Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن ابراهیمی‌بسابی امروز در گفت‌وگو با فارس در دماوند اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های دادستان به عنوان مدعی‌العموم این است که در راستای سلامت جامعه، دقت لازم را داشته باشد و به نحو مطلوب انجام وظیفه کند.

وی افزود: به مأموران و مسؤولان بارها دستور داده‌ایم که سلامتی جامعه بسیار حائز اهمیت است و تهیه و توزیع غذا و دارو باید طبق استانداردها صورت گیرد و توزیع یا انتقال اقلام فاسد شده ممنوع است و این موضوع با حساسیت خاصی در دماوند پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند گفت: در همین راستا، روز گذشته سردخانه‌ای در یکی از مناطق دماوند شناسایی شد که افزون بر 100 تن رب گوجه فاسد شده و مواد فاسد شده دیگر در کنار آن وجود داشت.

ابراهیمی‌بسابی تصریح کرد: بنابر گزارش کارشناسان مرکز بهداشت، این مواد کپک‌زده و تاریخ گذشته و در بشکه‌های غیراستاندارد نگهداری می‌شده که مشکلات و معضلات خود را برای جامعه به همراه داشته و تهدید قطعی علیه بهداشت عمومی به حساب می‌آمد.

وی افزود: در این خصوص، دستورات قضایی لازم صادر شد و آن مکان را بلافاصله پس از صورتجلسه و آمابرداری پلمب کردیم و به دست امین سپردیم تا تعیین تکلیف قضایی صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند گفت: دو نفر که مالک و متصرف این اقلام فاسد شده بودند، بازداشت شدند، چراکه سلامت جامعه را به خطر انداختند؛ آنها به نحو غیرمعمول و غیراستاندارد بهداشتی رب گوجه را حمل و در سردخانه نگهداری کردند و همه این اقدامات برای توزیع آن بوده است.

ابراهیمی‌بسابی تصریح کرد: اگر هزینه‌ای برای سردخانه پرداخت می‌کنند، برای امحا نبوده و قطعاً به دنبال اهداف سوجویانه بودند که مالک و متصرف این رب‌های گوجه و اقلام فاسد شده بازداشت شدند و اکنون پرونده آن با دستورات قضایی قاطعانه تحت رسیدگی قرار دارد تا استعلام لازم از مراکز بهداشتی و سازمان غذا و دارو اخذ شود.

وی تأکید کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز و ویلاها امکان دارد که به مکانی برای نگهداری اقلام غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته تبدیل شود که از مردم می‌خواهیم موارد لازم را حتماً به دادستانی و مراکز بهداشت اطلاع دهند تا به سرعت با آنها برخورد قانونی و از سوءاستفاده افراد سودجو که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند، جلوگیری شود.

*تشکیل پرونده قضایی درباره فساد یک‌هزار تن سیب

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند در خصوص فساد بیش از یک‌هزار تن سیب دپو شده در یکی از سردخانه‌های این شهرستان اظهار داشت: دادستانی دماوند پس از اطلاع به این موضوع ورود کرده است.

ابراهیمی‌بسابی با این اینکه در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شده است، افزود: تحقیقات ما در ارتباط با اینکه این سیب‌ها با چه بودجه‌ای اعم از عمومی، خصوصی و دولتی بوده، آغاز شده است.

وی گفت: استعلام‌های لازم در حال اخذ است و منتظر پاسخ آن هستیم؛ اگر این سیب‌ها با اعتبار دولتی تهیه شده باشد، تضییع حقوق دولت است و اگر مربوط به بخش خصوصی باشد به شکایت شاکی خصوصی نیاز دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند با تأکید بر اینکه همچنین اگر مسأله سیب‌ها احتکار و قاچاق باشد، تعزیرات و مراجع قضایی ورود پیدا می‌کنند، تصریح کرد: از سال‌های قبل، سوابقی در خصوص نحوه نگهداری سیب در سردخانه‌ها و جابه‌جایی سیب‌های دماوند با سیب‌های نامرغوب وجود داشته که برخوردهای لازم صورت گرفته است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۴۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر مبارزه با ساخت و ساز‌های غیرمجاز دماوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ در جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با ساخت و ساز‌های غیرمجاز دماوند، وضعیت ساخت و ساز‌ها و واگذاریِ انشعابات، در این شهرستان، بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان پیگیری شود
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • دستگیری ۱۱ نفر از اراذل قمه‌کش در ارومیه
  • تاکید بر مبارزه با ساخت و ساز‌های غیرمجاز دماوند
  • مشکل آذربایجان شرقی در تأمین اتوبوس و حمل و نقل عمومی
  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • دستگیری ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری در ارومیه