Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@20:52:47 GMT

ماجرای فرار ۴ زندانی از زندان کچویی فردیس

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۵۵۹۳

ماجرای فرار ۴ زندانی از زندان کچویی فردیس

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس گفت: اصل موضوع فرار چهار زندانی از زندان کچویی فردیس صحت دارد اما فرار از داخل زندان صورت نگرفته است.

حسن جهانشاهلو، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس امروز گفت: اصل موضوع فرار چهار زندانی از زندان کچویی فردیس صحت دارد اما فرار از داخل زندان صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس ضمن رد کردن خبر حفر تونل اظهار کرد: این زندانیان با شکافتن دیوار از محیط کارگاهی اقدام به فرار کردند؛ این اقدام در یکی از کارگاه‌هایی که در اختیار بنیاد تعاون اداره کل زندان‌ها بود اتفاق افتاد. از لحاظ محیط کارآگاهی زندانیان امنیتی و جرائم خشن نیستند.

وی یادآور شد: این چهار نفر به دلیل جرائم مالی در زندان به سر می بردند و اتهام سنگینی مشمول حال آن‌ها نبوده و دستورات لازم برای دستگیری این افراد صادر شده است؛ گفتنی است با مأموران این محیط کارآگاهی نیز برخورد جدی و قضایی صورت گرفته است؛ سهل انگاری مأموران یکی از دلایل فرار بود.

جزئیات جدید از فرار ۴ زندانی از زندان کچویی کرج / آنها بیرون از زندان بودند

مدیرکل زندان‌های استان البرز درباره فرار ۴ زندانی از ندامتگاه شهید کچویی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش رکنا ، سیدعبدالله مرتضوی اظهار کرد: کارگاه‌های بنیاد تعاون جنب زندان است و زندانیانی که متقاضی کار هستند در آنجا مشغول می‌شوند.

وی افزود: ما زندانیان را صبح به صبح به کارگاه بنیاد تعاون زندانیان تحویل می‌دهیم. در زمان عصر که زندانیان را می‌خواستیم به زندان برگردانیم در شمارش آنها، متوجه فرار ۴ زندانی شده‌ایم.

مدیرکل زندان‌های استان البرز تصریح کرد: زندانیان ندامتگاه فردیس جرایم سبک مالی و کلاهبرداری را دارند که با ایجاد حفره‌ای در زیر دیوار کارگاه بنیاد تعاون اقدام به فرار کرده‌اند.

مرتضوی تاکید کرد: ما تلاش می‌کنیم که ان‌شاءالله زودتر این زندانیان جلب و بازداشت شوند.

حسن جهانشاهلو دادستان فردیس نیز با بیان اینکه چهار زندانی از محوطه کارگاهی بنیاد تعاون زندانیان فرار کرده‌اند، گفت: این چهار نفر از داخل زندان فرار نکرده‌اند و موضوع حفر تونل از داخل زندان برای فرار تکذیب می‌شود.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: فرار از زندان زندان کچویی فردیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۵۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی به همراه جمعی از قضات و معاونان خود، در دومین برنامه هفتگی دیدار با زندانیان ضمن گفتگو با ۱۵ مددجو آقا و خانم زندان سپیدار اهواز، مسائل و مشکلات مطرح شده را استماع و برای پیگیری و رفع آنها دستورات لازم را صادر کردند.

در این دیدار رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان، یکی از برنامه‌های عملیاتی و راهبردی این معاونت در سال ۱۴۰۳ را حضور در زندان‌های استان عنوان کرد و اظهار داشت: براساس برنامه‌های عملیاتی و سند تحول و تعالی قضایی، پیگیری، رفع مشکلات زندانیان و کاهش جمعیت کیفری با استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف در اولویت دستگاه قضایی استان قرار دارد.

وی افزود: از اقدامات بسیار مهم و مؤثر توسعه حل اختلاف خوزستان در سال گذشته، گسترش شعب تخصصی شورای حل اختلاف ویژه زندانیان و راه اندازی کارگروه مشترک شورای حل اختلاف و اداره کل زندان‌های استان می‌باشد که در آزادی تعداد زیادی از زندانیان ثمرات و نتایج بسیاری خوبی داشته است.

حجت الاسلام امانت بهبهانی گفت: اگر ما بتوانیم شرایط بخشش یک نفر را فراهم کنیم در ظاهر یک انسان را نجات و در واقع یک خانواده و در سطح کلان‌تر یک جامعه را نجات داده‌ایم که اثرات بسیار ماندگاری دارد.

 این مقام قضایی در ادامه بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی به ویژه فعال سازی شورای‌های حل اختلاف را بر گسترش صلح و سازش بین مردم به منظور استمرار رویکرد حبس زدایی و جلوگیری از ورود افراد به زندان در موارد غیر ضروری را خواستار شد.

احمد رضا آزاده رئیس زندان سپیدار اهواز نیز در این دیدار ضمن تقدیر از رویکرد اثرگذار معاونت توسعه حل اختلاف خوزستان در کاهش جمعیت زندانیان استان و پیگیری مشکلات آنان، بر لزوم گسترش همکاری و تعامل سازنده سازمان زندان‌ها و شورای حل اختلاف در جهت تحقق اهداف قوه قضاییه تاکید کرد.

او گفت: قطعاً بازدید از زندان و دیدار با مددجویان ثمرات بسیاری خواهد داشت و زمینه آزادی تعداد زیادی از زندانیان را فراهم می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • اجاره وثیقه برای زندانی با وکیل پایه یک دادگستری
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد