Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@23:11:30 GMT

14 سال برای ساخت «قاضی خان-بدره» کم بود

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۴۹۴۷

14 سال برای ساخت «قاضی خان-بدره» کم بود

به گزارش ایرنا، بدره و سیروان از جمله شهرستان‌های تازه تأسیس استان ایلام نیازمند توجه در بخش زیرساخت‌های ارتباطی هستند چراکه هم اکنون وضعیت ارتباطی این دو شهرستان خوب نیست و بسیاری از راه‌های این شهرستان‌ها نیز به علت کوهستانی و پیچ و خم زیاد عاملی در تصادفات محسوب می‌شوند.

در سال‌های اخیر پروژه‌های مختلفی در بخش راه روستایی و شهری در استان شکل گرفته که متأسفانه اکثر این پروژه‌ها به دلیل کمبود اعتبار رها شده‌اند و عملاً بعد از سال‌ها هنوز به بهره برداری نرسیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاده سیروان به بدره (قاضی خان -بدره) یکی از پروژه‌های ارتباطی استان ایلام است که حدود ۱۴ سال پیش کلنگ ساخت آن به زمین زده شد اما به علت مشکلات کمبود منابع مالی هنوز به بهره برداری نرسیده است.

پروژه راهسازی قاضی خان -بدره مدت‌هاست که در وعده‌های وقت و بی‌وقت مسئولان غرق‌شده و حالا برای نجات چشم به سال ۹۸ دوخته است.

جاده حیاتی قاضی خان به بدره یکی از پروژه‌های مهمی است که می‌تواند استان ایلام را از ناحیه شرق که در بن بست کامل قرار گرفته است از وضعیت فعلی خارج کند و استان‌های ایلام، کرمانشاه، لرستان و خوزستان و بلکه در آینده‌ی نزدیک نیز بزرگراه‌های کربلای معلی و نجف اشرف را به هم متصل و باعث توسعه همه جانبه استان شود.

لذا این مسیر حیاتی، بیش از وعده و وعده‌های تو خالی و تعلل در کار، نیاز به اقدام و تزریق اعتبارات و عملیات شبانه روزی دارد، همچنین با اجرای این پروژه مسیر بدره - سیروان ۴۵ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود و فاصله جاده‌ای مناطق جنوبی با محدوده شمالی استان ایلام را ۷۰ کیلومتر کاهش می‌دهد، به‌رغم این مزایا همچنان این پروژه به سرانجام نرسیده است و وعده‌های بین مسئولان کشوری و استانی جابجا می‌شود.

بازدیدهای مکرر مسئولان کشوری هم فایده نداشت

سال گذشته امیر امینی معاون برنامه ریزی و مدیر توسعه منابع وزارت راه و شهرسازی در بازدید از پروژه راهسازی قاضی خان (سیروان) - بدره در استان ایلام از پی گیری تأمین اعتبار این پروژه خبر داد و گفت: با توجه به ردیف دار شدن این پروژه در قالب بودجه سنواتی اعتبارات لازم این طرح به صورت نظام مند تأمین خواهد شد تا در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از این طرح وکوتاه شدن مسیر ارتباطی شهرستانهای شمال و جنوب استان باشیم.

پروژه قاضی خان - بدره ۸۰ درصد پیشرفت دارد

مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام در این ارتباط در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پروژه مسیر قاضی خان - بدره با ۱۳ کیلومتر است که سال‌های زیادی است که ساخت پروژه می‌گذرد و هم اکنون نیز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

علی اصغر کاظمی اظهار داشت: احداث پل بزرگ جابر در این مسیر با هشت دهنه ۲۰ متری به پایان رسیده و عملیات روسازی آن در حال انجام است و در صورت تأمین اعتبار لازم در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: طول پروژه کم است اما حجم عملیات راهسازی در این قسمت با توجه به وضعیت کوهستانی و رودخانه بزرگی که در مسیر قرار دارد، بسیار زیاد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام ادامه داد: در مجموع هفت کیلومتر مسیر از سمت سیروان تکمیل و آسفالت شده و در شش کیلومتر بعدی یک تونل به طول ۲۰۰ متر حفاری شده و هم اکنون پیمانکار مشغول عملیات لاینینگ (پوشش بتونی سقف) است.

کاظمی بیان داشت: طبق رایزنی‌های به عمل آمده اعتبارات ملی و استانی چیزی در حدود ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه طی سال جاری در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است، به دلیل نوع توپوگرافی منطقه هزینه‌های راهسازی در این منطقه چند برابر مناطق دیگر است.

پروژه قاضی خان -بدره ردیف اعتبارات ملی قرار گرفته است

نماینده مردم بدره، دره شهر، آبدانان و دهلران در مجلس نیز در ارتباط اظهار داشت: یکی از مهمترین پروژه‌های راهسازی استان ایلام مسیر قاضی خان به بدره است که سال‌های زیادی از ساخت آن می‌گذرد.

شادمهر کاظم زاده عنوان کرد: بهره برداری از این مسیر باعث می‌شود که مسیر دو شهرستان سیروان به شهرستان بدره و شمال به جنوب استان نزدیک تر شود.

وی افزود: مهمترین قسمت‌های این پروژه شامل تونل به طول ۲۰۰ متر است که کار به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینک با رایزنی‌های صورت گرفته این طرح در ردیف اعتبارات ملی قرار گرفته است، بیان کرد: این پروژه حداکثر باید تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

کاظم زاده با اشاره به اینکه این پروژه راهسازی برای توسعه شهرستان‌های بدره و سیروان از شهرستان‌های تازه تأسیس استان نیاز است، افزود: برای اتمام پروژه و تخصیص اعتبارات به موقع بازهم در سطح ملی پیگیری‌های لازم انجام می‌شود تا این پروژه حتماً امسال عملیاتی شود.

وی عنوان کرد: گردنه‌های بسیار زیادی در این مسیر وجود دارد و همین عامل هزینه‌های راهسازی در این مسیر زیادتر از مناطق دیگر کرده است.

یکی از اصلی ترین نیازهای دو شهرستان بدره و سیروان بهبود راه‌های ارتباطی است چراکه این دو شهرستان در بن بست جغرافیایی قرار داشته و باید از این وضعیت خارج شود که در این میان تکمیل جاده قاضی خان - بدره در حال این مشکل کمک فراوانی خواهد کرد.

۷۱۷۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام بدره راهسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۴۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها با مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر است

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حال حاضر روند ساخت و بهبود وضعیت اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در گرو همکاری و مشارکت های مردمی و سازندگان است گفت: دولت در حال حاضر با عرضه زمین و در اختیار قرار دادن این اراضی به متقاضیان و پرداخت تسهیلات ساخت روند را برای ورود بیشتر متقاضیان فراهم می‌کند.

وی افزود:  حدود ۲میلیون و ۵۰۰هزار پروژه نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که دولت می تواند با استفاده از ظرفیت های مردمی و عرضه زمین  این پروژه ها را  تا پایان دولت سیزدهم تحویل دهد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن توضیح داد: در حال حاضر روند ساخت یکی از سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن به مساحت ۵۶۰ هکتار ظرفیت ساخت بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی را در خود دارد.

وی یادآور شد: حضور مردم در پروژه های نهضت ملی مسکن زمینه ساز تسریع در اجرای خانه های ویلایی و پروژه های کوتاه مرتبه می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: شهرک پرنیان در ۲۰ کیلومتری پردیسان محدوده امامزاده عبدالله (ع) قرار دارد که در آن دو مجموعه مجزا احداث خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مدیران استان طرح نهضت ملی مسکن را به عنوان یک اولویت و برنامه اساسی پیگیری می‌کنند، ادامه داد: در  شهرهای مرکزی  کشور روند ساخت۷۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان
  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • دبی، میزبان بزرگ‌ترین پروژه‌های خاورمیانه
  • اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها با مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر است
  • اجرای طرح بیمه عشایر در شهرستان بدره
  • وحشت مردم روستاهای شهرستان بدره از ورود سیلاب