Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@08:15:58 GMT

بانوان چهارمحال و بختیاری سفیران اهدای خون می‌شوند

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۶۵۱۱

بانوان چهارمحال و بختیاری سفیران اهدای خون می‌شوند

مرضیه جلیل‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرهنگ‌سازی اهدای خون می‌تواند نقش مهمی در تضمین سلامت افراد ایفا کند از همین رو با توجه به اهمیت این موضوع همزمان با روز ملی اهدای خون تفاهم نامه‌ای برای ترویج این مهم در بین قشر بانوان منعقد شد.

بگفته وی، برگزاری دوره‌های آموزشی برای جامعه هدف به منظور ترویج دانش سلامت خون، تولید و نشر محتوای آموزشی در زمینه اهمیت اهدای خون، برگزاری همایش دوره و کارگاه‌های آموزشی مشترک، انجام و اجرا پروژه‌های تحقیقاتی، مطالعات و پژوهش‌های کاربردی از مهمترین اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلیل‌پور تصریح کرد: ترغیب بانوان به مشارکت آگاهانه و مسئولانه در اهدای خون و فراورده‌های خونی، تکریم جمعیت مراجعه‌کننده به پایگاه‌های اهداء خون، ترویج باور و مهارت خودمراقبتی بین بانوان با هدف استمرار در اهداء خون و امکان بازدیدهای علمی از انتقال خون برای بانوان از دیگر اهداف این همکاری مشترک است.

به گزارش ایرنا، نهم مرداد در ایران با عنوان روز اهدای خون نامگذاری شده است.

سازمان انتقال خون ایران در مرداد ۱۳۵۳ با هدف سامان بخشیدن به وضع آشفته خون‌رسانی و به منظور ترویج فرهنگ اهداء، تهیه و تامین خون و فراورده‌های سالم و مطمئن و رایگان برای رفع نیاز بیماران نیازمند تشکیل شد. از این تاریخ به بعد سالروز تاسیس سازمان انتقال خون در نهم مردادماه به عنوان روز اهدای خون نامگذاری شده است.

۷۳۶۳/۶۰۲۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۶۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: شاخص سرانه آموزشی استان به‌علت پراکندگی دانش‌آموزان نیازمند بازبینی است.
وی افزود: به‌خاطر بافت اقلیمی گاهی ناچار هستیم.

دیگر خبرها

  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون