Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-02@22:52:44 GMT

در دور دوم مناظره دموکرات‌ها چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۴۰۲۸

در دور دوم مناظره دموکرات‌ها چه گذشت؟

به گزارش وانانیوز، 

دور اول مناظره دموکرات ها ماه گذشته برگزار شد که موضوع ایران نیز یکی از بحث های داغ و مهم بود به طوری که این نامزدها تعهد خود برای بازگشت به توافق هسته ای را اعلام کردند.  اظهارات تولسی گابارد نیز درخور توجه بود. وی گفت: آن چیزی که مردم نیاز دارند بدانند فهمیدن این موضوع است که جنگ با ایران بسیار هزینه برتر و نابودکننده تر از هر چیزی است که ما قبلا در عراق شاهد آن بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گابارد تصریح کرد که این جنگ احتمالی جان بسیاری از افراد را خواهد گرفت و بحران پناهندگان را به شدت افزایش خواهد داد.وی همچنین افزود که این جنگ فقط مختص ایران نیست بلکه به یک جنگ منطقه ای تبدیل خواهد شد. 

دومین شب مناظره دموکرات ها از نخستین دور، با حضور ۱۰ نامزد دیگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ با موضوعات مختلفی همچون مبارزه با ترامپ، جوانگرایی، مراقبت های پزشکی، کنترل سلاح و سیاست خارجی برگزار شد.

در این مناظره جو بایدن رقیب اصلی ترامپ اظهار داشت که سیاست کاهش مالیات ترامپ شامل طبقه متوسط نمی‌شود و ما نیازمند بازگرداندن خانواده‌ها در اردوگاه‌های مرزی هستیم. او همچنین وعده داد که در صورت پیروزی به سرعت به توافق آب و هوایی پاریس بر می گردد.

برنی سندرز نیز حل مشکل وام دانشجویی، کاهش مالیات برای طبقه متوسط و پایین جامعه، کاهش هزینه درمان برای طبقات پایین جامعه، مراقبت پزشکی برای همه را از اولویت های خود اعلام کرد و ترامپ را به دروغگویی و نژاد پرستی متهم کرد. (ایــنــجــا)

اما در دور دوم مناظره ها که در شهر دیترویت ایالت میشیگان برگزار می شد، مساله بیمه درمانی موضوع داغ و جنجالی دموکرات ها بود. نامزدهای حضور یافته در این رقابت عبارتند بودند از: سناتور برنی سندرز از ایالت ورمونت، سناتور الیزابت وارن از ایالت ماساچوست، سناتور امی کلوبوچار از ایالت منیه سوتا، استیو بولاک فرماندار ایالت مونتانا، پیت بوتجیج شهردار کنونی ساوث بند از ایالت ایندیانا، ماریان ویلیامسون نویسنده و فعال اجتماعی، جان هِکنلوپر فرماندار پیشین ایالت کلورادو، بِتو اُرورک نماینده پیشین ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان آمریکا، جان دیلینی عضو پیشین مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت مریلند و تیم رایان نماینده کنونی ایالت اوهایو در مجلس نمایندگان آمریکا.

سناتور الیزابت وارن در ابتدای صحبتش اظهار داشت که تمام نامزدهای انتخاباتی گزینه بهتری در مقایسه با ترامپ خواهند بود و تاکید کرد که اگرچه مشکلات با ترامپ آغاز نشده اما او بخشی از حلقه فاسد و حاکم در واشنگتن است. سناتور وارن با تأکید بر لزوم ایجاد تغییرات ساختاری بزرگ از پایه گذاری اقتصاد و حکومتی سخن گفت که برای همگان مفید باشد.

برنی سندرز :

در ادامه نیز برنی سندرز با اشاره به به پدیده بی خانمانی و وضعیت بد معیشتی بیش از نیمی از مردم آمریکا، هدفش از شرکت در انتخابات را مبارزه با سیاستهای نژادپرستانه و مبتنی بر بیگانه هراسی و تبعیض جنسیتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا عنوان کرد و بر ضرورت تحول در سیستم اقتصادی و دولت آمریکا تاکید کرد.

سندرز همچنین اظهار داشت که ۵۰۰ هزار آمریکایی در خیابان می خوابند در حالی که آمازون درآمد سرشاری دارد، ۹۹ درصد برای یک درصد کار می کنند.

سندرز در ادامه با انتقاد از سیاست های مهاجرتی ترامپ گفت: ما یک حفاظت قوی در مرزها داریم. ترامپ یک نژادپرست و بیگانه هراس است. باید این سوال را پرسید چرا مردم ۲ هزار مایل پیاده به سمت آمریکا می آیند، این ریشه در مشکلات موجود در کشورهایشان مثل هندوراس دارد.

وی در ادامه و در موضوع فروش سلاح نیز خواستار بررسی پیشینه خریداران شد.

این سناتور سرشناس دموکرات در ادامه خواستار بحث و بررسی موضوع سطح عظیم درآمد و نابرابری ثروت در کنگره شد.  وی در این راستا خواستار تحول و انقلابی شد که در آن ثروتمندان و صاحبان سرمایه های عظیم سهم خود را به صورت عادلانه پرداخت کنند.

سندرز همچنین با حمایت از طبقه کارگری آمریکا وظیفه خود را مبارزه با رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که فردی جنیست زده، نژادپرست و دروغگو است.

 

سناتور  الیزابت وارن:

در ادامه نیز الیزابت وارن که بیشترین زمان مناظره به صحبت های او اختصاص یافت با تاکید بر اینکه بیمه درمانی متعلق به همه مردم آمریکا است افزود:  همه میلیونرها و همچنین طبقه متوسط باید در این طرح مشارکت کنند. این خوشایند نیست کسانی که بیمه ندارند، بمیرند.

وارن همچنین تاکید کرد که سیستم بیمه درمانی مشکل دارد و باید اصلاح شود. او با کنایه به دولت ترامپ گفت که در حال حاضر کاخ سفید برای ثروتمندان کار می کند. او جمهوریخواهان را به محروم کردن مردم از مراقبت های بهداشتی متهم کرد و گفت که دموکرات ها با این کار مخالف هستند و خواستار محرومیت مردم از این امکانات نیستند.

وی موضوع تغییرات آب و هوایی در جهان را یکی از معضلات بزرگ دانست و  برنامه تولید سبز را که چیزی حدود 1.2 میلیون شغل در آمریکا ایجاد می کند را برای کشورش مفید دانست.

وارن به موضوع برتری نژادی نیز اشاره کرد و گفت اینکه فکر کنیم سفیدپوست ها برتری دارند به معنای تروریسم داخلی بوده و یک تهدید بزرگ برای ایالات متحده آمریکا به شمار می رود.

ماریان ویلیامسون:

این نویسنده و فعال اجتماعی در اظهار نظری در خصوص بیمه درمانی اظهار داشت که همه باید واقع گرایانه به این موضوع نگاه کنند و این مساله ممکن پیروزی دموکرات ها در انتخابات 2020 با مشکل مواجه کند.

وی درباره واگذاری اسلحه به مردم نیز خواستار اصلاح متمم قانون اساسی شد. ویلیامسون تاکید کرد که نامزدهای انتخاباتی نباید نیازمند پول شرکت های اسلحه سازی باشند.

او در ادامه معضل شکاف اقتصادی بین سیاه پوستان و سفیدپوستان را ناشی از یک بی عدالتی بزرگ دانست که هرگز در این راستا اقدامی صورت نگرفته است.

تیم رایان:

نماینده ایالت اوهایو در مجلس نمایندگان آمریکا در این مناظره به دیدار ترامپ با رهبر کره شمالی اشاره کرد و گفت ملاقات با یک دیکتاتور کاری اشتباه است.

جان هِکنلوپر :

فرماندار پیشین ایالت کلورادو نیز در این مناظره خواستار بررسی سوابق افراد در فروش اسلح شد. او همچنین تاکید کرد که جنگ تجاری بین واشنگتن و پکن برنده ندارد و اینگونه از جنگ ها "جنگ بازندگان" است. وی در ادامه تاکید کرد که تبعات سیاست های فاجعه آمیز ترامپ برای مردم آمریکا گران تمام خواهد شد.

پیت بوتجیج:

شهردار کنونی ساوث بند از ایالت ایندیانا هم از سیاست های فروش و حمل اسلحه انتقاد کرد و به آمارهای تیراندازی و کشتار مردم اشاره کرد. وی گفت که 90درصد مردم آمریکا می خواهند تحولی جدید در این زمینه رخ دهد و ما نباید نگران باشیم که جمهوری خواهان در این زمینه چه قضاوتی خواهند کرد. او همچنین مانند بقیه از سیاست های نژادپرستانه ترامپ انتقاد کرد و گفت برای اقدام در زمینه تغییرات آب و هوایی و اقدام قاطعانه بسیار دیر شده است. وی همچنین خواستار پایان جنگ افغانستان شد و بر مقابله با تهدیدهایی که در آینده ممکن است رخ دهد تاکید کرد.

سناتور امی کلوبوچار:

سناتور اهل ایالت منیه سوتا در این مناظره بر ایجاد یک سیستم عمومی در زمینه بیمه درمانی تاکید کرد و با مثالی عنوان کرد که یکی از دوستانش به علت گرانی داروی انسولین جان باخته است.

وی همچنین ترامپ را به بهره برداری سیاسی درباره مهاجران متهم کرد و مانند بقیه از سیاست های نژادپرستانه ترامپ انتقاد کرد. وی در خصوص مالکیت سلاح و مقابله با خشونت مسلحانه در آمریکا اظهار داشت که بحث در مورد خشونت مسلحانه بحث در مورد سیستم نیست بلکه بحث در خصوص «انجمن ملی سلاح» (NRA) است؛ زیرا سیستم شکست خورده و بنابراین اجازه داده پول و قدرت وارد بازی شود و خواسته ها را محقق سازد.

 

استیو بولاک:

فرماندار ایالت مونتانا نیز درباره سیاست مهاجرتی ترامپ گفت که این اقدام سبب شده تا علاوه بر خانواده های آمریکایی کشور آمریکا نیز جدا شود. وی همچنین تاکید کرد که نباید پول های سیاه شرکت های اسلح سازی بر انتخابات آمریکا تاثیر بگذارد. وی همچنین خواستار اقدام فوری در زمینه تغییرات آب و هوایی شد و از سیاست توئیتری ترامپ نیز انتقاد کرد. وی در این راستا گفت هر وقت ترامپ توئیت می کند ما صدها هزار دلار ضرر می کنیم. او تاکید کرد که سیاست تجاری آمریکا باید به گونه ای باشد که از کارگران محافظت شود.

 

بِتو اُرورک:

نماینده پیشین ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان آمریکا به هزینه های سنگین طبقه متوسط برای خدمات درمانی اشاره کرد و گفت هر کسی که فاقد بیمه است باید از همین حالا ثبت نام کند. وی تاکید کرد که ترامپ در سال 2020 شکست خواهد خورد و آمریکایی ها بار دیگر گردهم خواهند آمد. مبارزه با نژادپرستی و توجه تغییرات آب و هوایی از دیگر مسائلی بود که ارورک در این مناظره عنوان کرد.

 

جان دیلینی:

عضو پیشین مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت مریلند نیز در این رقابت اختصاص بیمه درمانی به همه مردم آمریکا را خودکشی سیاسی دانست و اظهار داشت که بیمه سلامت همگانی می تواند طرح مناسب تری باشد. وی تاکید کرد که باید بیمه فراهم شود ولی انتخاب نهایی آن با مردم است. او همچنین گفت که بیمه درمانی همگانی ممکن است کارساز باشد ولی در درازمدت مفید نیست. وی اضافه کرد که آمریکا نمی تواند خود را از بقیه جهان جدا کند و طرح تجاری الیزابت با وارن فعالیت های اقتصادی با انگلیس و اتحادیه اروپا را دشوار خواهد کرد. او همچنین در پایان ترامپ را فردی تفرقه انگیز دانست.

لازم به ذکر است که این مناظره 2 ساعت و 45 دقیقه زمان برد که بیشترین صحبت ها به ترتیب به الیزابت وارن و برنی سندرز اختصاص یافت.

لازم به یادآوری است که پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز ۳ نوامبر ۲۰۲۰ مطابق با ۱۳ آبان ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

 

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۴۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت هزار دانشجوی حامی فلسطین در 25 دانشگاه آمریکا

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، رسانه های آمریکایی گزارش دادند که دست کم هزار نفر در بیش از 25 دانشگاه در 21 ایالت آمریکا از 18 آوریل تا کنون توسط پلیس آمریکا بازداشت شده اند.

چند ساعت پیش نیروهای پلیس شهر نیویورک به محوطه دانشگاه کلمبیا حمله کرد و ده ها دانشجوی حامی فلسطین را بازداشت کردند. اتحادیه اساتید دانشگاه های آمریکا شاخه دانشگاه کلمبیا اعلام کرد که مسئولان دانشگاه کلمبیا مسئول حوادث اخیر هستند.

از دو هفته پیش تا کنون اعتراض های دانشجویی هوادار فلسطین به دانشگاه های سراسر ایالت های آمریکا از کالیفرنیا در غرب(دانشگاه های کالیفرنیا،لس آنجلس، جنوب کالیفرنیا و...) تا شمال شرق (کلمبیا، ییل، هاروارد، یوبین و..) و نیز دانشگاه های ایالت های مرکزی و جنوبی مانند تگزاس و آریزونا کشیده شده است.

 

دیگر خبرها

  • هشدار ۵۷ عضو کنگره آمریکا به بایدن درباره حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن برای ممانعت از حمله به رفح
  • بازداشت هزار دانشجوی حامی فلسطین در 25 دانشگاه آمریکا
  • ماجرای حمله پوتین به بزرگترین ایالت بکر آمریکا!
  • فیلم/گردباد سهمگین ایالت تگزاس آمریکا را در نوردید
  • بازنگری در بودجه دانشگاه‌ها؛ طرح جمهوریخواهان برای فشار به دانشجویان ضدصهیونیستی
  • رهبر اکثریت سنای آمریکا اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین را محکوم کرد
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی