Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@11:33:13 GMT

یزد رتبه ۲۷ کشور در زمینه آمار ازدواج را دارد

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۵۲۱۸

یزد رتبه ۲۷ کشور در زمینه آمار ازدواج را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طالبی، ظهر امروز در نشست ستاد جوانان استان یزد با اشاره به اینکه وقتی صحبت جوانان به میان می‌آید، چند مبحث از جمله اشتغال، مسکن، ازدواج و آسیب‌های اجتماعی مدنظر قرار می‌گیرد و در همه این زمینه در استان یزد مشکلاتی وجود دارد که باید با توجه بیشتری به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه یزد با توجه به جمعیت در زمینه ازدواج رتبه چندان مناسبی ندارد، افزود: یزد اکنون در این زمینه رتبه ۲۷ کشور را دارد که این اصلا خوب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار یزد تصریح کرد: لازم است برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشیم که رتبه استان در حوزه ازدواج بهبود پیدا کند.

وی عنوان کرد: مخاطب اصلی ما کارمندان مجرد ادارات نیستند بلکه مردم کوچه و بازار هستند که به احتمال زیاد با مشکلات و مسائل زیادی روبرو هستند و ازدواج عملا برای آنها چندان آسان نیست.

طالبی گفت: به همین دلیل لازم است که مشوق‌های مختلفی از جمله بحث اشتغال و در اختیار قرار دادن فرصت‌های شغلی به نیروهای متاهل، اعطای وام اشتغال را برای افراد در نظر بگیریم.

وی، مسکن را یکی از دغدغه‌های اصلی جوانان و یکی از موانع ازدواج دانست و بیان کرد: البته دولت در این زمینه برنامه‌هایی دارد که امیدواریم منجر به حرکت جوانان به سمت ازدواج شود.

استاندار یزد یادآور شد: یکی از اتفاقات مهمی که در بحث ازدواج باید رخ دهد، کاهش دادن هزینه‌های ازدواج است و مرکز شفا اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده که اگر این اقدامات در کل استان اجرایی شود، می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

وی افزود: البته در این زمینه فرهنگ مردم نیز اثر بسیار بالایی دارد و امیدواریم مجموعه عوامل اثرگذار از جمله عوامل فرهنگی و سیاست‌های تشویقی دولت، جوانان را به سمت ازدواج ترغیب و تشویق کند.

طالبی خاطرنشان کرد: مقوله ازدواج موضوعی نیست که مربوط به یک اداره باشد و لازم است همه ادارات در این زمینه وظایف خود را انجام دهند و توجه لازم را در این زمینه داشته باشند.

کد خبر 4681738

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد استانداری یزد استاندار یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۵۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی از رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در این استان در سال گذشته خبر داد.

دکتر هادی نوری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به رتبه دوم کشوری برای انتقال خون خراسان شمالی اظهار کرد: انتقال خون استان رتبه دوم در دو بخش رشد اهدای خون، رشد اهدای خون بانوان و رتبه دوم در شبکه ملی خون رسان را در کشور کسب کرد.

وی با اشاره به نقش بی بدیل اهداکنندگان خراسان شمالی در تامین خون استان و بخشی از کشور تصریح کرد: انتقال خون خراسان شمالی به برکت حضور اهداکنندگان خیرخواهی که همیشه همراه بیماران بودند در سال گذشته در دو بخش مهم و یک بخش حیاتی حائز رتبه دوم کشوری در تامین خون و فرآورده های خونی شد.

دکتر نوری با بیان اینکه در فصول مختلف به خصوص فصول سرد سال میزان اهدای خون به طور چشمگیری کاهش می یابد اهداکنندگان استان با آگاهی از این موضوع زمستان امسال برای تامین خون استان و شبکه ملی خونرسان کشور سنگ تمام گذاشتند به طوری که استان خراسان شمالی بعد از استان لرستان در رتبه دوم مشارکت در شبکه ملی خون رسان قرار گرفت.

وی افزود: طی سال گذشته میزان اهدای خون در استان بیش از ۱۶ درصد با افزایش روبرو بود و این در حالی است که در این شاخص هم رتبه دوم کشوری از آن خراسان شمالی شد.

این مقام‌مسئول ادامه داد: رشد اهدای خون بانوان که از موارد قابل اهمیت در سازمان انتقال خون ایران نیز به شمار می رود در استان با رشد هشت درصدی مواجه بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم
  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!
  • جوانان ایران لایق رتبه‌های بالا در مسابقات بین‌المللی هستند
  • جوانان ما لایق رتبه‌های بالا در سطح مسابقات بین‌المللی هستند
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • گردهمایی موسسات مردمی گلستان در زمینه خانواده، جمعیت و هویت زن امروز در گرگان
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور