Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی نوریان در حاشیه برنامه اهدای خون توسط تعدادی از اصحاب رسانه استان قم در مرکز اهدای خون حضرت روح‌الله اظهار کرد: اهدای خون توسط هر فرد، حداقل موجب نجات سه بیمار می شود.

وی با اشاره به فرآورده های خونی بیان کرد: پلاسمای خون گرفته می شود و برای تهیه دارو به کشورهای مربوط ارسال می شوند و در نهایت داروها برای بیماران خاص به کشورمان باز می گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از هر واحد خون اهدایی فرآورده‌های گوناگونی همچون پلاکت، پلاسما، گلبول قرمز، گلبول سفید و کرایوپرو تهیه و تولید و این فرآورده ها در مرکزهای درمانی و بالینی بر مبنای نیاز بیماران توزیع می‌شود.

نوریان ادامه داد: خون هیچ گونه جایگزین مصنوعی ندارد، افرادی که خون اهدا می‌کنند، عضوی از بدنشان را اهدا می‌نمایند که آقایان در طول سال چهار مرتبه و بانوان سه مرتبه مجاز به اهدای خون هستند.

وی با تاکید بر اینکه نیاز به فرآورده های خونی مراکز درمانی استان به صورت صد در صد تامین شده است، اعلام کرد: در چهار ماه نخست سال جاری، ۱۸ هزار فرآورده خونی به مراکز درمانی استان ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان تعداد مراجعه کنندگان اهدای خون در سال جاری کاهش یافته است که لازم و ضروری می باشد که رسانه ها در زمینه اهمیت اهدای خون به مردم اطلاع رسانی کنند.

نوریان همچنین  گفت:  طرح سپاس با هدف پذیرش اهداکنندگان سلول های بنیادی خون ساز از بین افراد غیر خویشاوند بیمار در قم اجرا می شود.

وی در این رابطه افزود: سلول های بنیادی خون ساز در بدن هر شخص مسئول ساختن اجزای خون است که یکی از روش های درمان بیماری ها و بدخیمی های خون (سرطان خون) پیوند سلول های بنیادی خون ساز به بیمار می باشد.
وی ادامه داد: شرط اولیه برای پیوند سلول های بنیادی خون ساز به بیمار، سازگاری ژنتیکی سلول های بیمار و اهداکننده است، از این رو با توجه به این که احتمال یافتن اهداکننده مناسب با سازگاری ژنتیکی بین بیمار و خویشاوندان او محدود می باشد، طرح مذکور در این اداره کل با هدف پذیرش اهداکنندگان سلول های بنیادی خون ساز از بین افراد غیر خویشاوند بیمار طراحی و اجرا می شود.

نوریان در بخش دیگر سخنان خود، ضمن تجلیل و تقدیر از خبرنگاران و عکاسان خبری استان قم که هر سال، به مناسبت روز اهدای خون، اقدام به این امر خداپسندانه می‌کنند، اهدای خون را یکی از نیازهای بدون جایگزین در زمینه درمان برشمرد.

وی با بیان اینکه در این استان هر ۹ دقیقه به یک واحد خونی و یا فرآورده‌های خونی نیاز است، از عموم شهروندان درخواست کرد تا مساله اهدای خون را به عنوان صدقه جاریه و یک عمل انسانی جدی بگیرند.

وی با اشاره به فعالیت ۲ مرکز حضرت روح‌الله در خیابان معلم و ساختمان مرکزی این اداره کل در بلوار ۱۵خرداد گفت: این مرکزها، همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۴:۳۰ فعال هستند و در روزهای یکشنبه و سه شنبه ساختمان مرکزی تا ساعت ۱۸ آماده ارائه خدمت به داوطلبان اهدای خون است.

نوریان همچنین خبرنگاری را یک دانش تخصصی دانست که در زمینه آگاهی‌بخشی جامعه نقش بسزایی دارند و در این رابطه با اشاره به توسعه فناوری‌های نوین در رسانه‌ها گفت: رسانه ها در افزایش میزان شاخص اهدای خون در قم نقش موثری داشته اند.

در نهم مرداد سال ۱۳۵۳ هجری شمسی سازمان انتقال خون ایران با هدف سامان بخشیدن به وضع آشفته خون‌رسانی و به منظور ترویج فرهنگ اهدا، تهیه و تأمین خون و فرآورده‌های سالم، مطمئن و رایگان برای رفع نیاز بیماران نیازمند، به ویژه مبتلایان به تالاسمی، هموفیلی و لوسمی تاسیس شد.

نهم مردادماه، سالروز تاسیس سازمان انتقال خون ایران، به عنوان روز «اهدای خون» نامگذاری شده است.

۷۴۰۶/   ۶۱۳۳/

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ترویج فرهنگ سرطان شاخص قم اهدای خون قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۳۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف زنجیره‌ای در آزادراه زنجان- قزوین ۲۳ مصدوم برجا گذاشت

داریوش تقی لو با بیان اینکه این تصادف زنجیره‌ای امروز در ۱۰۰ متری عوارضی زنجان در مسیر شمالی به وقوع پیوست، گفت: برای امدادرسانی با مصدومین این حادثه سه دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: پس از ارزیابی اولیه چهار خانم و یک آقا به بیمارستان موسوی منتقل و ۱۸ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: هم اکنون اورژانس استان با ۴۸۰ نفر نیروی انسانی و ۱۰۷ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه موتورلانس در قالب ۶۳ پایگاه شهری و جاده‌ای، به صورت شبانه روزی در حال امدادرسانی زمینی و هوایی به هموطنان در سرتاسر استان است.

تقی لو با بیان اینکه با جانمایی استاندارد پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ در این استان، زمان رسیدن به بالین بیمار به کمتر از میانگین کشوری رسیده است، خاطرنشان کرد: مدت زمان رسیدن بر بالین بیمار در مأموریت‌های شهری و جاده‌ای استان به میانگین هشت دقیقه در شهر و ۱۵ دقیقه در جاده رسیده است.

کد خبر 6095622

دیگر خبرها

  • نجات جان چند بیمار با اعضای بدن کارمند پست
  • هوای تهران پاک شد
  • هوای تهران پاک شد  
  • راه های افزایش گلبول های قرمز
  • نرخ خام ولادت در یزد بالاتر از میانگین کل کشور
  • تصادف زنجیره‌ای در آزادراه زنجان- قزوین ۲۳ مصدوم برجا گذاشت
  • رشد اقتصادی اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است
  • هوای اصفهان و زرین شهر ناسالم برای گروه های حساس
  • میزان ذخیره خون استان اصفهان چند روز است؟
  • هوای تهران «پاک» است