریم. ما تلاش‌هایی را در راستای اتخاذ درکی درست خواهیم داشت».

سوگا در خصوص درخواست آمریکا برای امضای یک توافق «حفظ سطح روابط» به‌منظور خریدن زمان برای انجام مذاکره با کره جنوبی گفت از انتشار چنین مطلبی توسط رسانه‌ها باخبر است اما چنین چیزی حقیقت ندارد.

وی افزود: «روابط بین ژاپن و کره جنوبی به‌خاطر اقدامات منفی کره جنوبی، در شرایط بغرنجی قرار گرفته است».

سوگا گفت: «بر اساس موضع ثابتی که نسبت به مسائل مختلف داریم،‌ تغییری در موضع ما در قبال ادامه دادن درخواست از کره جنوبی برای اتخاذ اقدامات سازنده به وجود نیامده است».

به نوشته این خبرگزاری، از سوی دیگر «هوا چونیینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی درباره آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ اعلام کرد پکن امیدوار است آمریکا و کره شمالی اقدامات مثبتی در راستای پیشبرد خلع‌سلاح شبه‌جزیره کره و صلح و ثبات بلندمدت در این منطقه انجام دهند.

اکتبر ۲۰۱۸ (مهرماه ۱۳۹۷) دادگاه عالی کره جنوبی به دلیل چهار شکایت مطرح شده در دادگاه عالی کره جنوبی علیه این دو شرکت ژاپنی به دلیل اقداماتشان در زمان دوره استعمار توکیو علیه شبه جزیره کره در سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵، دو شرکت «نیپون استیل» و «سومیتومو متال» ژاپن را به پرداخت جریمه ۱۰۰ میلیون وون (۸۸ هزار دلاری) را جریمه کرد.

مقام‌های دولت و فعالان تجاری در ژاپن ضمن رد حکم دادگاه عالی کره جنوبی اظهار داشتند که این موضوع قبلاً در معاهده ۱۹۶۵ امضا شده بین توکیو و سئول که باعث از سرگیری روابط دیپلماتیک بین دو کشور شد، رفع شده است.

ژاپنی‌ها در پاسخ، صادرات نیمه رساناهای ضروری برای تولید کالاهای تکنولوژیک کره‌جنوبی را قطع کردند که موجب شد سئول سفیر ژاپن را احضار کرده و توکیو را به نقض قوانین بین‌المللی و استفاده از تجارت به عنوان عاملی در برابر حکم دادگاه متهم کند.

کره جنوبی نیز متقابلاً ورود بسیاری از کالاهای ژاپنی به این کشور را تحریم کرد. همچنین معاون رئیس دفتر امنیت ملی کره‌جنوبی تهدید کرد معاهده دوجانبه اشتراک‌ گذاری اطلاعات نظامی بین دو کشور را لغو می‌کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۲۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن

سازمان هواشناسی ژاپن اعلام کرد زمین لرزه ای با قدرت اولیه ۶.۹ ریشتر امروز (شنبه) جزایر اوگاساوارا در این کشور را لرزاند. هیچ هشدار سونامی صادر نشده است.

دریافت 2 MB

دیگر خبرها

  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • توصیه محسن رضایی به جبهه انقلاب: اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار بگذارید
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • اختلافات آشکار شد؛ درگیری لفظی محمد صلاح با یورگن کلوپ پیش از ورود به زمین + ویدئو
  • ببینید | ژاپن روی ویبره
  • فیلم/ وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن