Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-02@02:23:16 GMT

برپایی موكب عشایری در ایام اربعین گسترش یابد

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۳۲۸۱

برپایی موكب عشایری در ایام اربعین گسترش یابد

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیراز امروز، 9 مردادماه در دیدار اعضای هیئت‌امنای موکب عشایری حضرت ابوالفضل(ع) قشقایی‌های ایران در کربلا که در حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه هر وقت نامی از عشایر برده می‌شود، شجاعت، سلحشوری و سخت‌کوشی آنان در نظرها پدید می‌آید، گفت: تاریخ عشایر این‌چنین نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در فراز و نشیب‌ها، عشایر بیش از همه در کنار ملت ایران بوده‌اند، افزود: عشایر در دفاع از اسلام بیشتر از همه چیز مایه گذاشته و همواره پیشگاه بوده است که نمونه‌ای از آن را در جنگ هشت‌ساله دفاع مقدس مشاهده کردیم.

دبیر جامعه روحانیت شیراز با اشاره به اینکه جز خاطره‌های خوب و شیرین از عشایر چیزی در یادها نداریم، گفت: طرح برنامه‌ریزی برپایی موکب عشایری قشقایی‌ها در ایام اربعین باید گسترش یابد و به سمتی پیش رود که نماد کشوری یا حتی جهانی داشته باشد، چراکه پیشتاز این جریان در این عرصه متعلق به شما قشقایی‌ها است.

وی حضور مسیحیان، ارامنه و برخی از طوایف اهل سنت با لباس سنتی را مورد توجه قرار داد و گفت: خادمین موکب قشقایی‌ها در کربلا باید مقید به پوشیدن لباس و استفاده از نماد عشایر باشند، چراکه این نماد از اهمیت بالایی برخوردار است.

طاهری با اشاره به فعالیت‌های دشمن برای جدایی عشایر از کشور و نظام مقدس اسلامی، بیان کرد: یکی از فعالیت‌های دشمنان برای جدایی عشایر از نظام، طراحی و تولید ماشین نیسان به نام قشقایی است كه توطئه‌ای انگلیسی بود، برای اینکه بگویند قشقایی‌ها از ما هستند.

رئیس هئیت امنای آستان مقدس سید علاءالدین حسین(ع) شیراز با تأکید بر اینکه برخی به دنبال جدایی عشایر قشقایی از نظام اسلامی هستند، بیان كرد: با توجه به اینکه تعداد عشایر در کشور کم نیست، در تلاش باشید تا موکب عظیمی با حضور همه عشایر در اربعین حسینی برپا کنید، همچنین باید بالباس و نماد قشقایی برای پیاده‌روی اربعین به زیارت مضجع شریف سیدالشهدا(ع) بروید، چرا که این تیری در چشم دشمنان و نظام سلطه خواهد بود.

وی گفت: دشمنان به دنبال توطئه هستند و شما با این فعالیت می‌توانید نقشه‌های دشمن را نقشه بر آب کنید، یکی از ویژگی‌هایی که در عشایر بوده و همچنان وجود دارد تعصب و تعهد به دین، اسلام و تشیع است، ازاین‌رو باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و فعالیت‌ها را گسترش دهید.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۳۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات عشایر ضروری است

ایسنا/لرستان معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: رفع مشکلات قشر عشایر ضروری است.

مسلم مرادی امروز، یازدهم اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای عشایری که در منطقه عشایری کولیدر بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: سعی بر این است تا بخشی از مشکلات عشایر زحمت‌کش را که بخش عمده تولید را بر عهده دارند، حل شوند.

وی خاطرنشان کرد: عشایر مستقر در منطقه عشایری کولیدر مشکلاتی در حوزه آب، راه و مخابرات دارند که در جلسه امروز مطرح شد تا پیگیری‌های لازم برای حل بخشی از آنها صورت گیرد.

فرماندار بروجرد اضافه کرد: معرفی جاذبه های گردشگری و توسعه صنایع دستی در جامعه عشایری در جلسه امروز با حضور مدیران کل امور عشایر لرستان و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح شد و تسهیلاتی در این زمینه در نظر گرفته شده است که به عشایر داوطلب فعال در این حوزه پرداخت خواهد شد.

مرادی بیان کرد: تیم‌های پزشکی، پیراپزشکی و دامپزشکی در این منطقه عشایری همزمان با جلسه شورای عشایری حضور دارند تا خدمات مورد نیاز عشایر ارائه دهند.

وی تصریح کرد: عشایر قشری تولیدکننده هستند که رفع مشکلات آن‌ها ضروری است و تداوم فروش دام در بین عشایر، به‌مرور منجر به بیکار شدن و مهاجرت آن‌ها به حاشیه شهرها می‌شود.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی در عرصه منابع طبیعی در مناطق عشایر وجود دارد که باید در حفظ و بهره‌گیری مناسب از آن بیش از گذشته کوشا باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • کوچ بهاره عشایر در خراسان شمالی آغاز شد
  • جامعه عشایری سومین جامعه استان کرمانشاه
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق
  • مشارکت بازاریان سراسر کشور در برپایی جشن‌های دهه کرامت