Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@02:29:49 GMT

با حذف ویزا تعاملات ایران و عراق پررنگ‌تر شده است

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۴۸۳۳

با حذف ویزا تعاملات ایران و عراق پررنگ‌تر شده است

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اعلام اینکه شهرک‌های صنعتی مشترک آزاد در مرزهای مشترک دو کشور راه‌اندازی خواهد شد، گفت: با حذف ویزا تعاملات دو کشور پررنگ‌تر شده است.

به گزارش ایسنا، سید حمید حسینی امروز چهارشنبه در جلسه بررسی موانع و مشکلات فراروی تجار و صادرکنندگان استان فارس، اظهار کرد: سال گذشته فرصت‌هایی از بازار عراق، سوریه، قطر و افغانستان ایجاد شد که از فرصت بازار عراق به خوبی استفاده کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه استفاده از فرصت بازار عراق موجب شده که امروز صدها شغل در ایران به صادرات این کشور وابسته باشد، افزود: زیرساخت‌های عراق نابود شده و نیاز به بازسازی دارد.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق ادامه داد: زیرساخت‌های نیروی انسانی عراق دچار تزلزل شده و با بروز جنگ، تعداد قابل توجهی از نیروهای متخصص، این کشور را ترک کرده‌اند.

حسینی خاطرنشان کرد: هنوز امنیت کامل در عراق برقرار نشده و فضا برای حضور سرمایه‌گذار خارجی آماده نیست، علاوه بر آن فضای نامساعد کسب و کار و بروکراسی در این کشور، فرصت خوبی برای ایران ایجاد کرده است.

به گفته وی، نمودار تجاری ایران و عراق روند صعودی را نشان می‌دهد و در حال حاضر ایران رتبه اول صادرات به عراق را دارد و پس از ما چین و ترکیه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

صادرات ۹۰۰۰ قلم کالا توسط ۲۰۰۰ صادرکننده ایرانی به عراق

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه بازار عراق به اندازه سه بازار عمان، قطر و سوریه است و بهترین فضا برای صادرات واحدهای کوچک صنعتی کشور به وجود آورده است ابراز کرد: در حال حاضر ۹۰۰۰ قلم کالا توسط ۲۰۰۰ صادرکننده ایرانی به عراق صادر می‌شود.

حسینی همچنین یادآور شد که بازار عراق یک بازار ٦٥ میلیارد دلاری وارداتی است و ٢٥ درصد سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای بهسازی و نوسازی عراق در بخش تولید مسکن خواهد بود.

وی افزود: جمعیت عراق تا سال ٢٠١٨، نزدیک به ٣٨ میلیون نفر اعلام شد که ٦٥ درصد آن زیر ٢٥ سال است.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق همچنین با بیان اینکه تزانزیت به عراق به طور جدی در حال پیگیری است، گفت: این موضوع راه ما را به بازار سوریه و لبنان در شرایط تحریم باز می‌کند و ٥٥ ساعته از تهران به لبنان می‌رسیم.

وی همچنین این نوید را به صادرکنندگان جدید به عراق داد که در کنار ارائه اطلاعات و ارتباطات، لابی‌گری در بازار پیچیده عراق برای صادرکنندگان انجام خواهد شد.

حسینی گفت: با حذف مُهر ویزا، تعاملات ایران و عراق دوطرفه و پررنگ‌تر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ايران و عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۴۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران

نمایندگان فدراسیون تیراندازی عراق از فدراسیون تیراندازی ایران، سالن‌های تیراندازی و سایت اهداف پروازی بازدید کردند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، خضیه عباس و علی حسون، نمایندگان فدراسیون تیراندازی عراق صبح امروز (پنجشنبه 13 اردیبهشت) با حضور در فدراسیون تیراندازی کشورمان ضمن دیدار با مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون از زیر ساخت‌های تیراندازی ایران شامل سایت اهداف پروازی، سالن‌های 10 متر و 25 متر و فینال بازدید کردند.

خضیه عباس در این دیدار عنوان داشت: ایران و عراق دو کشور مسلمان هستند و ما  یک مذهب داریم. ایران در تیراندازی پیشرفت زیادی داشته و ما در فدراسیون تیراندازی عراق به کمک شما نیاز داریم. باعث افتخار است که در راه پیشرفت خود از شما کمک بخواهیم.

وی در ادامه افزود: در رشته تفنگ یک دختر تیرانداز عراقی به نام زینب با وایلد کارت فدراسیون جهانی جواز حضور در المپیک پاریس را به دست آورده است، اما او مربی حرفه‌ای ندارد. درخواست داریم در این مورد به ما کمک کنید.

مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی کشورمان ضمن خوشامدگویی به نمایندگان فدراسیون عراق و تاکید بر ارتباط نزدیک دو کشور اظهار داشت: کاملا آماده هستیم که به تیراندازی عراق کمک کنیم و در خصوص مربی نیز حتما همکاری نزدیکی با شما خواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بذرپاش: فصل نوینی از تعاملات اقتصادی ایران و امارات رقم می‌خورد
  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • گام به گام تا ویزای توریستی کانادا
  • درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران
  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • دیدار مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • استولتنبرگ: اعتماد اوکراین به ناتو خدشه‌دار شده است