Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،رسول نادری دبیر یازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد گفت : فراخوان یازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد با موضوع دفاع مقدس در اسفندماه سال گذشته توسط دبیرخانه دائمی این جشنواره منتشر شد با استقبال ۷۰‌درصدی شرکت کنندگان نسبت به دوره قبل مواجه شد.

وی گفت : تعداد ۱۶۷ اثر از ۲۶ استان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که در ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی توسط داوران مورد ارزیابی و بازبینی قرار گرفته که در نهایت ۱۳ گروه از این تعداد در بخش خیابانی و تعداد ۱۲ اثر در بخش صحنه‌ای جشنواره حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در بخش صحنه‌ای و خیابانی ۲ گروه از شهرستان اسلام‌آباد غرب در جشنواره حضور دارند، افزود: اجرا‌های صحنه‌ای و خیابانی تئاتر مرصاد در هشت مکان در شهر‌های اسلام‌آباد غرب، دالاهو و حمیل اجرا می‌شوند.

رئیس شورای اسلامی اسلام‌آباد غرب از آمادگی شورای شهر برای برگزاری جشنواره ملی تئاتر گفت: آنچه که در وصف انقلاب، جنگ و دفاع مقدس باشد ما باید در آن پیش قدم باشیم و شورای شهر اسلام‌آباد غرب مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال کمک هزینه نقدی به جشنواره ملی مرصاد پرداخت کرده است.

پرویز رزمدیده با بیان اینکه تالار شهرداری با تمامی امکانات در اختیار جشنواره است، ادامه داد: نیرو‌ها و معاون خدمات شهری آنچه در شهر لازم باشد را با عنوان یک الگو انجام خواهند داد و تمام تلاش ما برای پذیرایی مناسب از مهمانان این جشنواره خواهد بود.

وی افزود: اعضای شورای اسلامی با استقبال کامل و حضور ۱۰۰ درصدی در این جشنواره حضور خواهند یافت و با توجه به اینکه این یک جشنواره ملی است، حضور حداکثری مردم در این جشنواره باید نمایان باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی اسلام‌آبادغرب تصریح کرد:جشنواره تئاتر مرصاد مصادیق یک جشنواره ملی است که ارزش‌های دفاع مقدس را به تصویر می‌کشاند؛ تمامی مسؤولان شهر باید از چنین جشنواره ملی حمایت کنند حال حمایت‌ها مادی یا معنوی باشد.

بهروز جلیلیان تصریح کرد: این جشنواره حتما در راستای معرفی شهرستان و هموطنان نقش بسیار مثبتی خواهد داشت، برخی اداره‌هاکه بودجه مالی نداشته باشند می‌توانند به صورت معنوی به گروه‌های تئاتر این جشنواره کمک کنند.

وی با اشاره به جلسه‌ای که با دبیر برگزاری جشنواره مرصاد صورت گرفت، بیان کرد: در این جلسه اتفاق نظر بر این بود حمایت مادی و معنوی شورای شهر وجود دارد که مادی آن مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال در اختیار این جشنواره قرار گرفت.

این عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی اسلام‌آباد غرب تاکید کرد: این اطمینان را به اعضای جشنواره دبیرخانه جشنواره می‌دهیم که تمامی امکانات شورای شهر در اختیار این جشنواره قرار بگیرد از جمله آن برخی از نمایش‌های خیابانی که در پارک‌ها و خیابان‌ها برگزار می‌شود از قبل آن مکان‌ها تمیز و آماده‌سازی شود.

جلیلیان گفت: جشنواره تئاتر مرصاد یک جشنواره ملی است و هر اسلام‌آبادی به سهم خود می‌تواند در معرفی شهر و شهدای اسلام‌آباد غرب با فرهنگ مردم این شهرستان نقش آفرینی کند، از مردم شهرستان دعوت می‌شود با حضور خود صحنه فراموش‌نشدنی را در شهرستان رقم بزنند .

 

 

انتهای پیام/د

کمک ۲۰۰ میلیون ریالی شورای اسلامی اسلام‌آباد غرب به جشنواره تئاتر مرصاد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مطبوعات معرفی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۵۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد تئاتر صاحبدلان در شاهین شهر برگزار می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، روز گذشته، سه‌شنبه ۴ اردیبهشت‌ماه، جلسه‌ای با حضور کاظم نظری، مدیر کل هنر‌های نمایشی، سعید ابریشمی راد؛ شهردار شهر شاهین‌شهر، محمود فرهنگ، رئیس کانون تئاتر دینی، سید رسول هاشمیان؛ رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری شاهین شهر؛ نوید توکلی؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین شهر، مریم سادات معلایی؛ مدیر هنری و شهرام نکویان؛ دبیر پایتختی کتاب شاهین شهر به منظور بررسی زیرساخت‌های لازم برای برگزاری چهاردهمین رویداد بین‌المللی تئاتر صاحبدلان در شهر شاهین‌شهر برگزار و تفاهم‌نامه همکاری امضا شد.

نظری در این جلسه ضمن خوش‌آمدگویی به شهردار شاهین شهر و همراهان او گفت: در دیدار اخیری که اسفندماه در خلال رپرتوار «تئاتر کابردی» از شهر شاهین شهر داشتم، کیفیت سالن‌های اجرا را بسیار استاندارد دیدم، به نحوی که حتی در شهر‌های بزرگ هم نمونه آن را نداریم. همچنین برخورد مسوولین و مردم این شهر، با هنرمندان بی نظیر بود. همان زمان، به فکر اجرای رویداد تئاتر صاحبدلان در این شهر مستعد افتادم.

وی بخشی از انتقال جشنواره به شهر شاهین را نیز تمرکززدایی از پایتخت ذکر کرد و چنین تصریح کرد: به نظرم حق هنرمندان و مخاطب شهرهایِ غیرِ تهران هم بهره مندی از اجرا‌های تئاتر و جشنواره‌هاست. در حد مقدور و امکانات شهرها، تلاش می‌کنیم برخی از جشنواره‌ها در شهر‌هایی غیر از تهران هم برگزار شود.

سعید ابریشمی راد؛ شهردار شهر شاهین شهر نیز از اعتماد مدیرکل هنر‌های نمایشی در سپردن رویداد بین‌المللی تئاتر صاحبدلان به این شهر تشکر کرد و بیان داشت: من به نمایندگی از خودم، همکاران و مردم هنردوست شاهین شهر از اعتماد شما در واگذاری این رویداد تشکر می‌کنم و تمام توان و ظرفیت موجود را برای برگزاری باشکوه این رویداد به کار خواهیم گرفت.

در پایان جلسه، تفاهم‌نامه همکاری به امضای کاظم نظری به نمایندگی از اداره کل هنر‌های نمایشی و سعید ابریشمی راد؛ شهرداری شهر شاهین شهر به نمایندگی از شهرداری شهر رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • رویداد تئاتر صاحبدلان در شاهین شهر برگزار می‌شود
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت