Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت به جای اینکه بپذیرد با مدیریت ضعیف خود باعث نابسامانی های فعلی بازار شده به بهانه تنظیم بازار به دنبال تشکیل ساختاری جدید و احیای وزارت بازرگانی است. احیای این وزارتخانه ظلم بزرگی به تولید داخلی است و افرادی که در دولت اصرار بر تشکیل این وزارتخانه دارند هدفی جز فرافکنی و تلف کردن وقت مردم ندارند

عباس پاپی‌زاده عضو کمیسیون کشاورزی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی اظهارداشت: مجلس همیشه با تشکیل این وزارتخانه مخالف بوده؛ چرا که احیای این وزارتخانه ظلم بزرگی به تولید داخلی است و افرادی که در دولت اصرار بر تشکیل این وزارتخانه دارند هدفی جز فرافکنی و تلف کردن وقت مردم ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




وی با اشاره به اینکه تشکیل وزارت بازرگانی دردی را از وضعیت فعلی دوا نمی کند ادامه داد: این افراد قصد دارند با مطرح کردن موضوع تشکیل وزارت بازرگانی درباره مشکلات موجود در بازار بهانه گیری کنند ولی مشکلات موجود در بازار ناشی از عدم مدیریت و ضعف مدیریت در بازار و ناتوانی در استفاده صحیح از ابزارهایی است که دولت در اختیار دارد.

 

اصرار دولت برای تشکیل وزارت بازرگانی از بی تدبیری است

عضو کمیسیون‌ کشاورزی با بیان اینکه تشکیل وزارت‌بازرگانی در شرایط کنونی موجب بحران می شود تاکید کرد: حداقل دو سال طول می‌کشد تا یک وزارتخانه تشکیل شود و تکلیف مردم در این مدت چیست و باید چه کنند؟ این بی‌تدبیری دولت است که برای تشکیل وزارت‌بازرگانی پافشاری می‌کند و با توجه به اینکه عمر دولت به تشکیل این وزارت خانه کفاف نمی‌دهد از کجا معلوم که دولت بعدی که برسرکار می آید با تشکیل وزارت‌بازرگانی موافق باشد.

 

پاپی زاده تشریح کرد: دولت به جای اینکه بپذیرد با مدیریت ضعیف خود باعث نابسامانی‌های فعلی شده به دنبال این است که با فرافکنی عامل این نابسامانی را نبود یک تشکیلات جدید معرفی کند.


وی با اشاره به اینکه دولت ابزار تنظیم بازار را در اختیار دارد توضیح داد: ساختار وزارت بازرگانی که دولت به دنبال تشکیل آن است در وزارت صنعت معدن و تجارت در قالب یک معاونت موجود است. مشکل اصلی تنبلی، خستگی و بی برنامگی دولت است؛ به عنوان نمونه هنوز معلوم نیست که دولت ارزی را که برای کالاهای اساسی تخصیص داده شده بود را به چه شکل هزینه کرده است، باید این موضوع بررسی شود و دولت در این زمینه پاسخگو باشد.


عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به وجود تفاوت قیمت در بازار بیان کرد: سازمان تعزیرات حکومتی برای هماهنگی مراجع قیمت گذاری و توزیع کالا و بررسی تخلفات آن بوجود آمده و این سازمان زیر مجموعه دولت فعالیت می کند. پس دلیل اینکه در یک محله برای یک محصول با یک کیفیت چند نوع قیمت وجود دارد چیزی به جز مدیریت ضعیف و رها شده در دولت نیست.


پاپی زاده خاطرنشان کرد: مسئولین باید وقت خود را در جهت رفع مشکلات مردم و تنظیم بازار اختصاص دهند نه اینکه درگیر کارهای تشریفاتی نظیر تغییر عنوان سر در ساختمان وزراتخانه ها یا سربرگ نامه ها شوند و یا مسئولیت های جدیدی تعریف کنند که این گونه موارد بحران را تشدید می کند.



بهتر است به جای تشکیل وزارت جدید ساختار وزارت صمت را اصلاح کنند

وی با اشاره به اینکه ساختار فعلی وزارتخانه و قوانین موجود به اندازه کافی جوابگو نیازهای کشور است تاکید کرد: باید مقداری عزم و اراده در بین مسئولان وجود داشته باشد اگر جایی هم نیاز به اصلاحاتی باشد ، اصلاح شود نه اینکه به طور کلی  آن ساختار دچار دگرگونی شود وزارت بازرگانی چند بار دیگر باید تشکیل و ادغام شود تا مسئولان به نتیجه برسند.


عضو کمیسیون کشاورزی خاطرنشان کرد: افرادی که موافق تشکیل وزارت بازرگانی هستند، ادغام این وزارت خانه با وزارت صنایع را کاری غیر کارشناسی و بدون پیشنه مطالعاتی می دانند در حالی که  تفکیک این وزارت خانه هم کاری غیر کارشناسی و غیر حرفه ای و یک طرح بررسی نشده است و خیلی از نمایندگان مخالف این موضوع هستند و معتقدند که دولت به دنبال فرافکنی است.


وی در پایان با اشاره به اینکه کم کاری دولت در حوزه تنظیم بازار سبب این مشکلات برای مردم شده تصریح کرد: این نوعی رد گم کنی است که دولت کم کاری خود در حوزه تنظیم بازار را به برخی مسائل دیگر نظیر تشکیل وزارت بازرگانی ربط دهد گناه مردم چیست و تا چه زمانی باید سرگرم و معطل این داستان ها شوند، دولت می تواند با استفاده از کارشناسان زبده و اصلاح مدیریت، مشکلات بازار را برطرف کند و این ظرفیت در کشور وجود دارد و نیازی به تغییر ساختار نیست.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۵۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است

به گزارش اکونگار، فاز دوم کارخانه احیاء استیل فولاد بافت با سرمایه‌ای بیش از 40هزار میلیارد ریال در دیماه 1399 آغاز شد و پس از گذشت پنج سال به همت متخصصان و سرمایه‌گذاران هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. با بهره‌برداری از فاز دوم این کارخانه برای 100 نفر نیروی مستقیم و 600 نفر نیروی غیر مستقیم موقعیت شغلی ایجاد خواهد شد که تمامی آنها از متخصصان و نیروی بومی منطقه گزینش و استخدام شده‌اند.  به زودی، فاز دوم کارخانه احیاء استیل فولاد بافت با حضور ابراهیم رییسی، سیزدهمین رییس جمهور کشورمان افتتاح خواهد شد.

روح الله عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در رابطه با اهمیت راه‌اندازی این پروژه و  راه‌‌اندازی فاز دوم فولاد بافت گفت: فاز دوم کارخانه احیاء استیل فولاد بافت با سرمایه‌ای به ارزش 120میلیون یورو آماده بهره‌برداری شده که این موضوع مصداق تحقق شعار سال است.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی به جهش تولید با مشارکت مردم تاکید می‌شود، منظور این است که از توان داخلی برای پیشبرد پروژه‌های ملی استفاده کرد. 

وی اظهار داشت: حضور مهندسان ایرانی و استفاده از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های داخلی برای پیشرفت این پروژه جای تقدیر دارد. این اقدام یک گام بزرگ در مسیر تحقق شعار سال و واقعی سازی اهداف ملی است.

عباسپور در ادامه تاکید کرد: از آنجایی که در کارخانه احیاء استیل فولاد بافت قرار است یک محصول واسطه‌ای تولید شده و ماده اولیه کارخانه‌های تولیدکننده شمش آهن اسفنجی تامین شود، مشارکت صنایع و صاحبان صنایع با یکدیگر بسیار اهمیت پیدا می‌کند.

وی افزود: این مشارکت‌ها و همکاری‌های دوسویه منجر به افزایش بهره‌وری، تولید محصولات با کیفیت برپایه دانش و توان داخلی و در نهایت جهش تولید می‌شود.

این نماینده مجلس در رابطه با سرمایه‌گذاری داخلی برای پیشبرد این پروژه گفت: کشورمان در یک شرایط سخت و تحریمی قرار دارد. تحریم‌ها باعث کاهش حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور شده‌، به همین دلیل بسیاری از پروژه‌ها نیازمند حمایت و تامین مالی بخش خصوصی، بانک‌ها و نهادهای دولتی هستند.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: روش تامین مالی کارخانه احیاء استیل فولاد بافت یکی از بهترین روش‌ها برای این دوران است. هرچه روش‌های تامین مالی گسترده‌تر شود، سرمایه‌گذاران فرصت بیشتری برای سرمایه‌گذاری پیدا کرده و تولیدکنندگان هم توان توسعه و تولید محصول و پروژه‌های بیشتر را پیدا می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه حضور رییس جمهور در آیین افتتاح کارخانه احیاء استیل فولاد بافت نشانه تقدیر  و حمایت از بخش خصوصی است، گفت: حضور سرمایه‌گذاری و همکاری نهادهای مالی برای پیشرفت پروژه‌های این چنینی جای تقدیر و تشکر دارد. وقتی در شرایط کنونی یک واحد تولیدی با سرمایه و توان داخلی توسعه پیدا می‌کند بی شک باید مورد حمایت بیشتر دولت قرار گیرد.

عباسپور تصریح کرد: در استان‌های محروم و یا همجوار با استان‌های محروم، توسعه پروژه‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری‌های مولد بسیار مهم است. در این مناطق اشتغالزایی یک امر حیاتی به شمار می‌رود که نیازمند راه‌اندازی و توسعه پروژه‌های این چنینی است.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس عنوان کرد: «جهش تولید با مشارکت مردم» همان استفاده از تخصص، دانش و توان نیروی انسانی کشور است، وقتی فرصت‌های این چنینی به وجود می‌آید، می‌توان از متخصصان داخلی و توانمندی‌های آنها بهره‌مند شد. موضوع اشتغالزایی در کشور و محرومیت زدایی در استان‌های محروم موضوعی است که در سال جهش تولید با مشارکت مردم باید به صورت جدی پیگیری شود.

وی در پایان تاکید کرد: وقتی اشتغالزایی برنامه‌ریزی شود، به خودی خود محرومیت زدایی هم در دستور کار قرار می‌گیرد. حضور نیروی انسانی در کارخانه احیاء استیل فولاد بافت علاوه بر ایجاد اشتغالزایی منجر به کاهش محرومیت‌ها و حتی فقر خواهد شد که این موضوع بسیار ارزشمند است.

دیگر خبرها

  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • تحقق شعار سال تکلیف بزرگی برعهده مسوولان است
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی از کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد