Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@10:26:30 GMT

برلین: با آمریکا در تنگه‌هرمز همراهی نمی‌کنیم

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۶۷۴۷

برلین: با آمریکا در تنگه‌هرمز همراهی نمی‌کنیم

هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در سخنانی اعلام کرد که برلین بر عدم همراهی با آمریکا در تنگه هرمز تأکید دارد.

وزیر خارجه آلمان در این خصوص ادامه داد: باید بر پرهیز از تنش در تنگه هرمز تمرکز شود و این موضع دائمی ماست.

درباره طرح آمریکا برای ایجاد ائتلاف بین المللی دریایی در منطقه هم بیان کرد: این از راه نظامی حل نمی‌شود و آلمان در ماموریت پیشنهادی و برنامه ریزی شده از سوی آمریکا مشارکت نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالیست که سخنگوی دولت آلمان ساعاتی پیش اعلام کرده بود که این کشور در ماموریت دریایی مورد نظر آمریکا در تنگه هرمز هیچ مشارکتی نخواهد کرد؛ اما اعلام می‌کند که پیشنهاد اروپا در این راستا ارزش بررسی داشته و لذا با طرف‌های اروپائی در این باره در ارتباط است.

سخنگوی دولت آلمان در ادامه افزوده بود: برلین در خصوص پیشنهاد آمریکا محتاط بوده و بنابراین هیچ پیشنهادی را ارائه نکرده است. برای آلمان، پیمودن مسیر دیپلماسی مهم است. برلین در صدد است تا مذاکره با ایران برای رسیدن به تنش‌زدائی به انجام برسد.

گفتنی است، وزارت خارجه آلمان دیروز در پاسخ به درخواست آمریکا برای پیوستن این کشور به ائتلاف ضدایرانی در خلیج فارس اعلام کرده بود: برلین به صورت جدی پیشنهاد آمریکا را بررسی نمی‌کند. آمریکا اخیراً ایده خود درباره هیأت پایش دریایی در خلیج فارس را به تعدادی از متحدانش ار جمله آلمان ارائه کرد. برلین این پیشنهاد را دریافت کرد؛ اما هیچ وعده‌ای در این خصوص نداد. هایکو ماس وزیر خارجه آلمان مکررا تأکید کرده است که به عقیده ما اولویت باید با کاهش تنش و تلاش‌های دیپلماتیک باشد. با فرانسه و انگلیس در این باره ارتباط داریم. مشارکت در راهبرد فشار حداکثریِ آمریکا از نظر ما مطرود است.

در همین رابطه، «اولاف شولتس» (Olaf Scholz) معاون صدراعظم و وزیر دارائی آلمان نیز دیروز در سخنانی در این باره گفت که این کشور برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران از نزدیک با فرانسه و انگلیس همکاری می‌کند.

معاون صدراعظم آلمان در این خصوص گفته بود: تنش زدائی دستور کار هر روزه است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: هایکو ماس تنگه هرمز ایران آلمان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۶۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گمشدگان تنگه دار نوشهر پیدا شدند

ایسنا/مازندران با تلاش جمعیت هلال احمر نوشهر ،۱۵ نفر از گمشدگان جنگل تنگه دار نوشهر که روز جمعه مسیر را گم کرده بودند، پیدا شدند.

سمانه حمیدی نیا رییس جمعیت هلال احمر نوشهر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به گزارش مفقود شدن ۱۵ نفر در جنگل‌های تنگه دار کشکسرای نوشهر ،اظهار کرد: ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه جمعه گزارش مفقودی این افراد از استان به ما گزارش شد و بلافاصله نیروهای ما برای امدادرسانی اعزام شدند.

وی  با اشاره به اعزام دو تیم از پایگاه سی سنگان و هلال احمر برای جستجوی افراد که همگی مرد و اهل تهران و کرج بودند،افزود: ساعت ۲۳ همه افراد توسط نیروهای هلال احمر نوشهر پیدا شدند و جهت اسکان و تغذیه به پایین دست انتقال یافتند.

حمیدی نیا علت گم شدن افراد را بارش باران و خروج از مسیر عنوان کرد و گفت: خوشبختانه حال همه افراد مساعد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • بیداری دانشگاهیان آمریکا حاصل رسوایی رژیم صهیونیستی است
  • هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد
  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • تظاهرات حامیان فلسطین در برلین
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه در تنگه هرمز
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده بدست سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • گمشدگان تنگه دار نوشهر پیدا شدند
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی