Web Analytics Made Easy - Statcounter

داریوش دیودیده بیان کرد: باید چارچوب هایی تعریف شود و همه دستگاه هایی که در زمینه فضای مجازی وجود دارند برنامه ریزی کنند و این ها را کنترل کنند و طبق ضوابطی که برای آنها برنامه ریزی شده است عمل کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در خصوص قاچاق کالا در فضای مجازی و پیامد های آن در جامعه گفت: کالای قاچاق هم از جهت امنیت و سلامت جامعه مهم است و هم از جهت تولید مهم است وقتی که یک کالای قاچاق وارد شود کنترل های بهداشتی و استانداردهایی که آن کالا باید داشته باشد و توسط مسئولین ذی ربط بررسی شود اما این محصولات بدون مجوز وارد بازار می شوند که یا به صورت آشکار و یا به صورت غیر مستقیم عرضه می شود و به دست مصرف کنندگان می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داریوش دیودیده ادامه داد: این کالاهای قاچاق ممکن است سلامت و ایمنی مردم را به خطر بیاندازد اما کالایی که تولید داخل باشد و یا از مبادی تحت نظارت و کالاهای مجاز باشد که در کشور تولید می شود بحث ایمنی و سلامت آنها توسط متخصصین و مراجع نظارتی و حاکمیتی کنترل می شود و از این جهت امنیت مردم به خطر نخواهد افتاد.

دیودیده گفت: وقتی کالایی به صورت قاچاق تولید و وارد شود معلوم نیست که با چه کیفیت، قیمت و شرایطی تولیدشده است و ممکن است که تعادل بازار را به هم بزند تولید کننده ما می‌خواهد کالایی با کیفیت تحت نظر متخصص و مراجع مربوطه کالاها تولید شود و وقتی قیمت گذاری کند امکان دارد این قیمت ها متفاوت باشد و عوارضی مانند مالیات و بیمه حمل و نقل و شهرداری برای آن درنظر گرفته شود که در غیر اینصورت جامعه با مشکل مواجه خواهد شد و تعادل بازار را بر هم خواهد زد.

وی افزود: نکته بعدی که در خصوص کالای قاچاق که تولید می‌شود وجود دارد این است کالایی که به صورت قاچاق وارد می شود قوام داخلی بازار را بر هم می ریزد و نظام برنامه ریزی تولید را دچار مشکل خواهد کرد و این باعث خواهد شد که همه واحدهای تولیدی که ظرفیت و امکانات و تجهیزات و همچنین نیروی انسانی دارند که می خواهند کار تولید را انجام دهند و برای تولید با کیفیت لازم و قیمت مناسب برنامه ریزی انجام دهندچون این نظام کاری و برنامه‌ریزی بر هم می‌خورد و با تعطیلی اقتصاد، تولید دچار رکود خواهد شد و با تعطیلی مواجه می شود.

مدیرکل سازمان صنعت معدن و تجارت بیان کرد: اگر تعطیلی واحدهای تولیدی اتفاق بیفتد باعث می شود که مسائل کارگری و اشتغال دچار مشکل شوند و بعد از یک مدت همان کسانی که کالای قاچاق را وارد کرده‌اند وقتی می بینند که کالای داخل و تولید داخلی در بازار کم است قیمت ها را بالا می برند و نهایتاً مصرف‌کننده نیز آسیب خواهد دید بنابراین هم تولید کنندگان و هم مصرف کنندگان آسیب خواهند دید و کشور دچار مشکل خواهد شد.

داریوش دیودیده اظهار کرد:  پدیده قاچاق کالا در هر جامعه ای پدیده ای خطرناک است و ما هم برنامه داریم تا با قاچاق به نحو قهری و به صورت فیزیکی مبارزه کنیم و هم با تولید محصولات با کیفیت با قیمت مناسب که بتواند هزینه قاچاق را بالا ببرد و هم از نظر برخوردی که با آنها خواهد شد برای آن هاد سنگین تمام شود.

دیودیده تصریح کرد: وقتی جامعه می بیند که کالای ایرانی با استاندارد و خدمات پس از فروش و با قیمت مناسب در دسترس وجود دارد به سراغ کالای قاچاق نمی رود، حمایت از تولید داخلی وظیفه همه ما است و همه مردم باید از تولید دفاع کنیم و سبب  تولید در کشور و پیشرفت آن شویم.

وی افزود: اگر بیشتر به سمت استفاده از کالای داخلی برویم در این صورت نتایج بسیار مثبتی را خواهیم داشت  و هم اینکه اشتغال بیشتری را در پی خواهد داشت که سبب درآمد زایی می شود و قدرت خرید جامعه نیز بالا خواهد برد  و می توان یک گردش مناسب مالی را در کشور شاهد بود که کمک می کند تا سایر تولیدکنندگان و اصناف و کسبه هم کسب و کار مناسبی داشته باشند.

مدیرکل سازمان صمت استان تصریح کرد: امروزه فضای مجازی یکی از ابزارهای اطلاع رسانی شده است و این فضا را نباید نادیده گرفت و همه ما  تولید کنندگان و سیاست گذاران و مصرف کنندگان باید به قابلیت فضای مجازی اعتراف کنیم کسانی که فضای مجازی را مدیریت می‌کنند و سایت ها و برنامه های مختلفی را به وجود می آورند باید حمایت از تولید داخلی و کالای داخلی را ارزشمند تلقی کنند.

داریوش دیودیده در پایان اظهار کرد: باید چارچوب هایی تعریف شود و همه دستگاه هایی که در زمینه  فضای مجازی وجود دارند مانند حوزه فرهنگ و ارشاد و پلیس فتا که می توانند در این حوزه راهگشا باشند برنامه ریزی کنند و این ها را کنترل کنند و انجمن‌ها و تشکل‌هایی در این حوزه به وجود بیاید و برای این انجمن ها و تشکل ها نیز ضوابطی در نظر گرفته شود و برای آنها مشخص شود که طبق ضوابطی که برای آنها برنامه ریزی شده است عمل کنند اگر کسی به ضوابط عمل نکرد و توجهی نکرد با آنها حتماً برخورد شود تا اقتصاد جامعه به سمت یک اقتصاد سالم سوق داده شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۳۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعر «موسی عصمتی» در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت

محمود اکرامی فر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درباره برنامه «سرزمین شعر» که از شبکه چهارم سیما پخش شد، گفت: این برنامه شعر را به یک گفتمان عمومی و از یک گزاره محفلی به یک گزاره عمومی تبدیل کرد، به طوریکه شعر را در جامعه رواج داد و توانست دوباره به زندگی عمومی، گفتگو‌ها و ارتباطات کلامی مردم برگرداند.

وی افزود: موسی عصمتی یکی از شاعرانی بود که بخاطر جاذبه رسانه‌ای و شعر خوبش از او استفاده کردم و در گروه من قرار داشت. اشعار او را در صفحه مجازی ام منتشر کردم و بازخورد‌های زیادی از آن گرفتم.

این شاعر و داور برنامه تلویزیونی «سرزمین شعر» گفت: بیش از صد هزار نفر از این صفحه من بازدید کردند و شعر این شاعر حدود ۱۰ میلیون نفر بازدیدکننده داشت. خیلی‌ها برای ما نوشتند که با این شعر زندگی کردند و حتی به گریه افتادند. می‌توانم بگویم سرزمین شعر برنامه خوبی بود و می‌تواند بهتر هم شود.

برنامه «سرزمین شعر» در ادامه هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر از ۲۶ اسفند پارسال در قالب مسابقه شعر به روی آنتن شبکه چهارم سیما رفت و فرصتی شد برای شنیدن اشعار جشنواره و انتخاب شاعران برتر بود. در قسمت اول این برنامه غزلی از موسی عصمتی درباره پدر و کارگران معدنعلاوه بر اینکه حضار برنامه را تحت تاثیر قرار داد، با اقبال عمومی هم همراه شد.


(پدر)

پدرم را خدا بیامرزد، مردِ سنگ و زغال و آهن بود
سالهای دراز عمرش را، کارگر بود، اهل معدن بود

از میان زغال ها در کوه، عصرها رو سفید برمی‌گشت
سربلند از نبرد با صخره، او که خود قله ای فروتن بود

پا به پای زغال ها می‌سوخت! سرخ می شد، دوباره کُک می‌شد
کوره‌ای بود شعله‌ور در خود‌،کوره‌ای که همیشه روشن بود

بارهایی که نانش آجر شد، از زمین و زمان گلایه نکرد
دردهایش، یکی دوتا که نبود! دردهایش هزار خرمن بود

از دل کوه های پابرجا، از درون مخوف تونل ها
هفت خوان را گذشت و نان آورد، پدرم که خودش تهمتن بود

پدرم مثل واگنی خسته، از سرازیر ریل خارج شد
بی خبر رفت او که چندی بود، در هوای غریب رفتن بود

مردِ دشت و پرنده و باران، مردِ آوازهای کوهستان
پدرم را خدا بیامرزد، کارگر بود، اهل معدن بود

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم
  • استخدام ۵۸۱ نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • شعر «موسی عصمتی» در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا