Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش جام نیوز، ذوالفقاری منظری؛  از ۲۲ شهریور سال گذشته، قانون منع به کارگیری بازنشستگان وارد مرحله اجرایی شده و بی چون و چرا، بازنشستگانی که در دستگاه‌هایی که به نحوی از بودجه عمومی کل کشور استفاده می‌کنند، باید از سمت خود کنار گذاشته شوند.

اجرایی شدن این قانون حتی پیش از آنکه به تصویب برسد، حاشیه‌های زیادی را ایجاد کرد؛ از مدیران بازنشسته سیاسی و اجرایی که در استان‌های مختلف قبل از تصویب قانون و در حمایت از آن، از سمت خود کناره گیری کردند تا کسانی که به بهانه اینکه در محدوده مدیریتی شان، جوانی نیست که از عهده این مسئولیت برآید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال با کش و قوس‌های فراوان، بسیاری از مدیران بازنشسته در ارگان‌های مختلف از سمت خود کناره رفتند. برخی در نهاد‌هایی خارج از شمول این قانون و در سمتی مهم‌تر مشغول به کار شدند و برخی صادقانه از فعالیت‌های دولتی کناره گیری کردند.

در میان نهاد‌هایی که بازنشستگان آنان باید از قدرت کناره گیری کنند، نام شرکت فولاد مبارکه اصفهان به چشم می‌خورد. این شرکت نامی درخشنده در میان بنگاه‌های بزرگ اقتصادی ایران دارد. در سال ۷۱ تأسیس شده و اکنون بزرگترین واحد صنعتی در ایران است که به ۳۸ کشور جهان، محصولات خود را صادر می‌کند. فعالیت اقتصادی این شرکت، محرک صنایع بالادستی و پایین دستی بسیاری است؛ به طوری که مواد اولیه بیش از سه هزار کارخانه و کارگاه تولیدی کشور را در صنایع لوله و پروفیل، نفت و گاز، پتروشیمی، خودرو، موتور‌های الکتریکی، لوازم خانگی، فلز‌های سبک و سنگین، ساختمانی، غذایی، کشتی سازی و سازه‌های دریایی تأمین می‌کند.

فولاد مبارکه در اکثر استان‌های کشور شرکت‌هایی را تأسیس کرده و فعالیت خود را در همه نقاط کشور پراکنده است. اما چندماهی است از سوی دیوان محاسبات و همچنین دادگستری اصفهان به مدیرعامل این شرکت اعلام شده که مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان است و باید از سمت خود کناره گیری کند، اما او از قانون استنکاف می‌ورزد.     تشکل‌های دانشجویی اصفهان برای پیگیری این موضع دست به کار شده و نامه‌هایی به رئیس قوه قضاییه و رئیس دیوان محاسبات نوشتند و پیگیری این موضوع را درخواست کردند.

 

دیوان محاسبات هم بازنشستگی آقای مدیرعامل را تأیید کرده است

در نامه دانشجویان به عادل آذر، رئیس دیوان محاسبات کشور آمده است: با توجه به قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان مصوب مجلس شورای اسلامی و مورد تأیید شورای نگهبان، شرکت فولاد مبارکه اصفهان (سهامی عام) شامل قانون منع بکارگیری بازنشستگان است.



از این رو دادسرای دیوان محاسبات کشور در نامه ۱۱/۳/۹۸ به شماره ۸/۷۳۰۰۰ خطاب به آقای حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان (سهامی عام) با استناد به آن قانون، رسماً و کتباً اعاده به خدمت نامبرده را «به نحو مطلق منتفی و فاقد اثر» دانسته است.



در ادامه این نامه بیان شده که علاوه بر نامه دیوان محاسبات، اداره کل تأمین اجتماعی اصفهان هم طی نامه ۲۹۰/۹۸/۲۲۰۳۱ مورخ ۲۹/۴/۹۸ بر بازنشستگی عظیمیان در تاریخ ۲۱/۱۰/۹۰ با ۵/۳۰ سال خدمت، صحه می‌گذارد.



امین احمدی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اینکه عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه در سال ۹۰ و با ۳۰ سال و نیم سابقه خدمت، بازنشسته شده است، می‌گوید: علاوه بر مدیرعامل این شرکت، ۳۰ نفر از مدیران آن چه در خود فولاد مبارکه و چه در شرکت‌های وابسته به آن بازنشسته هستند.



احمدی در  خصوص دولتی بودن این شرکت می‌گوید: سهام عدالت آذربایجان شرقی، اصفهان، شرکت ایمیدرو که زیرمجموعه وزارت نفت محسوب می‌شود، از سهام داران اصلی فولاد مبارکه هستند که هر سه آن ها، نهاد دولتی محسوب می‌شوند.



مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه ما به عنوان تشکل انقلابی موضوعات استان را با عینک مبارزه با فساد و بی قانونی‌ها بررسی می‌کنیم، ادامه می‌دهد: صنعت فولاد، دومین صنعت بزرگ کشور است و سود سالیانه این شرکت بین ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد دلار محاسبه شده است و برای ما اهمیت دارد که چرا چنین نهاد اقتصادی قدرتمندی، از قانون مصوب مجلس تمکین نمی‌کند.

وی می‌گوید: مسلما در مجموعه فولاد مبارکه افرادی حضور دارند که هم آشنا با ساختار مجموعه این شرکت عظیم باشند و هم توانایی مدیریت آن را داشته باشند.

 

از قوه قضاییه حمایت می کنیم

متین انجیلی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد نجف آباد نیز در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: با وجود اینکه از تصویب و نهایی شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان نزدیک به یک سال می‌گذرد، اما هنوز در دستگاه‌هایی که اقتصادی خصولتی، حضور بازنشستگان مشاهده می‌شود.



انجیلی بیان می‌کند: هرگاه که موضوع فرار از قوانین و بازرسی‌ها باشد، این ارگان‌ها خصوصی اند و وقتی بحث استفاده از تسهیلات دولتی به میان بیاید، دولتی می‌شوند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد نجف آباد ادامه می‌دهد: هم اکنون مدیران ارشد بسیاری در اصفهان هستند که یا بازنشسته اند یا بیشتر از ۶۰ سال سن دارند و این واقعا درخور استانی مانند اصفهان که دانشگاه‌های معتبری دارد، نیست.



وی تصریح می‌کند: از میان نخبگان دانشجو و فارغ التحصیلان یا جوانان باتجربه و تحصیل کرده که در داخل بدنه فولاد مبارکه رشد پیدا کرده اند و از محیط فولاد وصنعت دور نیستند و تجربه دارند، حتما مدیرانی کارآمد برای اداره و مدیریت این دستگاه پیدا می‌شود.


دانشجویان اصفهان به اشکال مختلفی حمایت خود را از دستگاه قضایی برای برخورد با تخلف مدیران شرکت فولاد مبارکه اعلام می‌کنند.

 

با این حال، ایرج ترابی، مدیر راوبط عمومی فولاد مبارکه در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: بازنشستگی مدیرعامل این شرکت مردود و وی به خدمت اعاده شده است.

ترابی می‌گوید: افرادی که عظیمیان را به این سمت منصوب کرده اند، از قوانین کاملا آگاه هستند و کسانی که این بحث‌ها را مطرح می‌کنند، به دنبال منافع خود هستند.



مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان ادامه می‌دهد: مستندات ما در این زمینه کامل است و حاضریم در یک جلسه حضوری این مستندات را ارائه کنیم.

 

حمیدرضا عظیمیان، در مهرماه سال گذشته و پس از استعفای بهرام سبحانی از سمت خود، از سوی ایمیدرو به عنوان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه انتخاب شد و این در حالی است که قانون منع به کارگیری بازنشستگان پیش از این تاریخ، اجرایی شده است.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کارگر فولاد اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۲۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت متفاوت در قرمز و آبی‌های اهواز؛ یکی دخالت می‌کند، یکی حمایت!

طرفداری| هواداران فولاد خوزستان نگران اوضاع مدیریتی این باشگاه هستند، اما در استقلال خوزستان شرایط کاملا متفاوتی وجود دارد.

رقابت‌های بیست و سومین دوره لیگ برتر دنبال می‌شود و در فاصله 6 هفته مانده به پایان این بازی‌ها، تیم‌های خوزستانی هم جزو گزینه‌های سقوط قرار گرفته‌اند، ولی در این بین قرار گرفتن باشگاه فولاد با دو قهرمانی در تاریخ لیگ برتر عجیب بوده، نگرانی هواداران متعصب این تیم را به دنبال داشته و منجر به گلایه آنها از شکل مدیریتی بهرام رضاییان شده است.

فولاد خوزستان که همراه با هدایت خوان ایگناسیو مارتینز تا رده دهم جدول لیگ برتر بالا آمده و شرایط خود را به نسبت متعادل کرده بود، طبق تصمیم غیرمنتظره بهرام رضاییان و با تغییر سرمربی و حضور احمد آل‌نعمه و پس از آن هم عبدالله ویسی به سمتی پیش رفته که حالا دوران بحرانی را سپری می‌کند، فاصله دو امتیازی با منطقه سقوط دارد و با توجه به بازی‌های باقی مانده، بعید نیست این اتفاق بیفتد.

در شرایطی که بهرام رضاییان تاکید داشته یک مدیر فوتبالی است، اما اقداماتی انجام داده که نشان از مدیریت درست او ندارد و همین شرایط هم فولاد خوزستان را به شرایط بحرانی رسانده و نارضایتی مدیران و کارگران این شرکت و همچنین هواداران خوزستانی را به دنبال داشته، اما در سمت مقابل تیم همشهری آنها با مدیریت صحیح توانسته شرایط بهتر و روحیه بالاتری پیدا کند.

رضاییان با وجود حضور کوتاه مدت در فولاد خوزستان، سه سرمربی بالای سر تیمش داشته، اما در آن طرف شرایط متفاوتی در استقلال خوزستان وجود دارد و مدیریت صحیح علی نجفی در رأس باشگاه موجب شده تا این تیم از وضعیت بحرانی به روزهای کاملا امیدوار کننده برسد؛ در حدی که گل گهر را در مسابقه اخیرش در سیرجان متوقف کرده و فاصله خود را با فولاد کاهش داده است.

در تاریخ فوتبال ایران افرادی مثل امیر عابدینی فعالیت کردند که علیرغم اینکه در ابتدا چهره فوتبالی نبودند، اما آنقدر عملکرد خوبی داشتند که حالا نام‌شان به‌عنوان مدیر فوتبالی مطرح می‌شود و حالا هم به نظر می‌رسد علی نجفی به عنوان یک مدیر صنعتی  در استقلال خوزستان چنین مسیری را طی می‌کند. او توانسته برخلاف بهرام رضاییان که داعیه فوتبالی بودن دارد، تصمیمات فوتبالی بگیرد و حرفه‌ای عمل کند تا تیمش را به دوران امیدوار کننده‌ای برساند.

برخلاف رضاییان که در امور فنی وارد می‌شود و امروز هم عنوان کرده نسبت به تصمیم ایگناسیو مارتینز برای تعطیلی تیمش در نیم‌فصل دخالت کرده، علی نجفی در استقلال خوزستان کاملا متفاوت رفتار می‌کند و به جای اینکه در مسائل فنی دخالت کند، تمام فکر و تمرکزش را روی پشتیبانی صحیح از تیم و شاگردان سید سیروس پورموسوی گذاشته است.

رضاییان در نیم‌فصل برخی بازیکنان کلیدی مثل سعید واسعی را رد کرد و مهره‌های پا به سن گذاشته به خدمت گرفت، اما در استقلال خوزستان با حمایتی که امید علی نجفی انجام داد، این تیم توانست بازیکنان با کیفیت از جمله ساویو روبرتو، آسو رستم و عثمان اندونگ را به خدمت بگیرد. این تیم از رتبه آخر جدول فاصله گرفته و اکنون به یک امتیازی فولاد رسیده است. این مسئله در حالی پیرامون دوباشگاه خوزستانی رخ داده که فولاد با مدیریت رضاییان تا اینجای فصل 6 امتیاز بیشتر کسب نکرده است.

این شرایط در دو باشگاه محبوب فولاد و استقلال خوزستان کاری کرده تا هواداران دو تیم هم متوجه اتفاقات رخ داده در رأس مدیریت آنها شده و نسبت به عملکرد رضاییان انتقاد داشته، از نجفی حمایت کنند و به آینده این تیم امیدوار باشند.

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان
  • تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • بررسی «ارزش‌آفرینی از دارایی‌های دیجیتال» در نخستین پنجشنبه فناور ۱۴۰۳
  • خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!
  • مدیریت متفاوت در قرمز و آبی‌های اهواز؛ یکی دخالت می‌کند، یکی حمایت!