Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@09:47:18 GMT

هرمزگان روزانه به 200 واحد خون نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۳۶۹۳

هرمزگان روزانه به 200 واحد خون نیاز دارد

معاون فنی انتقال خون هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان روزانه به طور متوسط به۲۰۰ واحد خون نیاز دارد، گفت: بیش از دو هزار نفر بیمار خاص خونی در هرمزگان وجود دارد که حدود هزار و 700 نفر از آنها که بیشتر بیماران تالاسمی می باشند به طور متوسط هر 10 روز یکبار به طور دائم نیاز به خون تازه دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر الهام  چرسی زاده، معاون فنی انتقال خون هرمزگان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز با بیان اینکه هرمزگان روزانه به طور متوسط به۲۰۰ واحد خون نیاز دارد، اظهار کرد: در ماه پنج هزار واحد خون  برای ذخیره و تزریق به بیماران نیازمند استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی انتقال خون هرمزگان با بیان اینکه بیش از دو هزار نفر بیمار خاص خونی در هرمزگان وجود دارد، گفت: حدود هزار و 700 نفر از این تعداد که بیشتر آنها بیماران تالاسمی می باشند به طور متوسط هر 10 روز یکبار به طور دائم نیاز به خون تازه دارند.

چرسی زاده با بیان اینکه از سال 1390 تاکنون هرمزگان در تامین خون استان به خودکفایی رسیده است، عنوان کرد: خون اهدا کنندگان تنها در استان و برای بیماران این منطقه مصرف می شود.

وی علت اصلی کاهش مراجعه مردم ، گرمی هوا و مسافرت های تابستانی عنوان و بیان کرد: از شهروندان بالای 18 سال انتظار می رود اهدای خون را در برنامه خود داشته باشند به طوری که آقایون هر سه ماه یکبار و خانم ها هر چهارماه یکبار می توانند با در دست داشتن کارت ملی به مراکز خونگیری مراجعه کنند.

معاون فنی انتقال خون هرمزگان خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از کاهش ذخایر خونی استان فقط همت و ایثار مردم نوعدوست  می تواند یاری گر انتقال خون و مصرف کنندگان خون باشد چرا که تا کنون هیچ روشی جایگزین مصنوعی برای خون این مایع حیات بخش کشف نشده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۳۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات آبرسانی به روستای کم رضوان بندر لنگه

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحمید حمزه پور اظهار کرد: روستای کم رضوان از توابع بخش مهران شهرستان لنگه در حال حاضر فاقد شبکه آبرسانی و خط انتقال است و آبفای هرمزگان با هدف تأمین نیاز آبی این روستا و بهبود شرایط زندگی اقدام به اجرای خط انتقال آب به این روستا کرده است.

وی در تشریح جزئیات این پروژه، افزود: در حال حاضر عملیات احداث مخزن ۱۰۰ متر مکعبی این روستا با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال به اتمام رسیده است که با تخصیص ۵۵ میلیارد ریال دیگر، عملیات اجرای ۱۱.۵ کیلومتر خط انتقال نیز آغاز شده است که نیاز آبی این روستا از آب شیرین کن لمزان تأمین خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان همچنین از پیش بینی اجرای ۲ کیلومتر شبکه توزیع برای این روستا خبر داد که پس از تأمین اعتبار، عملیات آن نیز آغاز خواهد شد.

گفتنی است، روستای کم رضوان ۲۵۰ نفر جمعیت دارد.

کد خبر 6097826

دیگر خبرها

  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران / ثبت اطلاعات گروه‌های خونی نادر برای مواقع ضروری
  • سقف روزانه تراکنش های بانکی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • آغاز طرح آبرسانی به روستای کم رضوان بندرلنگه
  • آغاز عملیات آبرسانی به روستای کم رضوان بندر لنگه
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل