Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-28@09:03:21 GMT

روش های اخذ اقامت فرانسه

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۲۷۸۳

روش های اخذ اقامت فرانسه

به گزارش جام نیوز، کشور فرانسه یکی از زیباترین و بهترین کشورهای اروپایی می باشد. هر ساله افراد زیادی از سراسر جهان برای اخذ اقامت فرانسه اقدام می کنند. شهروندان کشورهای غیراروپایی برای ورود به کشور فرانسه نیاز به ویزا دارند اما اگر این افراد تصمیم دارند برای مدتی طولانی در فرانسه حضور داشته باشند نیاز به اخذ اقامت فرانسه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقامت فرانسه به دو شکل می باشد: اقامت موقت و اقامت دائم. اخذ اقامت فرانسه از روش های مختلفی امکان پذیر می باشد. افرادی که قصد اخذ اقامت فرانسه را دارند باید شرایط خود را بسنجند و سپس از طریق یکی از این روش ها برای اخذ اقامت فرانسه اقدام کنند. در ادامه روش های اخذ اقامت فرانسه را بررسی می کنیم.

 

 

اخذ اقامت فرانسه از طریق تحصیل 

تحصیل در فرانسه یک فرصت رویایی برای کسانی است که قصد ادامه تحصیل در یک کشور اروپایی با هزینه مناسب را دارند. دانشگاه های فرانسه علاوه بر کیفیت آموزشی بالا و بهره مندی از اساتید برتر، شهریه مناسبی دارند. به همین دلیل معمولا دانشجویان بین المللی یکی از دانشگاه های فرانسه را برای تحصیل انتخاب می کنند. از طرفی مدارک دانشگاه های فرانسه از اعتبار بالایی برخوردار می باشند و دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی، در فرانسه و اکثر کشورهای جهان مشغول به کار شوند.

 

دانشجویانی که در یکی از دانشگاه های فرانسه تحصیل کرده اند می توانند پس از فارغ التحصیلی مدت اقامت خود را افزایش دهند و به جست و جوی کار در فرانسه بپردازند. فارغ التحصیلان دانشگاه های فرانسه می توانند پس از پیدا کردن شغل مناسب برای اخذ ویزای فرانسه اقدام کنند. تسلط بر زبان فرانسوی نقش بسیار زیادی را در پیدا کردن شغل مناسب در فرانسه دارد. داشتن درآمد کافی و عدم سوءپیشینه از فاکتورهای مهم برای مهاجرت به فرانسه می باشند. اکثر افراد می توانند پس از 5 سال زندگی در فرانسه برای دریافت اقامت دائم درخواست دهند.

 

 

اخذ اقامت فرانسه از طریق کار

افرادی که می خواهند از طریق کار برای اخذ اقامت فرانسه اقدام کنند باید در درجه اول از طرف یک کارفرمای فرانسوی پیشنهاد کاری داشته باشند. کارفرمایان فرانسوی موظفند در ابتدا موقعیت شغلی موردنظر را در کاریابی های فرانسه و سپس در کاریابی های اروپا منتشر کنند. اگر شهروندان فرانسوی یا اروپایی برای استخدام در این موقعیت شغلی اقدام نکنند، کارفرمایان فرانسوی این اجازه را دارند که یک فرد خارجی را استخدام کنند.

 

افرادی که از طرف یک کارفرمای فرانسوی پیشنهاد شغلی دارند می توانند برای اخذ اقامت فرانسه درخواست دهند. در صورتیکه این افراد درآمد سالیانه مناسبی داشته باشند و بتوانند به مدت پنج سال موقعیت شغلی خود را حفظ نمایند می توانند برای اخذ اقامت دائم فرانسه اقدام کنند. شما می توانید با ثبت نام در کاریابی های بین المللی از موقعیت های شغلی مناسب با تخصص خود باخبر شوید.

 

 

اخذ کارت آبی اتحادیه اروپا

کارت آبی

کارت آبی علاوه بر ارائه حقوق اجتماعی و اقتصادی، مسیری را برای اقامت دائم در اروپا فراهم می کند، اما مسیر به دست آوردن کارت آبی می تواند بسته به نوع کشور مبدا متقاضی متفاوت باشد. کسانی که موفق به دریافت کارت آبی می شوند می توانند در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله فرانسه مشغول به کار شوند. تنها افراد متخصص با مدرک دانشگاهی معتبر می توانند برای اخذ کارت آبی اقدام کنند. کشورهای اروپایی و فرانسه تصمیم دارند برای رشد صنعت و اقتصاد خود، نیروهای متخصص و حرفه ای را از سراسر جهان جذب کنند.

برای اخذ کارت آبی به مدارک زیر نیاز دارید:

تکمیل فرم درخواست کارت آبی

مدرک تحصیلی از یک دانشگاه معتبر ( داشتن مدرک کارشناسی ارشد و دکتری شانس شما را برای اخذ کارت آبی بالا می برد.)

ارائه سندی مبنی بر اینکه حقوق شما 5/1 برابر میانگین حقوق در کشور مبدا می باشد.

ارائه قرارداد کاری معتبر (مدت قرارداد کاری حداقل باید یک سال باشد.)

داشتن پاسپورت معتبر

دو قطعه عکس در فرمت پاسپورت

اثبات تمکن مالی

افرادی که موفق به اخذ کارت آبی می شوند می توانند در فرانسه مشغول به کار شوند و پس از مدت پنج سال در صورت داشتن درآمد مناسب برای اخذ اقامت فرانسهدرخواست دهند.

 

 

اخذ اقامت فرانسه از طریق ازدواج

یکی دیگر از راه های اخذ اقامت فرانسه ازدواج با یک شهروند فرانسوی می باشد. اخذ اقامت فرانسه از طریق ازدواج قوانین خاص خود را دارد. یک خارجی می تواند پس از چهار سال ازدواج با یک شهروند فرانسوی برای اخذ تابعیت فرانسه اقدام کند. اگر زن و شوهر در این چهارسال به طور مداوم با یکدیگر زندگی نکرده باشند پروسه اخذ اقامت به پنج سال افزایش می یابد. متقاضی باید ثابت کند که دانش کافی در مورد زبان فرانسه را برای مقابله با موقعیت های زندگی روزانه دارد.

 

اخذ اقامت فرانسه از طریق سرمایه گذاری

ویزای فن آوری فرانسه، که به عنوان پاسپورت استعداد شناخته می شود، برنامه ای برای جذب استعدادها در حوزه فناوری و تکنولوژی است. حداقل میزان سرمایه گذاری در فرانسه 300 هزار یورو می باشد. بنیانگذاران، کارکنان و سرمایه گذاران کسب و کار می توانند از طریق سرمایه گذاری به مدت 4 سال در کشور فرانسه اقامت کنند. سپس می توانند مدت اقامت خود را به مدت ده سال تمدید کنند. خانواده این افراد هم می توانند در فرانسه زندگی کنند و حتی مشغول به کار شوند. افراد سرمایه گذار می توانند در صورت پنج سال مداوم فعالیت کاری و زندگی در فرانسه برای اخذ اقامت فرانسه اقدام کنند.

 

نتیجه گیری :

در پایان بهتر است قبل از هرگونه اقدام برای مهاجرت به یکی از موسسات حقوقی مهاجرت رسمی در کشور ایران مراجعه کنید. موسسه حقوقی Go2TR توانسته با جذب بیش از ۳۵۰  هزار نفر دنبال کننده در شبکه اجتماعی خود اطلاعات گسترده ای در زمینه مهاجرت برای علاقمندان تولید نماید.

110

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اقامت تحصیل سرمایه گذاری کار فرانسه سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۲۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی

به گزارش خبرنگار مهر، چیپ یا همان تراشه ها، یک قطعه الکترونیکی حیاتی و کوچک اند که وظیفه پردازش اطلاعات را عهده دار است. تراشه ها در صنایع مختلف خودروسازی، پزشکی، انرژی و همچنین تولیدات مبتنی بر فناوری اطلاعات همانند کارت‌های هوشمند ملی، کارت‌های بانکی و یا در تولید قطعات خودرو و هواپیما، دستگاه‌های اینترنت اشیا و بسیاری از تجهیزات مخابراتی کاربرد دارند.

در یک دهه اخیر بسیاری از کشورها برای بومی سازی و تولید «ریزتراشه‌های خاص» ورود کرده اند و اصطلاحاً وارد یک «جنگ فناوری» در حوزه ساخت تراشه‌های پیشرفته شده اند.

کد خبر 6089735 ندا نظری

دیگر خبرها

  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • صاحبان صنایع استان بوشهر برای جذب دانشجویان بورسیه اقدام کنند
  • رزرو هتل میلان ویلا آیدا
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع
  • دستگیری نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • دستگیری یک نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک