Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسین شواخی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: منطقه حفاظت شده «خارو» در شهرستان اردستان از سال ۹۰ به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی شده است.

وی افزود: طرح ارتقای منطقه شکار ممنوع «خارو»  با توجه جمعیت حیات وحش زیاد و پتانسیل های دیگری همچون همجواری با پارک ملی سمنان، بکر بودن منطقه، آبگاه های زیاد و پوشش گیاهی در دستور کار گرفت که اقدام های خوبی در این زمینه انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اردستان گفت: بازرسان سازمان محیط زیست برای ارتقاء این منطقه بازدیدهایی را انجام داده و طرح ارتقای آن به پناهگاه حیات وحش در جلسه شورای محیط زیست به ریاست رئیس جمهور مورد تایید قرار گرفت.

۵۰۰هزار هکتار از منطقه خارو و کوه بزرگی کریدوری برای حیات وحش است

شواخی افزود: بیش از ۵۰۰ هزار هکتار از منطقه «خارو» و کوه بزرگی در منطقه نائین جزو مناطق ویژه و کریدوری برای حیات وحش و از مناطق یوز خیز کشور است.

وی ابراز داشت: منطقه «خارو» حرفهای زیادی برای گفتن دارد  و می توان با گرفتن مجوز و آزادسازی های لازم،  بخشی از آن را برای بازدید گردشگران آماده کرد.

گزارشهای مستندی مبنی بر وجود یوز ایرانی در منطقه خارو نداریم

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اردستان با بیان اینکه گزارشهای مستندی مبنی بر وجود یوز ایرانی در منطقه نداریم، افزود: در حال حاضر شاهد حضور گونه های جانوری زیادی از جمله زاغ بور، هوبره، ببر، قوچ و میش، کل و کفتار در این منطقه هستیم و احتمال وجود پلنگ نیز در خارو هم متصور است.

وی با اشاره به اینکه یک باب پاسگاه محیط بانی در این منطقه ایجاد شده که نیاز به تجهیزات دارد، ابراز داشت: همچنین مقرر شده است دو نفر نیروی انسانی هم به این مجموعه افزوده شود و بر این اساس مسئولان باید همکاری های لازم را در این ارتباط انجام دهند.

شواخی تاکید کرد: با توجه به بارندگی های خوب در کویر، رشد حیوانات این منطقه احتمالا تا ۱۰ درصد افزایش  دارد که در آمارگیری های آینده این موضوع دقیق تر اعلام خواهد شد.

کد خبر 4681740

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان محیط زیست حفاظت از محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۵۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، چنگیز نیازی گفت: نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد، یک متخلف زیست محیطی را قبل از هر گونه اقدام به شکار دستگیر و از وی یک قبضه اسلحه شکاری تک لول غیر مجاز به همراه ١٨ عدد فشنگ و سایر ادوات شکار را کشف و ضبط کردند.

وی اظهارداشت: پس از تنظیم صورتجلسه اولیه و تشکیل پرونده قضایی، متخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد از دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • ثبت زندگی سلاطین کوهستان در ارتفاعات برفی سوادکوه + فیلم