Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رسرویس بین‌الملل جام نیـوز، رسانه های اسرائیلی نوشتند که دونالد ترامپ قصد دارد به یک ابتکار تازه در مورد برقراری صلح در خاورمیانه دست بزند و آن، برگزاری یک کنفرانس عالی بین سران کشورهای عرب و رژیم صهیونیستی است.

روزنامه یدیعوت احرنوت در گزارش خود در این باره مدعی شده که در سال های اخیر، و به ویژه به دنبال شدت گرفتن تهدیدهای حکومت اسلامی ایران علیه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، آن ها به اسرائیل نزدیک شده اند و نوعی همکاری های آشکار و پنهان بین طرفین برقرار گردیده که می تواند زمینه مناسبی برای پیشبرد صلح باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است امروز (چهارشنبه) مشاور ارشد ترامپ در امور بین المللی، جارد کوشنر به منطقه بیاید و این طرح جدید را رسما اعلام کند.

امیدواری دولت واشنگتن آن است که اکثر امیرنشین ها به حضور در چنین همایشی علاقمندی نشان دهند. همچنین ممکن است پادشاه مراکش از آن استقبال کند. در مورد احتمال شرکت رئیس جمهوری مصر هنوز دیدگاه قاطعی بیان نشده است.

 

 

در گزارش گفته شده که ایالات متحده قصد دارد طرح صلحی را که در مورد فلسطینیان و اسرائیل تهیه کرده و آن را “معامله قرن” می نامد، در کنفرانس عالی سران عرب به آن ها عرض کند و از آنان بخواهد پشتیبانی خود را اعلام کنند و به تلاش های لازم برای عملی ساختن آن دست بزنند.

برخی منابع آگاه در واشنگتن گفتند که تلاش خواهد شد این همایش پیش از برگزاری انتخابات عمومی رژیم صهیونیستی برپا گردد و اگر چنین شود، کمک خوبی به کارزار تبلیغاتی بنیامین نتانیاهو خواهد بود. پیشتر گفته شده بود که ممکن است ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز پیش از انتخابات، برای یک دیدار رسمی به قدس بیاید.

انتخابات عمومی اسرائیل کمتر از دو ماه دیگر برگزار می شود.

به گفته آگاهان، پرزیدنت ترامپ قصد دارد برای برگزاری کنفرانس عالی صلح، سران همه کشورهای عرب و همچنین اسرائیل را به اقامتگاه ییلاقی کمپ دیوید در ایالات متحده دعوت کند و برنامه صلح خود را در آن جا به آنان ارائه دهد. ارزیابی می شود که شماری از رهبران کشورهای عرب از این دعوت استقبال کنند.

در گزارش ها آمده است که در آستانه ورود کوشنر به منطقه، سفیر اسرائیل در واشنگتن نیز به قدس بازگشته تا در گفتگوها شرکت کند.

 

 

این منابع می گویند که اگر چنین کنفرانسی با موفقیت برگزار شود، به کارزار انتخاباتی پرزیدنت ترامپ نیز برای گزیده شدن در دور دوم نیز کمک خواهد کرد.

قرار است داماد پرزیدنت ترامپ و هیات همراه او، علاوه بر اسرائیل، از مصر، اردن، قطر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و چند کشور دیگر دیدن کنند.

محمود عباس رئیس حکومت خودگردان فلسطینی طرح صلح آمریکا را، حتی پیش از آن که جزئیات طرح رونمایی شود، قاطعانه رد کرده است. فلسطینی ها حتی در کنفرانس اقتصادی بحرین نیز که هدف از آن اجرای پروژه های گسترده آبادانی در سرزمین های فلسطینی نشین بود، شرکت نکرد.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: انتخابات عمومی معامله قرن جارد کوشنر امارات متحده دونالد ترامپ سران عرب صلح کشورهای عربی فلسطینیان کمپ دیوید قدس کنفرانس آمریکا اسرائیل بنیامین نتانیاهو مصر محمود عباس عربستان مراکش رژیم صهیونیستی خاورمیانه ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۴۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم گیری نهایی اسرائیل درباره حمله به رفح ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده

روزنامه یدیعوت آحارانوت امروز سه‌شنبه به نقل از ارتش اشغالگر نوشت که ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده تصمیمی نهایی درباره جنگ غزه اتخاذ خواهد شد یا سند تبادل اسرا با حماس امضا می‌شود یا عملیات رفح کلید زده می‌شود.

به گزارش مشرق، با گذشت ۲۰۷ روز از تجاوز تمام عیار رژیم صهیونیستی به نوار غزه و ویرانی‌ مناطق مختلف آن در کنار شهادت، مجروحیت و آوارگی هزاران نفر از ساکنان آن، این رژیم بدون دستیابی به هیچ یک از اهداف اعلامی، همچنان بر طبل جنگ می‌کوبد.

روزنامه یدیعوت آحارانوت امروز نوشت که در سایه تدارک برای عملیات زمینی در رفح «بر اساس برآوردهای ارتش اسرائیل طی ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده درباره عملیات نظامی در جنوبی‌ترین منطقه نوار غزه (رفح) یا توافق تبادل گروگان‌ها با حماس، تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد».

بر اساس این گزارش طی این مدت تصمیمی نهایی درباره جنگ غزه گرفته خواهد شد.

این در حالی است که وزیر خارجه رژیم اسرائیل یسرائیل کاتس پیشتر گفته بود که در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا با حماس، «می‌توان حمله به شهر رفح را به تاخیر انداخت».

بامداد روز شنبه (۲۷ آوریل) حماس اعلام کرد که پاسخ رسمی رژیم صهیونیستی را درباره طرح این جنبش درباره تبادل اسرا و آتش‌بس که به میانجیگران مصری و قطری در ۱۳ آوریل ارائه کرده بود، دریافت کرده و در حال بررسی آن است.

در حالی که برخی مقامات ارشد صهیونیست اعلام می‌کنند که تل‌آویو در هچ توافقی امتیازدهی نخواهد کرد و از تحقق اهداف اصلی جنگ یعنی نابودی حماس و بازگرداندن اسرا کوتاه نخواهد آمد، برخی دیگر از این مقامات درباره هرگونه حمله زمینی به رفح و افتادن مجدد در دام کمین‌های مقاومت هشدار می‌دهند و نابودی حماس را غیرممکن توصیف می‌کنند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • واکنش فرانسه به تصمیم اسرائیل برای حمله به رفح
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • خبر جدید رسانه‌های صهیونیستی درباره تصمیم نتانیاهو برای حمله به رفح
  • تصمیم گیری نهایی اسرائیل درباره حمله به رفح ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟