Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رئیسی در این همایش که در مجتمع ولایت برگزار شد با اشاره به بهره برداری از هزار و ۷۰۰ پروژه عمرانی حوزه بهداشت طی ۲ سال گذشته، راه اندازی بانک شیر مادر را اقدامی باارزش در این میان دانست.

وی با بیان اینکه می توانیم پاسخ پرسش های حوزه سلامت را در اصول دینی خود بازیابیم، یکی از پیامدهای ورود نوآوری در حوزه سلامت را ترویج مسایلی از قبیل تغذیه با شیر خشک و یا سزارین دانست که امروزه در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته، آمار پایینی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی ادامه داد: در جامعه ما، وضعیت تغذیه با شیر مادر در گذشته بهتر از امروز بود و باید به کمک آگاهی بخشی به مردم، مواردی مانند تغذیه انحصاری با شیر مادر و یا زایمان طبیعی را در جامعه ترویج کرد.

وی،ترویج تغذیه با شیر مادر را یکی از مبانی توسعه یافتگی خواند و افزود: تغذیه انحصاری نوزادان با شیر مادر، به مثابه نوعی واکسن عمل کرده و موجب پیشگیری از بیماری ها و ارتقای ایمنی بدن آنان می شود.

معاون وزیر بهداشت در ادامه به یافته های موجود در این زمینه پرداخت و گفت: آمارها حاکی از خطر ۴۰ درصدی ابتلا به دیابت نوع یک برای نوزادانیست که از موهبت تغذیه با شیر مادر بهره مند نبوده اند و دیگر یافته ها نیز نشان می دهد این نوزادان، ۲۵ تا ۴۳ درصد بیشتر از دیگر نوزادان، در معرض چاقی و اضافه وزن هستند.

وی اضافه کرد: همچنین تغذیه با شیر مادر، شانس ابتلا به اوتیسم در کودکان را تا دو و نیم برابر کاهش می دهد.

رئیسی ترویج فرهنگ تغذیه با شیر مادر و اقداماتی نظیر راه اندازی بانک شیر مادر را موجب ارتقای کیفیت درمان نوزادان، ارتقای ایمنی نوزادان و صرفه جویی برای دولت و خانواده ها در کاهش هزینه های درمانی عنوان کرد.

کد خبر 4681707

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز شیر مادر وزارت بهداشت علیرضا رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۵۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد

آفتاب‌‌نیوز :

"سید احمد زرهانی" روز یکشنبه در نشست شورای اقامه نماز استان البرز افزود: در این آیین‌نامه ۱۹ دستگاه وظایف، تکالیف و مسوولیت‌های جدیدی پیدا کرده اند.

وی، البرز را مرکز تلاقی فرهنگ‌ها و قومیت‌ها دانست و گفت: اجرای اهداف ستاد در این استان در کل کشور موثر است.

زرهانی تدوین سند راهبردی نماز در کشور را مورد اشاره قرار داد و خواستار اجرای برش استانی آن شد.

وی، همچنین اهتمام و اقدامات استاندار البرز را در راستای ترویج نماز و اجرای اهداف ستاد را مورد تقدیر قرار داد و گفت: بر این باور هستم استاندارانی که نگرش و دغدغه‌های فرهنگی دارند در اجرا نیز موفق‌تر هستند.

زرهانی با بیان اینکه ارزیابی عملکرد ستاد کل و شورا‌های استان‌ها مورد تاکید رییس جمهور است، افزود: انتظار می‌رود شهرداری‌ها در جهت ایجاد بستر‌های ترویج نماز همراهی بیشتری داشته باشند.

وی همراهی نماینده ولی فقیه در استان البرز و ائمه معزز جمعه و جماعات را عاملی مهم در نیل به اهداف ستاد اقامه نماز دانست و تاکید کرد حضور بزرگان استان در نماز‌های جماعت ادارات و مدارس تاثیر بسزایی در شوق افراد به خواندن نماز بویژه جماعت دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد
  • برگزاری هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی
  • (تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان
  • موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳
  • پیام تبریک دکتر رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا