Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@00:05:26 GMT

سامان حسین‌پور داور جشنواره اسلواکی شد

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۲۹۸۱

سامان حسین‌پور داور جشنواره اسلواکی شد

سامان حسین‌پور، فیلم‌ساز کردستانی داور بیست‌وپنجمین جشنواره فیلم تلویزیون اسلواکی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، «سامان حسین‌پور» از برگزیدگان اصلی دوره بیست‌ودوم این جشنواره است و سال قبل نیز در این جشنواره ورک‌شاپی را با عنوان «فیلم‌سازی بدون بودجه» برای دانشجویان سینما برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

داوری این جشنواره توسط هفت نفر صورت می‌گیرد که «راجر ورد» به عنوان رئیس هیئت داوران از کشور سوئیس، «مارسل دکانوسکی» از کشور چِک، «کارین راگولوا» از کشور اسلواکی، «دارکو کویچ» از کشور صربستان، «النا روماناتو» از کشور ایتالیا، «جیمز شاترلند» از کشور انگلیس و «سامان حسین‌پور» از کشور ایران به داوری فیلم‌های بیست‌وپنجمین دوره این جشنواره خواهند نشست.

 

شایان ذکر است که بیش از ۳ هزار فیلم کوتاه (داستانی، مستند و انیمیشن) برای شرکت در بیست‌وپنجمین دوره جشنواره تلویزیون اسلواکی ارسال شده‌اند که در چند مرحله مورد داوری قرار خواهند گرفت. ایران با بیش از ۳۰۰ اثر از نظر تعداد فیلم‌های ارسال شده رتبه اول را دارد.

 

بیست‌وپنجمین دوره این جشنواره در شهر کوشیتسه از ۴ تا ۸ سپتامبر (۱۳ تا ۱۷ شهریور) برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است، جدیدترین ساخته سامان حسین‌پور فیلم کوتاه «دیگری» است که به صورت مشترک با آکو زندکریمی نوشته و کارگردانی شده است؛ این اولین فیلم کوتاه کُردی است که با همکاری و مشارکت یک تهیه کننده هندی تولید شده و محصول مشترک ایران و هند است.

 

سامان حسین‌پور، فارغ‌التحصیل کارشناسی سینما، سابقه بیش از ده سال فعالیت سینمایی و حضور در ده‌ها جشنواره ملی و بین المللی را دارد که به صورت مختصر می‌توان به حضور در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی زردآلوی طلایی ارمنستان، دوازدهمین دوره جشنواره فیلم کاستندورف صربستان، سی‌ویکمین دوره جشنواره فیلم اکسگراند آلمان و هفدهمین جشنواره چشم سوم هند اشاره کرد.

 

شایان ذکر است، فیلم «آخرین آغوش» سامان حسین‌پور که از تولیدات حوزه هنری کردستان است، جوایز متعددی از جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی کسب کرده است.

 

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: روزنامه روزنامه ها اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس مسجد خراسان جنوبي خبرگزاری شبستان ظریف آذربایجان غربی جشنواره اسلواکی سامان حسین پور حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۲۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت دانش آموزان شاهرودی در جشنواره خوارزمی

مدیر آموزش و پرورش شاهرود با بیان اینکه تعداد شرکت کنندگان در این دوره ۳۵ درصد افزایش داشته است گفت: در این جشنواره یک هزار و ۲۰۰ دانش آموز متوسطه دوره اول در ۱۳ محور با هم رقابت کردند.

به گفته‌ی سیدمحمدموسوی توجه به دستاورد‌های علمی و عملی دانش آموزان، کاربردی کردن آموخته‌ها و شکوفایی و شناخت استعداد‌ها از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • گذر زمان بر پل زمانخان سامان
  • «شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • صعود گل گهر، هوادار و چادرملو و ملوان /تراکتور یک - ذوب‌آهن یک/ استقلال ملاثانی یک- سپاهان یک
  • صعود گل گهر، هوادار و چادرملو و ملوان /تراکتور یک - ذوب‌آهن یک/ استقلال ملاثانی صفر- سپاهان یک
  • رونمایی از پرواز رسمی تاکسی پرنده در اسلواکی + فیلم
  • برایتون - منچسترسیتی؛ ترکیب رسمی
  • رقابت دانش آموزان شاهرودی در جشنواره خوارزمی